Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Toyota Prius Plug-in Hybrid. Kierowca mniej zapłaci za prąd

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota Prius Plug-in Hybrid 

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w 2017 roku. Nowy model korzysta z tego samego napędu hybrydowego co standardowy Prius 4. generacji. Czas ładowania Priusa Plug-in Hybrid trwa do 2 godzin 20 minut.

Fot. Toyota Toyota Motor Corporation nawiązuje współpracę z pięcioma japońskimi firmami energetycznymi, by zaoferować nową usługę PHV Connected Power Service. Usługa zapewni nabywcom nowej Toyoty Prius Plug-in Hybrid rozmaite korzyści uzależnione od odległości przejechanej w trybie czysto elektrycznym (EV) oraz wykorzystania możliwości ładowania akumulatora trakcyjnego w domu.

Celem wprowadzenia usługi jest zachęcenie użytkowników nowego Priusa Plug-in Hybrid do korzystania z trybu czysto elektrycznego na dłuższych dystansach. Dzięki temu nowa hybryda Toyoty jeszcze bardziej przyczyni się do zmniejszenia wpływu, jaki motoryzacja wywiera na środowisko naturalne. PHV Connected Power Service to jeden z elementów współpracy Toyoty z innymi branżami za pośrednictwem platformy usług mobilności Mobility Services Platform (MSPF).

W przypadku klientów korzystających z usługi, Toyota będzie udostępniać firmom energetycznym biorącym udział w programie dane, takie jak odległość przejechana w trybie czysto elektrycznym, ilość energii załadowanej do akumulatora w domu oraz inne informacje zebrane przez moduł DCM (Data Communication Module), zainstalowany w Priusie Plug-in Hybrid. Właściciele aut będą mogli sprawdzić informacje dotyczące swego samochodu za pomocą odpowiednich witryn internetowych, zaś firmy energetyczne będą przyznawać im punkty, którymi klienci będą mogli płacić za zużytą energię lub wymieniać je na różne produkty. Informacje o usłudze PHV Connected Power Service będą przekazywane klientom za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej, która zostanie uruchomiona w momencie premiery Priusa Plug-in Hybrid, a dealerzy przekażą im ulotki informujące o szczegółach ofert poszczególnych firm energetycznych.

Redakcja poleca:

Na zużytej oponie też można zrobić biznes
Silniki podatne na zatarcie
Testujemy nowego SUV-a Skody

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w 2017 roku. Nowy model korzysta z tego samego napędu hybrydowego co standardowy Prius 4. generacji. Czas ładowania Priusa Plug-in Hybrid trwa do 2 godzin 20 minut. W pełni naładowany akumulator trakcyjny o pojemności 8,8 kWh pozwoli poruszać się w trybie elektrycznym z maksymalną prędkością 135 km/h na dystansie do 50 km. W trybie hybrydowym nowa Toyota może nadal wielokrotnie korzystać z samego silnika elektrycznego, dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania. Średnie zużycie paliwa Priusa Plug-in Hybrid wynosi według specyfikacji producenta 1 l/100 km. Dla porównania, Prius nieładowany z zewnętrznej sieci zużywa średnio 3,3 l/100 km.

Toyota Prius Plug-in Hybrid 

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w 2017 roku. Nowy model korzysta z tego samego napędu hybrydowego co standardowy Prius 4. generacji. Czas ładowania Priusa Plug-in Hybrid trwa do 2 godzin 20 minut.

Fot. Toyota

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w 2017 roku. Nowy model korzysta z tego samego napędu hybrydowego co standardowy Prius 4. generacji. Czas ładowania Priusa Plug-in Hybrid trwa do 2 godzin 20 minut.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • olo (gość)

    system odzyskiwania energii z hamowania w hybrydach toyoty jest znany nie od dziś. świetny pomysł. akumulatory same się ładują a samochód mniej pali.

  • janusz (gość)

    ja się tam na hybrydach za bardzo nie znałem póki nie kupiłem jednej. auris z takim napędem po mieście świetna sprawa. fakt spalanie ma mniejsze al to nie jedyny jego atut, jest też skrętny ale jak trzeba to można go przycisnąć.

  • zbyszek777b (gość)

    do janusz. Piszesz kolego bez ładu i składu. Co to jest, że jest skrętny, co to jest że można go przycisnąć? Piszcie po polsku z sensem albo w ogóle nie piszcie!

  • adam (gość)

    Przecież to było po polsku "przycisnąć" - tak samo, że jest "skrętny" bo albo jest albo nie jest .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Prius zdjęcia

Toyota Prius dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Prius Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł