Toyota GR Yaris Morizo Selection. Hot hatch w wersji specjalnej

Mariusz Michalak
Toyota GR Yaris Morizo SelectionNa japońskim rynku dostępna będzie specjalna wersja Toyoty GR Yaris – Morizo Selection, która nawiązuje do wyścigowych zmagań prezydenta Toyota Motor Corporation. Akio Toyoda za kierownicą tego hot hatcha startuje w wyścigach Super Taikyu Series w barwach zespołu Rookie Racing.Fot. Toyota
Toyota GR Yaris Morizo SelectionNa japońskim rynku dostępna będzie specjalna wersja Toyoty GR Yaris – Morizo Selection, która nawiązuje do wyścigowych zmagań prezydenta Toyota Motor Corporation. Akio Toyoda za kierownicą tego hot hatcha startuje w wyścigach Super Taikyu Series w barwach zespołu Rookie Racing.Fot. Toyota
Na japońskim rynku dostępna będzie specjalna wersja Toyoty GR Yaris – Morizo Selection, która nawiązuje do wyścigowych zmagań prezydenta Toyota Motor Corporation. Akio Toyoda za kierownicą tego hot hatcha startuje w wyścigach Super Taikyu Series w barwach zespołu Rookie Racing.

Pod maską mamy najmocniejszy na świecie trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Z pojemności 1,5 litra udało się wykrzesać aż 261 KM. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła przy pomocy systemu GR-Four. Auto ma ultralekkie, trzydrzwiowe nadwozie, do którego produkcji wykorzystano w dużej mierze aluminium, ekologiczne plastiki czy włókno węglowe na dachu. Warto też pamiętać o wydajnym układzie hamulcowym z ogromnymi tarczami z przodu o średnicy 356 mm.

Akio Toyoda założył w Japonii zespół Rookie Racing, w barwach którego startuje w wyścigach długodystansowych w prestiżowej serii Super Taikyu Series. W zeszłym roku do tego typu rywalizacji zaczął wykorzystywać GR Yarisa i okazał się to strzał w dziesiątkę. A teraz na japońskim rynku debiutuje wersja specjalna nawiązująca do wyścigowego GR Yarisa Akio Toyody.

Po czym poznamy GR Yarisa Morizo Selection? Na dole przedniej szyby z lewej strony mamy autograf Morizo, wszystkie koła w swojej centralnej części pod emblematem Toyoty oznaczono nazwą teamu Rookie Racing, a sprężyny otrzymały barwy zespołu. W środku takich akcentów też nie brakuje – sportowy fotel ma żółte i niebieskie przeszycia oraz logotyp Rookie Racing, który umieszczono też przy przełącznikach szyb na boczkach drzwi, a sportowa, skórzana kierownica została obszyta niebieską nicią.

Samochód jest dostępny w trzech kolorach – białym Platinum White Pearl Mica, czarnym Precious Black Pearl oraz czerwonym Emotional Red II. Specyfikacja techniczna jest zgodna z wersją RZ High Performance, która w Polsce odpowiada GR Yarisowi w wersji Dynamic Sport. A to oznacza ultralekkie kute felgi aluminiowe, przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD, agresywniej zestrojone zawieszenie i czerwone zaciski hamulców.

Samochód będzie dostępny dla japońskich klientów w subskrypcji, jednej z usług serwisu KINTO oferującego różne formy wynajmu długoterminowego samochodów, które w Japonii można załatwić przez aplikację na telefon. KINTO działa na japońskim rynku od 2019 roku. Jednym z jego atutów jest ciągłe udoskonalanie działania aplikacji – aktualizacje są dostępne również po rozpoczęciu kontraktu na daną usługę i odebraniu samochodu przez klienta. W Polsce marka KINTO jest obecna od początku czerwca tego roku.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty