Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Toyota pokazała Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu.

Fot. Toyota Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku została zaprezentowana druga generacja Toyoty Prius Plug-in Hybrid. Samochód wyróżnia się m.in. zwiększonym zasięgiem.

Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu.

Fot. Toyota Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu. Prius Plug-in Hybrid przynosi znaczącą poprawę w stosunku do poprzednika pod względem zużycia paliwa, które dla nowego modelu wynosi 1,4 l/100 km. 

Podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym Prius Plug-in Hybrid w większym stopniu wykorzystuje silnik elektryczny, szczególnie w jeździe miejskiej i na krótkich dystansach. Nowy model jako pierwszy stosuje system Toyoty, wykorzystujący oba silniki elektryczne do napędzania kół, poprawiając w ten sposób osiągi. Kolejne oszczędności energii przynosi zmiana systemu ogrzewania baterii w celu poprawy efektywności podczas niskich temperatur, a także klimatyzacja, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje pompę ciepła z wtryskiem gazu. To oszczędne rozwiązanie pozwala ogrzewać wnętrze samochodu kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.

Samochód może rozpędzić się do 135 km/h w elektrycznym trybie jazdy. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km – to dwa razy więcej niż w poprzedniej generacji. Ładowanie baterii trwa tylko 2,3 godziny przy użyciu standardowej wtyczki (230 volt).

Prius Plug-in Hybrid, tak jak każda pełna hybryda Toyoty, może jeździć na samym silniku benzynowym, w trybie elektrycznym lub z wykorzystaniem obu silników. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskiwać energię i magazynować ją w akumulatorze, co dodatkowo wydłuża zasięg i obniża zużycie paliwa. Pełny napęd hybrydowy składa się z 4-cylindrowego silnika VVT-i 1,8 l pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz silników elektrycznych.

Redakcja poleca:

- Testujemy nowego Fiata Tipo (VIDEO)
- Nowe auto z "klimą" za 42 600 zł
- Przyjazny kierowcy system multimedialny

Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu.

Fot. Toyota Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) miała kluczowy wpływ na stworzenie samochodu o świetnych właściwościach jezdnych, dającego ogromną radość z jazdy i pewność prowadzenia. Dzięki niej samochód zyskał niżej położony środek ciężkości w porównaniu z poprzednim modelem. Efektem jest bardziej precyzyjne prowadzenie oraz większa stabilność jazdy.

Na konsoli centralnej mieści się 8-calowy ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem obsługującym zaawansowane funkcje systemu multimedialnego i nawigacji. Ekran umożliwia przełączanie funkcji przy pomocy przewijania poprzez dotknięcie palcem na ekranie. Na desce rozdzielczej znajduje się kolorowy ekran TFT (Thin Film Transistor) o przekątnej 4,2 cala, wyświetlający dane z komputera pokładowego. Można go kontrolować za pomocą przełącznika w kierownicy.

Nowy Prius wyposażony jest w system automatycznego parkowania (SIPA), wykorzystujący zestaw czujników, które identyfikują odpowiednie pod względem wymiarów miejsca do parkowania wraz z otaczającymi je przeszkodami. Wystarczy, by kierowca zatrzymał się obok wolnego miejsca i wcisnął przycisk, aby automat sam wykonał manewr parkowania. Jest to nowa udoskonalona wersja tego systemu, która lepiej rozpoznaje przeszkody i parkuje samochód jeszcze bardziej precyzyjnie.

Prius Plug-in Hybrid będzie dostępny w Europie pod koniec tego roku.

Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu.

Fot. Toyota

Toyota Prius Plug-in Hybrid.

Bateria litowo-jonowa 8,8 kWh zapewnia nowemu modelowi większy zasięg na samym silniku elektrycznym oraz umożliwia częstsze korzystanie z niego podczas jazdy w trybie spalinowo-elektrycznym. W ten sposób zwiększył się również zasięg auta na jednym tankowaniu.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • inżynier (gość)

    Jak cena okolo 70 tys zł to biere od ręki.... Za moment będzie wysyp Hybryd i Elektryków ......to kraje arabskie bedą się napraszać z tą Ropą. Oczywiście nie od razu ale jak zacznie się zalew uzywanych Hybryd a innych prawie nie będzie to zakupy ropy spadną na pysk.....

  • Zigi (gość)

    Bardzo fajne rozwiązanie i jeśli prawdą jest to co podaje producent jeśli chodzi o spalanie to z pewnością entuzjastów hybryd przybędzie. Nowy Prius mnie osobiście naprawdę zaciekawił. Oglądałem nawet na TV jakiś test tego auta i wydaje mi się, że Toyota nabiera coraz większego charakteru.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości