Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38527 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Toyota Hilux jako auto Ochotniczej Straży Pożarnej. Jak wyposażono pickupa?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Toyota Hilux 

Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.

Fot. STEELER Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie. Jak został wyposażony?

Ten egzemplarz Hiluxa, który został przygotowany na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Gródku, jest zabudowany i kompleksowo wyposażony tak, by spełniać wymagania tej służby i dzielnie służyć w zadaniach przewidzianych dla ochotniczej jednostki.

Żeby przygotować Hiluxa do ciężkiej pracy i upewnić się, że nie zawiedzie, pojazd został doposażony przez firmę STEELER w długą listę elementów zwiększających jego zdolności i czyniących z niego prawdziwą terenową bestię. Choć Hilux, który wyjeżdża z fabryki, jest gotowy na wyzwania w terenie, dodatki i akcesoryjne części pojazdu, który trafi w ręce OSP, zostały zamontowane, by wydłużyć okres jego bezproblemowej eksploatacji i zwiększyć dzielność terenową. Właśnie z myślą o najcięższych warunkach zamontowano opony BF Goodrich All Terrain 265/60/18 z nieco bardziej agresywną rzeźbą bieżnika. To jednak wciąż opony AT, a więc takie, z którymi bez większych wyrzeczeń można jeździć po asfalcie. Kolejną zmianą względem seryjnego wyposażenia jest zestaw stalowych osłon podwozia SHERIFF. Metal o grubości 3 mm osłania od spodu kluczowe podzespoły i elementy – silnik, skrzynię biegów i zbiornik paliwa.

Toyota Hilux 

Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.

Fot. STEELERW oczy rzuca się również zestaw orurowania z homologacją. Jest ono kompatybilne z wyciągarką WARN (VR EVO 10-S), która pomoże wydostać się z trudnego terenu w sytuacjach podbramkowych. Dotarcie na miejsce ułatwi również oświetlenie, a konkretnie zestaw dwóch lamp Lazer High Performance Lighting TRIPLE-R 750 z systemem montażu w fabrycznym grillu. Oświetlenie ma rzecz jasna homologację drogową, a długość strumienia świetlnego osiąga aż 800 metrów!

Zobacz także: Najmniej awaryjne auta. Ranking ADAC

Wszystkie te modyfikacje nie miałyby znaczenia, gdyby po dotarciu na miejsce Hilux nie był odpowiednio przygotowany do swoich zadań. Jego zabudowa obejmuje kontener z roletami po obu stronach i została wykonana w dużej mierze z aluminium. Ten metal zapewnia odpowiednią trwałość, a jednocześnie jest na tyle lekki, że nie winduje przesadnie środka ciężkości pickupa. Przepastne wnętrza zabudowy wyposażono również w komplet specjalistycznych szuflad oraz wysuwaną platformę o udźwigu 300 kg. Wraz z zabudową, strażacy odbiorą Hiluxa wyposażonego w niezbędne podczas codziennej pracy elektronarzędzia. Na pokładzie znalazło się również miejsce na podnośnik Hi-Lift 48 cali, a dostęp do tego dobrodziejstwa ułatwią stopnie boczne z plastikowymi nakładkami, malowane proszkowo na kolor czarnego półmatu. Samochód musi być gotowy do pracy przez całą dobę, dlatego oprócz oświetlenia drogowego znalazło się tu miejsce również na oświetlenie robocze LAZER Utility 25, które pozwala wygodnie pracować po bokach oraz z tyłu pojazdu.

Łączność podczas pracy jest kluczowa dla służb interweniujących w terenie. Aby ułatwić komunikację, w zabudowanym na potrzeby straży Hiluxie znalazła się radiostacja Motorola wraz z anteną i przewodami. Na pokładzie umieszczono ponadto dachową konsolę ze schowkiem i miejscem na radio od @ARB 4x4 Accessories Europe. Widoczność na drodze i stosowna sygnalizacja to zadanie dla belki sygnalizacyjnej ELFIR z głośnikiem oraz kompletem oświetlenia ostrzegawczego umieszczonego w przednim zderzaku i w tylnej części zabudowy.

To, na co nie wystarczyło miejsca we wnętrzu, znalazło się na zewnątrz pojazdu. Producent zabudowy wskazuje na dodatki takie jak pojemny bagażnik na dachu zabudowy kontenerowej z rolką ułatwiającą załadunek i bezpieczny uchwyt na drabinę oraz sanie lodowe skonstruowane według projektu zamawiającego. Wciąż mało? Z tyłu znalazł się również hak, który pozwala pociągnąć przyczepę, w razie potrzeby dodatkowo zwiększając możliwości transportowe.

Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji

Toyota Hilux 

Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.

Fot. STEELER

Toyota Hilux

Auta służb ratunkowych muszą być gotowe do akcji w każdej chwili. Nie mogą zawieść w momencie próby, a ich eksploatacja powinna być długa i bezproblemowa. Zabudowany na potrzeby straży pożarnej Hilux to wóz gotowy na każde wyzwanie.

Fot. STEELER

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • nowak (gość)

    Fajnie zagospodarowana przestrzeń w tym hiluxie. Auto stworzone do tego typu pracy

  • Chlopak (gość)

    Mamy taką u siebie, lepiej wykorzystanej przestrzeni hiluxa nie widziałem. W terenie dobrze się remontowało

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Hilux zdjęcia

Toyota Hilux dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Hilux Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł