Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota GT86 na podbiegunowych bezdrożach. Jakie zmiany na 2017 rok?

(mm) TVN Turbo/x-news
Toyota GT86 Pod maską GT86 nadal pracuje niezmieniony silnik typu bokser. Jego poziome ułożenie obniża środek ciężkości samochodu. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka 2.0 to konstrukcja Subaru. Toyota przeprojektowała go specjalnie do tego modelu, wprowadzając m.in. bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, który poprawia reakcję przepustnicy oraz zwiększa moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika.Fot. Toyota
Toyota GT86 Pod maską GT86 nadal pracuje niezmieniony silnik typu bokser. Jego poziome ułożenie obniża środek ciężkości samochodu. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka 2.0 to konstrukcja Subaru. Toyota przeprojektowała go specjalnie do tego modelu, wprowadzając m.in. bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, który poprawia reakcję przepustnicy oraz zwiększa moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika.Fot. Toyota
Na bezdrożach w położonym w okolicach koła podbiegunowego fińskim mieście Rovanienmi. W takich warunkach mogła się sprawdzić nowa Toyota GT86. Auto pokazało, że wyścigowy charakter jest odczuwalny i widoczny na absolutnie każdym kroku.

Model GT86 po zmianach otrzymał jeszcze pewniejsze prowadzenie. Udoskonalenia kolumn MacPhersona z przodu oraz tylnego zawieszenia dwuwahaczowego przeprowadzono z myślą o lepszym prowadzeniu i większej stabilności. W odświeżonej wersji GT86 zastosowano kombinację różnych rodzajów stali o wysokiej sztywności. W tylnej części nadwozia wzrost sztywności uzyskano poprzez dodatkowe zgrzewanie punktowe przy słupkach oraz zwiększenie grubości niektórych elementów tylnego panelu i wsporników.

Auto zyskało także bardziej nowoczesną stylistykę nadwozia, lepszą jakość wykończenia wnętrza i bogatsze wyposażenie. Główny inżynier modelu, Tetsuya Tada, skoncentrował się na zmianach zwiększających funkcjonalność oraz sportowy charakter auta. Ważnym źródłem wytycznych były dane zebrane podczas udziału GT86 w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.

Nowością jest tryb jazdy sportowej Track, który pozwala kierowcy uzyskiwać najwyższe osiągi auta przy ograniczonej do minimum interwencji elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy (VSC) oraz kontroli trakcji (TCS). Wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego umieszczony między zegarami umożliwia w czasie rzeczywistym śledzić moment obrotowy i moc silnika oraz przeciążenia i czasy okrążeń.

Pod maską GT86 nadal pracuje niezmieniony silnik typu bokser. Jego poziome ułożenie obniża środek ciężkości samochodu. Wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka 2.0 to konstrukcja Subaru. Toyota przeprojektowała go specjalnie do tego modelu, wprowadzając m.in. bezpośredni wtrysk paliwa D-4S, który poprawia reakcję przepustnicy oraz zwiększa moc i moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika.

Napęd jest przenoszony na tylną oś przez 6-stopniową manualną lub automatyczną skrzynię biegów. 16-zaworowy silnik DOHC produkuje maksymalnie 200 KM (147 kW) przy 7000 obr./min oraz 205 Nm momentu obrotowego pomiędzy 6400 a 6600 obr./min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s ze skrzynią manualną oraz w 8,2 z przekładnią automatyczną.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty