Toyota GR Supra GT4. Ile kosztuje wyścigowa wersja?

Mariusz Michalak
Toyota GR Supra GT4TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że sprzedaż GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w marcu 2020 roku w Europie. W Ameryce Północnej auto będzie można zamawiać już w sierpniu, a w Japonii i Azji od października. Fot. Toyota
Toyota GR Supra GT4TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że sprzedaż GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w marcu 2020 roku w Europie. W Ameryce Północnej auto będzie można zamawiać już w sierpniu, a w Japonii i Azji od października. Fot. Toyota
TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że sprzedaż GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w marcu 2020 roku w Europie. W Ameryce Północnej auto będzie można zamawiać już w sierpniu, a w Japonii i Azji od października.

GR Supra GT4 to samochód wyścigowy oparty na modelu GR Supra – pierwszym globalnym aucie TOYOTA GAZOO Racing, które trafiło na rynek w tym roku.

Trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z pojedynczą turbiną typu Twin-Scroll ma wyjściowo 430 KM, siedmiobiegową, sportową automatyczną skrzynię biegów z łopatkami do zmiany przełożeń, a także mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu. Samochód wyposażony jest w wydech firmy Akrapovič.

Przedni spojler oraz tylne skrzydło są wykonane z kompozytów włókien naturalnych, dzięki czemu auto ma masę 1350 kg3. Tak jak w drogowej wersji GR Supry, przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, a na obu osiach są sprężyny KW. Układ hamulcowy został wzmocniony poprzez zastosowanie wyścigowych zacisków, z sześcioma tłoczkami z przodu oraz czterema z tyłu. Auto będzie wyposażone w opony Pirelli.

GR Supra GT otrzymała mocną klatkę bezpieczeństwa opartą na lekkim stalowym nadwoziu oraz wyścigowy fotel zgodny ze standardami FIA z sześciopunktowymi pasami. We wnętrzu znajdzie się panel instrumentów z włókna węglowego z wyświetlaczem, a także kierownica zaprojektowana specjalnie do rywalizacji w klasie GT4.

Samochód będzie kosztował 175 tys. euro netto (bez podatków, kosztów logistyki itd.).Samochody GT4 sprzedawane są uczestnikom wyścigów i nie można nimi jeździć po drogach publicznych.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty