Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota Land Cruiser - pierwsza jazda

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

Fot. Toyota Można się zżymać, że wprowadzając na rynek nową wersję Land Cruisera Toyota prawie nie zmieniła linii nadwozia. Można narzekać, że zmodernizowane wnętrze jest zachowawcze i niezbyt odkrywcze. Ale to nie ma być samochód dla bogatego „młodzika”, tylko dla jego ojca.

Fot. Toyota

 

Toyota określa swoich docelowych klientów jako właścicieli firm lub managerów wyższego szczebla, z wysokimi dochodami, dorosłymi dziećmi i w wieku 40 - 50 lat. Kwadratowe wnętrze jest więc przede wszystkim przestronne, wygodne i wzbudza poczucie komfortu oraz bezpieczeństwa.

 

Przy samochodach z tego przedziału cenowego takie elementy jak elektryczna regulacja siedzeń, radio czy klimatyzacja to już od dawna obowiązek. Teraz można tylko poprawiać ich działanie. W poprzedniej Toyocie Land Cruiser 100 powietrze z klimatyzacji rozprowadzało po wnętrzu 12 kanałów. W nowej, czterostrefowej klimatyzacji jest ich Fot. Toyota już 28, co przyspiesza osiągnięcie żądanej temperatury. Na wyposażeniu auta może być także nawet 14 poduszek powietrznych (wersja siedmioosobowa). Nowością jest wprowadzenie poduszki kolanowej nie tylko dla kierowcy, ale i pasażera. 

 

Nowy Land Cruiser może przewozić oprócz 7 osób jeszcze 250 l bagażu. Dwa tylne, składane fotele, umieszczone są jednak w przedziale bagażowym i nie można ich traktować jako Fot. Toyota wygodnych siedzeń dla osób o wzroście ok. 180 cm, które siedząc będą miały kolana pod brodą. W wersji pięcioosobowej auto ma bagażnik o pojemności 909 l. 

 

Samochód mógłby być pewnie tańszy, gdyby zdecydowano się uprościć jego budowę i zbliżyć do SUV-a, stosując samonośne nadwozie. Ale Land Cruiser nadal jest budowany jak klasyczna terenówka - na solidnej ramie, która zapewnia większą niż poprzednio sztywność. Wielkie koła i zawieszenie radzą sobie Fot. Toyota nawet w bardzo trudnym terenie. Często wspomaga je już elektronika.

 

W gamie terenówek Toyoty debiutuje system Crawl Control. Po jego włączeniu kierowca kręcąc kierownicą wybiera jedynie drogę, a samochód sam steruje przekazywaniem siły Fot. Toyota napędowej na poszczególne koła i takim jej rozłożeniem, aby utrzymać zadaną prędkość (1, 3 lub 5 km/h.), obojętnie czy brodzi w błocie lub piachu czy też wspina się po górzystym terenie. Jeśli kierowca naciśnie na gaz, to system momentalnie się wyłącza. Na razie to rozwiązanie jest dostępne tylko w wersjach z silnikiem benzynowym. 

 

Inną techniczną ciekawostką nowego Land Cruisera jest przeznaczony do jazdy po asfaltowych drogach system 4W AHC & AVS, co w wolnym tłumaczeniu oznacza system zmiennej wysokości i sztywności zawieszenia. Nad działaniem tego systemu nie ma się jednak co rozwodzić, bo w Polsce go póki co nie zobaczymy. Firma Dunlop, która dostarcza Fot. Toyota opony do aut wyposażonych w ten system stwierdziła, że na naszych drogach nie jest w stanie zagwarantować właściwego zachowania się ogumienia, a co za tym idzie całego systemu.

 

Nowy Land Cruiser V8 zadebiutował na europejskim rynku w grudniu. Na początek w Rosji, Izraelu i na Ukrainie. Do Polski trafi dopiero w marcu, ale dilerzy przyjęli już  zamówienia na 80 takich aut, podczas gdy cały plan sprzedaży w Polsce przewiduje tylko 150 sztuk. 

 

Wrażenia z jazdy

 

W Toyocie Land Cruiser V8 siedzi się bardzo wysoko. Wielkie nadwozie daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa, co potwierdza zachowanie się samochodu podczas jazdy. Już choćby ze względu na swoje wymiary i ciężar (2,5 t) Land Cruiser porusza się bardziej dostojnie niż dynamicznie. Dotyczy  to szczególnie wersji z silnikiem wysokoprężnym, która wolno się rozpędza, ale za to jej wysoki moment obrotowy doskonale sprawdza się w terenie. Zawieszenie i układ napędowy pozwalają na swobodną jazdę po bezdrożach, a Toyota nie boi się także stromych podjazdów i zjazdów. Za to na asfaltowej drodze znacznie lepiej sprawdza się silnik benzynowy, którego wada jest jednak duże zużycie paliwa.  

 

Wybrane dane techniczne:   

 

Silnik

4,7 VVT,i V8

4,5 D-4D V8

Moc maksymalna (KM/obr./min):

288/5400

286/3600

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

445/3400

650/1600 - 2800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,2

8,2

Prędkość maksymalna (km/h):

200

210

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

11,7/19

9,1/12

Długość x szerokość x wysokość (cm):

495 x 197 x 19

Rozstaw osi (cm):

285

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3/12

Cena (zł):

315 000

316 000

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • SoterBur

    Coz to zawsze byl na swiecie ( i w USA) najbardziej szpanerski SUV! jego cena nigdy nie byla mniejsza niz 50K$ a wersjii Lexus 100K$!Nie wiem co tam jeszcze moznaby dolozyc!? W roku 92 jechalem z inz mej firmy z Argentyny do Valparasido w Chile w poprzek Najwyzszych Gor Swiata ( Po Tybecie) .Wprawdzie latem ale i tak w warunkach straszliwej zimy,blocka ect na wysokosci ponad 5 tys m....i dojechalem.Ktore i jakie napedy on saobie sam wybieral by poradzic w terenie?Coz to jest TO "NAJ"!na swiecie- wiec musi byc takie!Za 50tys $..??? to chyba powinien fruwac!Konkurentem jest Hummer!

  • wipeer

    najpierw przeczytaj artykół a potem sie wypowiadaj "Samochód mógłby być pewnie tańszy, gdyby zdecydowano się uprościć jego budowę i zbliżyć do SUV-a, stosując samonośne nadwozie. Ale Land Cruiser nadal jest budowany jak klasyczna terenówka - na solidnej ramie" z tego wynika że nie wiesz nawet co to SUV

  • wipeer

    artykuł*

  • Krychaj

    Duze bydle. Ciekawe jak to jest ze benzyna (przy porownywalnej mocy) przyspiesza gorzej od diesla i szybciej jedzie - chociarz diesel jest przecierz z samej teorii ciezszy. SoterBur tytak jechales przez te gory jak ja UAZem przez Kamczatke z Wania Pedzisamogonem. Poza tym nie wiem czy w twoim umysle znawcy motoryzacji istniej fakt ze Landcruiser nie jest SUV-em a terenowcem z krwi i kosci. Po drugie w 92 nie bylo napedow "inteligentnych" ktore same by sie przelaczaly i w landcruiserach byly jedynie reczne mechanizmy zmiany przelozen na terenowe i blokady mechanizmow.

  • Abenador

    Marzenie każdego faceta - mieć Land Cruisera lub Patrola w garażu.... Żadnego SUV-a, tylko właśnie prawdziwą terenówkę. Samochód prawie w ogóle niepraktyczny (no bo gdzie tym jeździć ?), ale ten wygląd, no nie ??? No bo z tego samochodu aż testosteronem obcieka. Górskie wycieczki z kolegami albo holowanie przyczepy z końmi albo jachtu za Landrynką. Fajnie. Też bym chciał mieć "Landrynę" w garażu, ale oprócz niego : mały miejski samochodzik i mój ukochany motocykl. No i wtedy pojawiłby się następny problem : czym ja dzisiaj będę jeździł ? Pozdrawiam Marzycieli. Kierowców Matizów również....

  • Abenador

    Jeździłem Nissanem Patrolem i Land Cruiserem. Paręnaście lat temu. Niewiele się różniły w prowadzeniu od ciężarówki typu STAR. Zapewne teraz komfort jest o wiele wyższy. Tak poważnie pisząc - to dobrze byłoby, aby takie samochody były do wypożyczenia na weekend za rozsądne pieniądze, bo na co dzień do poruszania się po mieście - to pomyłka i disaster przy parkowaniu.

  • Jarpoz

    Do Abenador. Dokładnie tak. Chciałbym mieć takie autko, ale rozsądek nie pozwoliłby mi go kupić ( nawet gdyby mnie było na niego stać ). Jechałem kiedyś ponad 10-o letnim, bardzo nieprzyjemnie przechylał się na zakrętach. Sądzę że obecna wersja, będzie w tym aspekcie lepsza. Mój bratanek miał kiedyś stłuczkę Matizem z Land Cruiserem. To co opowiadał to zauważył że jadący z naprzeciwka Land Cruiser , na zakręcie wypadł najpierw na środek drogi, odbił na pobocze, a następnie znowu zarzuciło go w kierunku środka drogi. Na szczęście uderzył Matiza w bok i przerysował go na całej długości. Dla

  • Jarpoz

    samochodów osobowych ( w tym Matiza ) ten zakręt był i jest dziecinnie prosty.

  • Jarpoz

    Niestety. Jeżeli ktoś jeździ głównie po asfalcie to SUV będzie lepszy najlepsza terenówka.

  • Jarpoz

    Przepraszam. Miało być lepszy NIŻ najlepsza terenówka.

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.
  • SoterBur

    JPCrusier- jest z retro buda 2kolorowo malowany z 1,5 drzwiami ze sztywna osia z Trucka-Tacomy (czyli PO komuszemu sa to typowe terenowki na podwoziu trucka) i 4l V6( dawny Mitsu 3,4l) w 2-ch wersjach z AT AWD i z M =manual Transmisja z 4WD oba kosztuja okolo 22K$!Wielu wokol mnie je kupuje= zwlaszcza kobiety!Sa luxusowo wyposazone a sztywna os z tylu- typowa dla trucka i :"terenowki" na swietnych drogach Poludnia USA nie przeszkadza zbytnio -bo 4x4 i kazdym innym SUV i tak trzeba jezdzic ostrozniej ( wysoko stoi - latwy do wywrocenia.Moj Montero mial kolesi na Junk yardach Po wywrotk!

  • SoterBur

    I na koniec wyjasnienie odnosnie SUV=Sport Utility Vehicle- powstal z wojskowych pojazdow w USA Jeep,UK Willis,Japonia Mitsubishi,Szwanze= Mercedes!w latach 70-tych oprocz Pickup trucks zaczely miec powodzenie wojskowe owe:"OFF Roads" Pojazdy a gdy wzieli sie za nie Japonce w USA -poczatkowo jak Jeep i GM OFF ROADS byly tylko 4x4!wtedy Mitsu zastosowal swoj wynalazek AWD i lawinowo zaczal sie runn w USA/ SUV!Ale te "terenowki- zbudowane sa na podwoziu =ramie trucka" oraz Wielkie Full Size SUV-by zachowac dystans do podloza i utrzymac sztywnosc.Male i sredn=samonosne na C ompct i Midle

  • SoterBur

    Wszystkie SUV- w tym mniej liczne OFF ROADs= w POkomunie=terenowki) zlikwidowaly Vany a te mniej terenowe takze Limuziny!Tylko OFF Roads maja sztywna 1 lub 2 osie ( tez w 2-ch klasach wielkosci)- no i sa dzis najbardziej popularnym pojazdem w USA!W ich sklad SUV=wchodza (OFF ROADs SUV ,Trucks4x4( -oraz pozostale od mini class na Compact podwoziu: Forester,CRV,RAV-4,Outlander itp potem srednia klasa: z Volvo x90- jako najlepszy,Honda Pilot 4WD,Saturn,Mitsu Montero ,Toyota 4Runner,Jeep itd itp,Na koniec Full Size :Hummer,i inne GMC,Ford i najlepszy Toyota Land Cruiser albo Lexus za 2x tyle$

  • Krychaj

    Jazn masz Burkas rozpitolona w 3 dupy. Najpierw walisz bezdety ze Land crusier to suv a potem stawiasz landcuisera na rowni z hummerem - ktory jest klasa sama w sobie. Okreslenie SUV powstalo w latach 90 czy ci sie to podoba czy nie. W latach 80 jedyna elektronika jaka istniala w samochodach (szcegolnie terenowych) to byl zegarek kwarcowy (w tych z lepszymi benzyniakami byl jeszcze prosty modul sterujacy wtryskiem paliwa). A ty tu o komputerach. Komputery to sie wtedy w samolotach montowalo - samochody byly za male. Zreszta po co ja z takim lajkonikiem ja ty polemizuje.

  • Adam

    "terenowki maja sztywna os z tylu a nawet z przodu i tansze tylko dolaczany 4x4" - chmm ciekawe a zawsze myślałem że Hummer to jednak terenowy samochód, a tu jednak nie - ciekawe czy armia USA wie że jeździ suvami? ;-) Burus nadal czekam na twoją wersję wyjaśniającą oznaczenie 6x6, 6x4, 8x8 i inne tego typu (może jeszcze 4x2) ;-)

  • Krychaj

    przejezyczylem sie - mialo byc w latach 70-tych a nie 80-tych. Nie nazywajmy tez komputerami prostych powszechnych juz w tamtych latach (szczegolnie w lepszych auach USA i najwyzszych klasach aut Europejskich) sterownikow klimy.

  • SoterBur

    nasz Galant AWD z 89r i wczesniejsze Trucki Mitsu z 86r mialy juz sterowanie zaplonu ect - komputerem!-tak sie potocznie to zowie a fachowo..?? ale PO coto komu?Choc nie mialy jeszcze poduszek...he!he! land Cruizer,Hummer,Isuzu TRooper i inne sa S=tak samo SUV jak kazdy inny :Blazer

  • SoterBur

    forsy (ponad 50 tys$ muwsza one spelniac takze role "OFF Road"skoro durny truck za 20 tys nim jest!Ale sredniej klasy i mini- typu np.;Element,CRV,Forester :"Terenowkami nie sa gdyz albo maja tylko AWD albo 4WD "momentary"niezalezne zawieszenie i brak blokad czy napedu 4x4.takze srednia klasa ( najliczniejsza podobnie!Oczywiscie wjada i wyjada z blocka niezbyt gleb.itp ale do takiej jazdy sa najlepsze te ze sztywna osia zbudowane na trucku:Isuzu Rodeo4x4(BO Trooper ma wszystkie napedy choc sztywna os,4-Runner,Jeepy itd!Tylko wyzszej klasy albo luxusowe maja wszystkie napedy -takze 4x4!

  • Komentarz usunięty.
  • SoterBur

    Faktem jest,ze wiekszosc wokolo mnie w Gorach Appalachach to OFF Roads SUV i trucki!Na oko jakies 70-80% wszystkich to wlasnie SUV i trucki 4x4 .Oczywiscie w miastach gdzie ludzie mieszkaja w Apartamentach itp ten stosunek jest na korzysc osob.Gdzie SUV i OFF Roads jest najwyzej 30%!To zalezy od stylu zycia i mozliwosci:Gdy ciagasz lodke,yacht,konie,motocykle czy camper- musisz miec silne OFF Road SUV albo trucka.gdy masz swoj dom z landem-tez!Jak pedzisz zycie szczura miejskiego-w "blokach" wystarczy bilet m-czny na subway i byle co; KIA Rio,corolla za 12 tys$- by dojechac do pracy!

  • Komentarz usunięty.
  • SoterBur

    Wszystkie pojazdy z napedem AWD,4WD i 4x4 + oprocz truckow sa SUV.A podgrupa OFF Road i trucki 4x4 sa owymi jak to w komunie POlaszkowieckiej zwa;'TERENOWKI"!W Armii -sa OFF Road =ale to tez klasa SUV!A ze sa TYLKO HUMMERY? wiec mowi sie" Hummer"!Oprocz tych duzych bud a'la van + sa jeszcze pojazdy z napedem AWD - nie bedace ani OFF Road,ani SUV_ to wlasnie subaru ( bez Tribeca i Forester)EVO, Luxus class wszystkie :jak Cadilac,Benz S klasse ,jag,Lexus,Acura,itp / z napedem AWD lub podobnym!( ale nie 4x4! te maja TYLKO TRUCKI & SUV -off roads)!czyli 4x4 to dolaczany naped przedniej osi!

  • Krychaj

    z tym gosciem wszelka polemika nie ma najmniejszego sensu. Hummer ktory powstal na 10-15 lat zanim marketingowcy wymyslili slowo SUV jest dla niego Suvem (ten tekst ponizej). Niech gosc gada do sciany moze sie kiedys zmeczy.

  • Theszczyk

    Chciałbym zauważyć, że ten samochód jest wyposażony w system zmiany sztywności i wysokości zawieszenia, wbrew temu co napisał autor! System ten nazywa się KDSS! Druga sprawa, to słowa autora, że auto się wolno rozpędza... 8,2 do setki dla 2,5 tonowego terenowca to mało? O sekundę szybciej niż benzyna! Życzę autorowi samochodu z takim przyspieszeniem! Dla porównania powiem, że Range Rover Sport TD8 ma przyspieszenie 9,2 do setki przy takiej samej wadze! Pozdrawiam

  • SoterBur

    he!he! Pokomuszki - ziemiaczane i inen madralki - nie maja zielonego Pojecia o tym rodzaju POjazdow najbardziej rozpowszechnionych i kupowanych gremialnie na swiecie! W Pokomunie jeszcze nie wysli z Vw i Bunzka wiec nic dziwnego,ze bzdziny tu wstawiaja mowiac,ze :"terenowka" to nie SUV itp bzdziny! gdy przyjechalem do USA w 80 r.Wozono mnie (SUV GMC b komfortowym choc na sztywnej osi =w POszukiwaniu landu pod dom w Wisconcil)-Dealer mowil ;"chodzmy do mego SUV!"Kiedy nazywano Sport Utility Vehicle_ takim? OD KIEDY BYLY CYWILNE POJAZDY W usa!U SZWANZOW ZAWSZE mowiono GELENDEWAGEN - do dzis

  • SoterBur

    Alez oczywiscie Panie Leszczyk!te barany redahtorki sa rpownie durne jak ci tow Bunzki ect!( wyjatkiem tu jest TYLKO Pan Iwaszkiewicz!Oni zaowqazajom :"plastiki i grile"- he!he! ale pojecia nie maja o zawieszeniu ( co najwazniejsze w pojezdzie - zwlaszcza SUV)!nawet nie wiedza dlaczego sie nie buja!!he!he!Taki nawet nie wie,ze istnieje taki system ( bo tego nie ma zaden szwanzprodukt!!?he!he!A land Cruiser to najwiekszy szpan na swiecie- co do takiego glaba nie dociera bo inny szpanogupol nie napisal w ;"Mierzymy Wyzej"!!he!he!Oni nie "mierzom" bo nie wiedza co to jest a Szwanze nie chwala

  • patryk1480

    ładny samochód i cena też jest dobra dużo pali ale to normalne silnik też duży duża szybkośćktóra daje troche dreszczy ale to jest samochód dla seniorów więc napewno nie powinni jechać z taka duzą szybkością, nie ma dużo lat i dlatego cena jest właściwa ale gdyby był starszy troche bym sie zgorszył

  • miron

    pokomuszy kolego tak duzo mowisz o zawieszeniach tych pojazdow ,ze mam wrazenie ,ze wozono cie kiedys ale chyba pod podwoziem i jeszcze jedno od twojego pokomuszego gadania juz mnie pokomuszo mdli , zapomnial pokomuszy wol jak komuszym cieleciem byl co?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Land Cruiser dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Land Cruiser opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Land Cruiser Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł