Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36060 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Toyota. Nowa globalna platforma TNGA

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota W styczniu zadebiutuje w salonach czwarta generacja Priusa, a wraz z nim platforma TNGA. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu.


Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota Toyota New global Architecture (TNGA) to nowa filozofia produkcji, która wprowadza radykalne zmiany do systemu produkcji Toyoty, obejmując proces projektowania i wytwarzania samochodów, nową konstrukcję fabryk oraz wiele na nowo opracowanych części, w tym modułowych platform i napędów. Toyota planuje wprowadzić na rynek 5 platform różnych wielkości, na których zbuduje następne generacje wszystkich swoich modeli.

Nowa platforma pozwoliła zwiększyć sztywność nadwozia o 60% w stosunku do poprzedniego modelu. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii zgrzewania laserowego do łączenia elementów. Pozwala ona zmniejszyć odległości między punktami zgrzewania, a tym samym uzyskać większą liczbę zgrzewów. Na wzrost sztywności nadwozia wpłynęło także wprowadzenie do jego ramy struktur pierścieniowych, zastosowanie klejenia oraz większe wykorzystanie tłoczonych na gorąco blach z wysokowytrzymałej stali, której ilość wzrosła z 3% w poprzednim modelu do 19% w aktualnym. Efektem wzmocnienia nadwozia jest wzrost bezpieczeństwa zderzeniowego – nowy Prius spełnia najostrzejsze wymagania Toyota Global Outstanding Assessment.

Zobacz także: Losowanie grup Euro 2016 bez Michela Platiniego

Platforma TNGA pozwoliła obniżyć maskę silnika i linię okien, poprawiając zarówno widoczność z kabiny, jak i sylwetkę oraz aerodynamikę samochodu. O 59 mm niżej umiejscowione są także siedziska foteli. W połączeniu z bardziej optymalnie umiejscowionymi pedałami i kierownicą zapewniło to bardziej naturalną, pozwalającą uniknąć zmęczenia pozycję w fotelu. Elementy napędu hybrydowego są mniejsze i lżejsze, co pozwoliło je lepiej rozmieścić w samochodzie i obniżyć środek ciężkości.

Dla Priusa czwartej generacji opracowano zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół, poprawiające z jednej strony stabilność pojazdu i precyzję prowadzenia, a z drugiej komfort jazdy, dzięki lepszemu tłumieniu nierówności. Precyzyjniejsze prowadzenie Prius zawdzięcza także zastosowaniu nowego, sterowanego elektronicznie hydraulicznego systemu wspomagania hamulców, współdziałającego z systemem odzyskiwania energii z hamowania.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • gabriel (gość)

    Bardzo dobra decyzja Toyoty. Widoczność w III generacji Priusa była dobra ale z powodu sylwetki i m.in zbyt szerokich słupków trochę ograniczona, jednak z tego co czytam to nowa platforma powinna załatwić sprawę.

  • łukasz (gość)

    dzięki platformie TNGA jest sztywniejsze nadwozie i dlatego priusa prowadzić sie będzie pewnie jeszcze bardziej precyzyjnie niż poprzedniej generacji.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Prius zdjęcia

Toyota Prius dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Prius Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł