Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37994 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Toyota ProAce Verso. Mocne wejście w segment MPV

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Toyota ProAce Verso.

Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Fot. Karol Biela Na polskim rynku debiutuje Toyota ProAce II. Klienci będą mogli zamówić to auto nie tylko z nadwoziem furgon, a nawet platformę do zabudowy. W ofercie znalazła się też osobowa wersja Verso do przewozu nawet 9 osób.

Toyota ProAce Verso.

Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Fot. Karol Biela Poprzednia generacja ProAce zadebiutowała w 2013 roku. Auto, poza kilkoma detalami stylistycznymi i oznaczeniami producenta, bazowało na tej samej konstrukcji, co Fiat Scudo, Citroen Jumpy i Peugeot Export. Dostawcza Toyota dostępna była na polskim rynku wyłącznie z nadwoziem furgon (pełny lub częściowo przeszklony), i przez trzy lata obecności na rynku pojazdów użytkowych raczej nie była hitem sprzedaży Toyoty.

Teraz japońska marka kontynuuje szturm na segment średnich pojazdów dostawczych i MPV całkowicie nową generacją modelu ProAce.

Samochód zaprojektowano wspólnie z koncernem PSA (III generacja Citroena Jumpy i Peugeota Exporta) i jego produkcja odbywa się we francuskich zakładach Sevelnord. Nowy model Toyoty dostępny jest aż z trzema długościami nadwozia (4,6, 4,9 oraz 5,3 metra) i oferowany jest z nadwoziem furgon, ale też jako minivan do przewozu nawet 9 osób. Poza tym nowy ProAce od stycznia 2017 roku dostępny też będzie jako platforma do zabudowy.

ProAce Verso – i dla rodziny i dla biznesmena

W przypadku osobowej odmiany Verso klienci będą mogli wybierać pomiędzy trzema długościami nadwozia (Compact, Medium oraz Long) a także trzema wersjami wyposażeniowymi (Business, Family i VIP). Wszystkie odmiany Verso posiadają przesuwne drzwi po prawej i lewej stronie auto, co zdecydowanie podnosi komfort użytkowania takiego pojazdu przy przewozie większej liczby osób.

Verso Business to odmiana przeznaczona dla osób, które potrzebują rodzinno-firmowego pojazdu. Auto wyposażone jest w gumową podłogę, co na pewno ułatwi utrzymanie porządku we wnętrzu. W tej wersji ProAce skonfigurowany może być jako 8- lub 9-osobowy pojazd.

Redakcja poleca:

Check engine. Co oznacza kontrolka silnika?
Mandatowy rekordzista z Łodzi
Używany Seat Exeo. Wady i zalety?

Z kolei maksymalnie 8-osobowa odmiana Family jest już o wiele bardziej komfortowa. We wnętrzu znajdziemy np. materiałową podłogę, czy kapitańskie przednie fotele, które można odwrócić w stronę pasażerów, a montowane na szynach siedzenia w drugim i trzecim rzędzie można przesuwać, a nawet całkowicie wyjmować dostosowując pojazd do konkretnych zadań w danej chwili. Co ważne z punktu widzenia rodziców, wszystkie sześć tylnych siedzeń wyposażono w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Najbardziej luksusowa wersja VIP dostępna będzie w konfiguracji 6- lub 7-osobowej. W porównaniu do odmiany Family wnętrze zostało dodatkowo wyciszone, a siedzenia w drugim rzędzie są obracane, więc pasażerowie mogą wybierać, czy chcą podróżować twarzą do kierunku jazdy lub osób siedzących w trzecim rzędzie.

Silniki o mocach od 95 do 180 KM

Toyota ProAce Verso.

Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Fot. Karol Biela Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Bazowym motorem stosowanym w ProAce jest jednostka 1.6 D-4D dostępna w wersji 95-konnej z 5-biegową manualną przekładnią, która spalać ma – oczywiście według deklaracji producenta – od 5,5 do 5,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.Mocniejszy wariant tej jednostki generuje 115 KM, jest już zblokowany z 6-biegową skrzynią, a średnie zużycie paliwa tego silnika oscylować ma w granicach 5,1-5,2 litra ropy na „setkę”.

Większa jednostka napędowa 2.0 D-4D także oferowana jest w dwóch wersjach mocy. Verso ze 150-konnym motorem współpracuje wyłącznie z 6-biegowym „manualem” i zadowalać się zużyciem paliwa na poziomie 5,3-5,5 litra na 100 kilometrów. Z kolei topowa 180-konna odmiana silnika 2.0 D-4D skonfigurowana jest wyłącznie z 6-stopniowym „automatem” i spalać powinnaToyota ProAce Verso objeta została 3-letnią gwarancją lub do przebiegu 100 000 kilometrów, a standardowe okresy między przeglądowe to 2 lata z limitem przebiegu do 40 000 kilometrów.

Toyota ProAce Verso.

Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Fot. Karol Biela

Toyota ProAce Verso.

Wszystkie zespoły napędowe wraz ze skrzyniami biegów, które montowane są w nowej Toyocie ProAce to konstrukcje koncernu PSA. Wszystkie silniki to 4-cylindrowe konstrukcje wysokoprężne, które spełniają emisję spalin Euro 6 i wyposażone są w technologię SCR. Według oficjalnych danych zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów.

Fot. Karol Biela

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • adrian (gość)

    Teraz coraz częściej spotyka się samochody z 6-biegową skrzynią biegów,a z 150 KM tej toyoty będzie dobrze współgrało.A do tego projektanci się w końcu postarali i stworzyli przyzwoity model.

  • andrzejsmolinski (gość)

    Jak na takie auto do 5.5 l w dieslu zużywa. Bardzo mało jak na busa.

  • ja pier..... (gość)

    morda w morde dacia lodgy, kolejna żenująca tojo....

  • brekałt (gość)

    5,5 l endrju zasmolony to ci zużyje oleju na 1kkm po 50kkm przebiegu jak się rozlecą te pierścienie z chińskiej waty

  • Tyniec (gość)

    brekałt - przede wszystkim wróć do szkoły i naucz się pisać po polsku, bo ciężko zrozumieć Twoją jakże rozbudowaną wypowiedź. A jeśli idzie o prezentowane auto to bardzo fajna propozycja, która z pewnością nieco namiesza wśród aut tego segmentu. Konkurencja od lat nie pokazała czegoś świeżego a teraz poczują oddech Toyoty na plecach.

  • arek (gość)

    mi się wydaje, że proace to samochód o przeznaczeniu specjalnie dla rodzin. w tej roli sprawdzi się bez żadnych zastrzeżeń.

  • Rock (gość)

    Szkoda że mocno francuska ta Toyota, a już myślałem o zakupie..

  • macio (gość)

    Duży, przestronny samochód, nieźle się prezentuje. Może dla rodziny raczej bym nie kupił, ale w firmie jak najbardziej by się sprawdził

  • kupidyn (gość)

    fajne, przestronne auto. "zbiornik płynu AdBlue o pojemności 22,4 litra starczyć powinien na przejechanie około 15 tysięcy kilometrów"- robi wrażenie

  • Paweł (gość)

    Ładna ale szkoda że to nie jest prawdziwy Japończyk tylko pół francuz

  • Mario (gość)

    Mam najdłuższego furgona 2.0 KM narazie przejechałem 10000km wiec zbyt dużo nie mogę powiedzieć o awaryjności bo ich nie miałem. spalanie oscyluje 6.5-7.7 l /100km. Silnik bardzo dynamiczny. Do tej pory zatankowałem 25l addblue. Bardzo dobrze się prowadzi według mnie najlepiej ze wszystkich furgo którymi jeździłem a jeździłem prawie wszystkimi ktore można spotkać na drogach. bardzo dobry promień skrętu co ważne przy takiej długości. Przy załadunku 1000-1200kg nie ma potrzeby redukcji biegu. Zastrzeżenie do opon continental montowanych seryjnie w hiszpani nie nadają się na deszcz. Bardzo się ślizga przy każdym energicznym ruszeniu esp wyczuwa uślizgi. Inrzynierowie toyoty bardzo sprytnie usunęli problem przepalanką uszczelki: jeśli temperatura zew przekracza 30 stopni schładza silnik jedna kreskę mniej niż przy normalnej temperaturze. Według mnie furgon godny polecenia

  • Kierowca. (gość)

    Czekamy na Toyotę furgon pięcio osobową taką osobowo towarową.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota ProAce dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota ProAce Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł