Toyota pracuje nad ręczną przekładnią dla aut EV

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Toyota
Fot. Toyota
W wywiadzie z portalem "autocar.co.uk", przedstawiciele Toyoty przyznali, że prowadzą prace nad pojazdami o napędzie wyłącznie elektrycznym. Docelowo, Japończycy chcą stworzyć sportowy pojazd rywalizujący na rynku z autami marki Tesla.

Podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood jedną z atrakcji japońskiej marki był model 2000GT z lat 60. XX wieku wyposażony w elektryczny układ napędowy. - "Jest to pokaz naszych obecnych możliwości w zakresie napędu elektrycznego. Prace nad tym systemem są jeszcze na wczesnym etapie. Pierwszym seryjnym samochodem, który będzie korzystał z rozwiązań z 2000GT EV będzie auto miejskie" - powiedział Naohiko Saito, jeden z twórców prototypowej Toyoty.

Największą ciekawostką zastosowaną w tym aucie jest wyposażenie pojazdu w manualną skrzynię biegów. Dotychczas, producenci samochodów elektrycznych korzystali z bezstopniowych przekładni CVT. Było to spowodowane dużym momentem obrotowym dostępnym w całym zakresie pracy jednostki elektrycznej. Inżynierowie Toyoty poradzili sobie jednak z tym problemem, wprowadzając specjalny "reduktor", który ogranicza moment obrotowy.

Czemu Japończycy postanowili wyposażyć jednostkę elektryczną w manualną przekładnię? - "Skrzynia CVT jest ekonomiczna i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, lecz nie zapewnia dostatecznej radości z jazdy. Ręczna przekładnia jest pod tym względem o wiele lepsza" - powiedzieli przedstawiciele Toyoty.

Ponadto, zapowiedzieli oni, że w ciągu najbliższych trzech lat taka skrzynia biegów znajdzie się również w hybrydowych modelach tej marki.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty