Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota i Mazda zawarły umowę. Czego dotyczy?

(mm/ip)
Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę.Fot. Toyota
Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę.Fot. Toyota
Umowa otwiera nowy etap współpracy w pięciu ważnych obszarach, zapewniającej firmom dalszy rozwój. Toyota i Mazda zawarły również porozumienie o charakterze kapitałowym.

Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę. Porozumienie jest efektem dwóch lat rozmów między obiema firmami i kamieniem milowym na drodze stabilnego rozwoju.

Obszary współpracy będą obejmowały:

    Utworzenie przedsiębiorstwa joint venture, które będzie produkować pojazdy w USA.
    Wspólne rozwijanie technologii pojazdów elektrycznych.
    Wspólne rozwijanie technologii sieciowej komunikacji samochodów.
    Współpracę w dziedzinie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa.
    Rozszerzenie listy produktów komplementarnych

Toyota i Mazda zawarły również porozumienie o charakterze kapitałowym, gwarantujące niezależność i równość obu firm. W jego ramach Toyota nabędzie nowo wyemitowane akcje firmy Mazda, a Mazda nabędzie akcje Toyoty o tej samej wartości.

Obszary współpracy

W ramach zawartej umowy, Toyota i Mazda postanowiły o utworzeniu w USA przedsiębiorstwa przy równym udziale inwestycji każdej ze stron. Przewidywana moc produkcyjna fabryki wyniesie około 300 tys. samochodów rocznie. W oczekiwaniu na wymagane decyzje instytucji państwowych, firmy będą przygotowywać szczegółowe plany, dążąc do uruchomienia produkcji w roku 2021. Fabryka, której utworzenie wymagać będzie inwestycji w wysokości ok, 1,6 mld USD, zatrudniać będzie ok. 4000 pracowników. Nowy zakład pozwoli poprawić konkurencyjność produkcji, zwiększając korzyści z dotychczasowej współpracy w zakresie produktów i technologii.

W nowej fabryce Mazda zamierza produkować crossovery, które wprowadzi na rynek USA, zaś Toyota planuje wytwarzać model Corolla przeznaczone dla klientów amerykańskich. Produkując pojazdy w USA, Mazda planuje rozwijać swą obecność w Ameryce Północnej. Pozwoli to szybciej reagować na potrzeby klientów w zależności od regionu i modelu.

Zwiększając swój potencjał produkcyjny w USA, Toyota zamierza usprawnić zarządzanie strukturami regionalnymi, co pozwoli lepiej reagować na sytuację na rosnącym rynku północnoamerykańskim. W budowanej obecnie nowej fabryce Toyoty w meksykańskim Guanajuato Toyota planuje obecnie produkować model Tacoma, zamiast Corolli, jak pierwotnie zamierzano. Nie wpłynie to w istotnym stopniu na zaplanowane inwestycje i zatrudnienie.

Wobec rosnącego na całym świecie zapotrzebowania na samochody elektryczne, Toyota i Mazda będą wspólnie rozwijać technologie kluczowe dla konkurencyjnych pojazdów elektrycznych, wymieniając się wiedzą i doświadczeniem. Technologie te pozwolą obu firmom szybko reagować na nowe regulacje i trendy rynkowe w poszczególnych krajach. Szczegóły dotyczące współpracy zostaną określone w miarę postępu prac.

Zobacz także: Testujemy Porsche 718 Cayman

Zobacz także: Nowe Renault Espace

Toyota i Mazda będą wspólnie rozwijać technologie dla pokładowych systemów multimedialnych i informacyjnych, wykorzystujących sieci transmisji danych. Oprócz tego, obie firmy będą współdziałać w zakresie technologii komunikacji między pojazdami (V2V, vehicle-to-vehicle ) i między pojazdami a infrastrukturą (V2I, vehicle-to-infrastructure), których celem jest stworzenie mobilnego społeczeństwa bez wypadków.

Obecnie Mazda produkuje dla Toyoty w Ameryce Północnej kompaktowy sedan, zaś Toyota będzie dostarczać Maździe w Japonii kompaktowy samochód dostawczy. Firmy będą dążyć do rozszerzenia tego rodzaju współpracy na poziomie globalnym.

Współpraca kapitałowa

W oparciu o zawartą umowę, firmy będą dążyć do rozwijania zrównoważonej współpracy i maksymalizować synergię współpracy biznesowej i kapitałowej poprzez wzajemny zakup akcji, jak podano poniżej. Toyota nabędzie 31,928,500 akcji zwykłych nowo wyemitowanych przez Mazdę (5,05% udziałów o wartości 50 mld jenów).

Mazda nabędzie akcje własne Toyoty, stanowiące równowartość akcji Mazdy nabywanych przez Toyotę (0,25% udziałów). Obie firmy planują wykorzystać przychody ze zwiększenia kapitału na pokrycie kosztów związanych z utworzeniem przedsiębiorstwa joint venture, które będzie produkować pojazdy w USA. Firmy rozważają dalsze wzmocnienie sojuszu kapitałowego w związku z rozwojem współpracy biznesowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty