Toyota. Nowa globalna platforma TNGA

(mm/ip)
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota
W styczniu zadebiutuje w salonach czwarta generacja Priusa, a wraz z nim platforma TNGA. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu.
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło
Pierwsza platforma TNGA debiutuje w najnowszym Priusie. Jej wykorzystanie pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia i obniżyć środek masy pojazdu. Poprawiło to stabilność samochodu w zakrętach, wpływając korzystnie na komfort podróżowania i precyzję prowadzenia, a w efekcie również na bezpieczeństwo jazdy / Fot. Toyota

Toyota New global Architecture (TNGA) to nowa filozofia produkcji, która wprowadza radykalne zmiany do systemu produkcji Toyoty, obejmując proces projektowania i wytwarzania samochodów, nową konstrukcję fabryk oraz wiele na nowo opracowanych części, w tym modułowych platform i napędów. Toyota planuje wprowadzić na rynek 5 platform różnych wielkości, na których zbuduje następne generacje wszystkich swoich modeli.

Nowa platforma pozwoliła zwiększyć sztywność nadwozia o 60% w stosunku do poprzedniego modelu. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii zgrzewania laserowego do łączenia elementów. Pozwala ona zmniejszyć odległości między punktami zgrzewania, a tym samym uzyskać większą liczbę zgrzewów. Na wzrost sztywności nadwozia wpłynęło także wprowadzenie do jego ramy struktur pierścieniowych, zastosowanie klejenia oraz większe wykorzystanie tłoczonych na gorąco blach z wysokowytrzymałej stali, której ilość wzrosła z 3% w poprzednim modelu do 19% w aktualnym. Efektem wzmocnienia nadwozia jest wzrost bezpieczeństwa zderzeniowego – nowy Prius spełnia najostrzejsze wymagania Toyota Global Outstanding Assessment.

Zobacz także: Losowanie grup Euro 2016 bez Michela Platiniego

Platforma TNGA pozwoliła obniżyć maskę silnika i linię okien, poprawiając zarówno widoczność z kabiny, jak i sylwetkę oraz aerodynamikę samochodu. O 59 mm niżej umiejscowione są także siedziska foteli. W połączeniu z bardziej optymalnie umiejscowionymi pedałami i kierownicą zapewniło to bardziej naturalną, pozwalającą uniknąć zmęczenia pozycję w fotelu. Elementy napędu hybrydowego są mniejsze i lżejsze, co pozwoliło je lepiej rozmieścić w samochodzie i obniżyć środek ciężkości.

Dla Priusa czwartej generacji opracowano zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie tylnych kół, poprawiające z jednej strony stabilność pojazdu i precyzję prowadzenia, a z drugiej komfort jazdy, dzięki lepszemu tłumieniu nierówności. Precyzyjniejsze prowadzenie Prius zawdzięcza także zastosowaniu nowego, sterowanego elektronicznie hydraulicznego systemu wspomagania hamulców, współdziałającego z systemem odzyskiwania energii z hamowania.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty