Podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood jedną z atrakcji japońskiej marki był model 2000GT z lat 60. XX wieku wyposażony w elektryczny układ napędowy. - "Jest to pokaz naszych obecnych możliwości w zakresie napędu elektrycznego. Prace nad tym systemem są jeszcze na wczesnym etapie. Pierwszym seryjnym samochodem, który będzie korzystał z rozwiązań z 2000GT EV będzie auto miejskie" - powiedział Naohiko Saito, jeden z twórców prototypowej Toyoty.
Największą ciekawostką zastosowaną w tym aucie jest wyposażenie pojazdu w manualną skrzynię biegów. Dotychczas, producenci samochodów elektrycznych korzystali z bezstopniowych przekładni CVT. Było to spowodowane dużym momentem obrotowym dostępnym w całym zakresie pracy jednostki elektrycznej. Inżynierowie Toyoty poradzili sobie jednak z tym problemem, wprowadzając specjalny "reduktor", który ogranicza moment obrotowy.
Czemu Japończycy postanowili wyposażyć jednostkę elektryczną w manualną przekładnię? - "Skrzynia CVT jest ekonomiczna i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, lecz nie zapewnia dostatecznej radości z jazdy. Ręczna przekładnia jest pod tym względem o wiele lepsza" - powiedzieli przedstawiciele Toyoty.
Ponadto, zapowiedzieli oni, że w ciągu najbliższych trzech lat taka skrzynia biegów znajdzie się również w hybrydowych modelach tej marki.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?