Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38345 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Toyota Proace z fabryczną zabudową typu chłodnia. Mrozi, chłodzi, wjedzie do podziemnego garażu

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Fot. Toyota Mnogość fabrycznych rodzajów zabudowy nie zmienia faktu, że wśród najczęściej wybieranych można wyróżnić kilka typów. Są na rynku bestsellery, na które zawsze jest wzięcie, a w gronie biznesowych klientów niesłabnącą popularnością cieszą się izotermy – pojazdy, w których przestrzeń ładunkowa jest stworzona między innymi do przewozu żywności czy leków.

Chłodnie i izotermy są niezmiennie popularne

Izotermy, a także chłodnie, to jedne z najczęściej wybieranych typów zabudowy. Popularne w wielu branżach lodówki na kołach na co dzień przemierzają wiele kilometrów i ciężko pracują, by jedzenie docierało do sklepów świeże, a leki w aptekach nie traciły cennych właściwości.

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Fot. Toyota Po czym poznać dobrą izotermę? Oczywiście, jest wiele parametrów, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego pojazdu. Liczy się choćby to, jaką ma pojemność i w jakim stopniu izolacja termiczna ogranicza przestrzeń ładunkową. Nie da się izolować od ciepła bez symbolicznej choćby utraty przestrzeni. Ważne jest również, czy zadowolimy się podstawową wersją silnikową, czy pokonujemy długie trasy i przyda nam się zapas mocy pod prawą stopą. Ogromne znaczenie ma w końcu zdolność izotermy do utrzymywania niskich temperatur, a w przypadku chłodni, czyli wersji z agregatem – czas, który jest niezbędny do schłodzenia wnętrza do pożądanych wartości.

Izoterma z agregatem staje się pełnoprawną chłodnią

Agregat to w przypadku chłodni bardzo istotna kwestia. Można zamówić pojazd bez tego urządzenia, ale większość klientów decyduje się na chłodnie, które nie tylko utrzymują temperaturę, ale i chłodzą wnętrze.

Zobacz także: Kłódka na aucie? Policja ostrzega. To nowy sposób oszustów

Agregat, który odpowiada za to, że nawet w upalny dzień wnętrze chłodni będzie schłodzone do zadanej temperatury, zwykle jest umieszczony na dachu. Przez co całkowita wysokość samochodu jest nieco wyższa niż w przypadku tradycyjnego vana. Tymczasem kierowcy Toyoty Proace z fabryczną zabudową przygotowaną przez Carpol nie muszą rezygnować z wjazdu pod dach czy omijać niskich wiaduktów. Inżynierowie zaprojektowali Proace’a jako auto, którego wysokość nie przekracza dwóch metrów, a dzięki zabudowie chłodni w ofercie Toyoty nic się w tej kwestii nie zmienia.

Metr dziewięćdziesiąt, nawet jako chłodnia

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Fot. Toyota Toyota Proace zabudowana jako izoterma z agregatem nie tylko utrzymuje chłód w skutecznie izolowanej przestrzeni ładunkowej, ale także wjedzie do typowych garaży podziemnych i wielopiętrowych. Ta bezcenna właściwość ułatwia dostawy do hoteli, placówek zlokalizowanych w ścisłych centrach miast i obiektów, które dysponują garażami podziemnymi. Proace fabrycznie przekształcony w chłodnię jest również dostępny w dwóch wersjach długości, dzięki czemu przedsiębiorcy będą mogli w pełni wykorzystać jego zwinność i dobrać odmianę odpowiednią dla swojego biznesu. Skoro agregatu nie ma na dachu, to gdzie został umieszczony? Konstruktorzy zamontowali go pod sufitem w przedniej części przedziału bagażowego

Toyota Proace z fabryczną zabudową typu izoterma ma oczywiście komplet zalet chłodni o topowych parametrach i należy do rodziny Toyota Professional. To zobowiązuje do udzielenia 3-letniej gwarancji. Przestrzeń służąca do przewozu towarów spełnia zaś wymagania PZH dla przewozu żywności w opakowaniach. Podłoga jest łatwa w czyszczeniu, a skrzydłowe drzwi, które możemy szeroko otworzyć, są dodatkowo pokryte izolacją termiczną, która ogranicza wnikanie ciepła do wnętrza.

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Fot. Toyota

Izotermy Toyoty Proace są o 40% lżejsze od powszechnie stosowanych na rynku – ich masa nie przekracza 115 kg. Dzięki temu samochód jest nie tylko bardziej praktyczny, ale zużywa też mniej paliwa. Moduły izolacji są wykonane z termoformowanych płyt ABS, które szczelnie łączą się ze sobą, blokując przenikanie ciepła szczelinami. Jednocześnie wykładzina na podłodze – gładka lub antypoślizgowa – tworzy coś w rodzaju wanny, którą można bezpiecznie myć myjką ciśnieniową.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • adamss (gość)

    Dla małych firm jak znalazł, fajne rozwiązanie

  • atrakt (gość)

    Proace jak widać może być wielozadaniowa. Toyota otwiera się na klientów a taka wersja może się przydać

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota ProAce dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota ProAce Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł