Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Land Cruiser

Data publikacji: Autor: Daniel Nowakowski

Fot. Daniel Nowakowski Model ten przez prawie 50 lat istnienia stał się wręcz ikoną samochodów terenowych. Dziś, dzięki luksusowemu wnętrzu przypomina bardziej limuzynę, ale własności offroadowych mógłby jej pozazdrościć niejeden przedstawiciel segmentu klasycznych terenówek.

Fot. Daniel Nowakowski Mieliśmy okazję jeździć 7-miejscowym Land Cruiserem IV generacji, wyposażonym
w 3. litrowy silnik Diesla D-4D.

Mocna, zbudowana na sztywnej ramie konstrukcja pozwala na dużo. Tzw. kąt natarcia, rampowy i zejścia wynoszą, odpowiednio - 32, 22 i 25 stopni. Land Cruiser może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 42 stopni i brodzić w wodzie do głębokości 70 cm, czyli do wysokości kół. Prześwit między kołem a nadkolem wynosi 23 cm.

Samochód wyposażony jest w stały napęd na obie osie z centralnym mechanizmem różnicowym (LSD Torsen), który w normalnych Fot. Daniel Nowakowski warunkach przekazuje moment obrotowy w proporcjach 40:60. Przy podchodzeniu i zjeździe ze stromych wzniesień kierowcę wspomagają odpowiednie systemy (HAC i DAC). W trudnym terenie mechanizm można zablokować przestawiając pokrętło na panelu centralny w na pozycję „L” co sprawia, że auto staje się gotowe na najcięższe wyzwania.

Szkoda jedynie, że pod maską nie pracuje trochę więcej koni. Wysokoprężny, 4-cylindrowy silnik osiąga maksymalnie 173 KM mocy i współpracuje z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów. Według danych producenta wersja z automatem od 0-100 km/h przyspiesza w 11,7 sekundy i osiąga maksymFot. Daniel Nowakowski alną prędkość 175 km/h. Na osie przekazywane jest 410 Nm momentu obrotowego.

Niewielkiego Diesla docenimy przy dystrybutorze na stacji benzynowej. Auto średnio spala niecałe 9 litrów oleju napędowego na 100 km, co przy jego masie jest wynikiem całkiem zadowalającym, zwłaszcza w porównaniu z droższą, benzynową 4-litrową V6, której średnie spalanie wg producenta jest prawie dwukrotnie wyższe.

Na szczególną uwagę zasługuje także komfort podróżowania Land Cruiserem, bo w swojej klasie jest nie do pobicia. Dzięki miękkiemu zawieszeniu, w kabinie prawie nie odczuwa się nierówności. Właściwie Fot. Daniel Nowakowski ma się wrażenie, jakby płynęło się dużą łodzią a nie jechało samochodem. Manewrowanie tym dużym autem (476 cm długości, 189 cm wysokości i 188,5 cm szerokości) również nie sprawia problemów.

Do wnętrza dociera niewiele hałasu. To zasługa m.in. akustycznej przedniej szyby. W środku nic nie trzeszczy, nie stuka, nie piszczy. Wykonanie poszczególnych elementów jest solidne a jakość materiałów bardzo dobra, choć wzornictwo jest może trochę zbyt wstrzemięźliwe.

Dla kierowcy i pasażerów jest tutaj mnóstwo przestrzeni. Obszerne fotele są wygodnie i posiadają szeroki zakres regulacji. W przedziale bagażowym znajduje się także dodatkowy rząd siedzeń - to dwa elektrycznie składane fotele. Przy złożonym ostatnim rzędzie foteli otrzymujemy do dyspozycji 621 litrów na bagaż, które możemy powiększyć do 1151 l.

Dostęp do bagażnika mamy przez tradycyjnie już otwierane w bok drzwi, które posiadają także uchylną szybę, do wkładania mniejszych pakunków.

Cena podstawowej wersji Land Cruisera z automatyczną skrzynią biegów to 191 tys. zł. 10 tys. zł mniej kosztuje wersja z manualną przekładnią, ale zakup w pełni wyposażonej wersji z 4-litrową V6 to wydatek rzędu 310 tys. zł. Wśród konkurentów w segmencie znajdziemy Mitsubishi Pajero, Volkswagena Touarega czy Nissana Pathfindera.

Model/marka

Toyota Land Cruiser

Silnik

rzędowy, 4-cylindrowy, wysokoprężny

Pojemność

3,0

Moc (KM)

173

Moment obrotowy (Nm)

410

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,7

Prędkość maksymalna (km/h)

175

Średnie zużycie paliwa (l)

8

Emisja CO2 (g/km)

210

Skrzynia biegów

automatyczna, 5-stopniowa

Pojemność bagażnika

621/1151

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • nobi

    wszystko ładnie i pięknie tylko ten silnik klekot za taka cenę żeby w takim aucie nie było silnika v6 wstyd

  • Jarpoz

    Teoretycznie super, ale w praktyce mamy do wyboru za słaby silnik i koszmarnie drogi, czy dobry silnik i abstrakcyjnie drogi.

  • ondraszek

    Generalnie niezły samochód, ale musieliby jeszcze popracować nad silnikiem. Najwięksi konkurenci VW-Audi mają 3 litrowy V6 z większą mocą i momentem obrotowym. Do tego, przynajmniej nowy Touareg zużywa mniej ON. Czy to kwestia samego silnika czy zastosowania pierwszy raz w SUVach 8 biegowej skrzyni, której 2 najwyższe biegi to overdrive to trudno mi osądzić. Pewnie wszystko po trochu.

  • alan2

    niby wygląda fajnie ,ale przeraziła mnie cana najdroższej wersji. Za 300.000 możemy tuarega z motorem 4.2TDI V8 340KM (250kW), 8-biegowy do tego mamy prawie wszystko na wyposażeniu. Pokonanie wzniesień to w Tuaregu 45 stopni.Jeszcze mamy 8 stopniową skrzynię biegów to jest całkowita nowość w suvach

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Land Cruiser dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Land Cruiser opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Land Cruiser Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł