Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37023 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Toyota Hilux 2016. Nowa generacja już w sprzedaży

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Toyota Hilux

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). 

Fot. Toyota 

Toyota Hilux jest jednym z dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów od niemal 50 lat. Teraz debiutuje nowa generacja tego auta o lepszych możliwościach terenowych oraz większej ładowności. Ceny zaczynają się od 109 347 zł – tyle kosztuje wersja z pojedynczą kabiną.

Toyota Hilux

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). 

Fot. Toyota 

Nowa, 8. generacja Toyoty Hilux jest mocniejsza, silniejsza i lepiej przygotowana do jazdy po bezdrożach. Hilux jest teraz dostępny z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z 4-miejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i z 5-miejscową podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia o 20% większą sztywność skrętną. Nowy Hilux ma większą nośność osi, a maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3,5 t w modelach 4x4 z kabiną Single/Extra Cab i 3,2 t w wersjach z kabiną Double Cab. Nadwozie jest wykonane w dużym stopniu ze stali o dużej odporności na rozciąganie.  Hilux otrzymał przeprojektowane przednie reflektory o oryginalnym kształcie oraz unikalne światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED (dostępne w wersji SR5).

Jednostka D-4D 2.4 z serii GD o mocy 150 KM jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin, który pozwala ograniczyć emisję zanieczyszczeń oraz zmniejszyć wymiary całej instalacji o około 30%. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99% tlenków azotu (NOx), dzięki czemu nowy Hilux spełnia wymogi normy Euro 6.Auto wyposażono w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited-slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane.

Dobre wrażenia z jazdy daje m.in. nowa turbosprężarka, która zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu i generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. Manualna i automatyczna skrzynia biegów zostały zoptymalizowane, aby poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa.

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). System elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkłada siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze.

Redakcja poleca:

Peugeot 208 GTI. Mały urwis z pazurem
Likwidacja fotoradarów. W tych miejscach kierowcy przekraczają prędkość

Filtr cząstek stałych. Wycinać czy nie?

Toyota Hilux

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). 

Fot. Toyota 

Nowy Hilux z kabiną Double Cab jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych SRS oraz system Toyota Safety Sense (TSS), który opiera swoje działanie na współpracy kamery i radaru. System bezpieczeństwa czynnego obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA – dostępny w wersjach SR i SR5).

Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/Smart Start z elektrycznym kluczykiem. System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym jest obsługiwany za pomocą przełączników dotykowych i ruchów palców. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego. Komfort jazdy został zwiększony dzięki wygodniejszej pozycji za kierownicą, większej ilości miejsca nad głową i po bokach oraz nowym, bardziej komfortowym fotelom. Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40. W nowym Hiluxie oferowane są trzy tapicerki do wyboru – dwie materiałowe i skórzana.

Skrzynie ładunkowe we wszystkich typach nadwozia są teraz większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1 000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku. Opcjonalne wyposażenie skrzyni ładunkowej obejmuje kilka rodzajów przykrycia, w tym twardą pokrywę, zamykaną na klucz aluminiową roletę i sztywne nadbudowy (ze wspornikami lub bez).

109 347 zł kosztuje wersja z pojedynczą kabiną, napędem na przód i skrzynią manualną. Hilux z podwójną kabiną występuje tylko z napędem 4x4, a najtańsza wersja kosztuje 135 177 zł. Najdroższa wersja 4x4 z automatyczną skrzynią wyceniona została na 159 974 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • tadzio (gość)

    Klasyk wśród pick'ipów. Dobrze że zbyt nie przykładają uwagi do zmiany zewnętrznej bo wygląda dobrze. I zostawili manualną skrzynie, o wiele więcej przyjemności z jazdy daje niż terenówka w automacie.

  • krzysiek (gość)

    hilux wygląda obłędnie. nowoczesne wnętrze ale za razem proste. a cena wydaje mi się że nie jest wcale taka wysoka.

  • Rysio (gość)

    Dobrze ze wziąłem rangera bo sie troszkę wahałem. Nowy Nissan z mini silnikiem brzmi w środku jak suszarka tu pewnie jest podobnie.. 150 koni dramat. Najsłabszy w segmencie

  • Pit (gość)

    Rusio ! Nie jechałeś Nowym Hiluxem a szkoda , bo byś już na tego Forda nigdy nie spojrzał, Też jechałem nowym Rangerem i jak zwykle w Fordzie wszystkie plastiki skrzeczą i stukają , Owszem zastanawiałem się nad 3,2 w rRangersie i 2,4 w Toyotcie ale cisza i spokój w tym drugim oraz wykończenie kabiny nie do porównania. Także spalanie i komfort jazdy. No niestety sprawdza się ,że" Ford G.... wort "

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Hilux zdjęcia

Toyota Hilux dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Hilux opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Hilux Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł