Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Toyota RAV4 Hybrid. Crossover z napędem hybrydowym

Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Toyota RAV4 Hybrid 

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

Fot. Toyota Napęd hybrydowy w segmencie crossoverów? Toyota RAV4 Hybrid udowadnia, że takie połączenie ma rację bytu. Auto ważące prawie 1800 kilogramów, dużą masę rekompensuje nam 2,5 litrową jednostką benzynową oraz silnikiem elektrycznym, zapewniającymi nam łączną moc 197 KM. Ogromnym plusem jest również fakt, że w mieście samochód ten spali średnio 5 litrów na każde 100 kilometrów.

Toyota RAV4 Hybrid 

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

Fot. Toyota Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 210 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

- Z górki hybrydowa Toyota zjeżdża bezszelestnie. Słychać tylko doładowywanie baterii podczas hamowania. Układ napędowy zaczyna wyć, wtedy wiadomo, że pracuje ten generator który jest odpowiedzialny za doładowywanie baterii. Jest jeszcze jeden generator, który jest odpowiedzialny za dołączanie się do silnika spalinowego i napędzanie samochodu. Przewidziano także trzeci silnik, który dołącza napęd tylnej osi - wyjaśnia Adam Kornacki z TVN Turbo.

Samochód został wyposażony w automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Do 100 km/h przyspieszymy w 8,3 s, do wyboru jest także napęd AWD. Podstawową wersją hybrydowego RAV4 jest wersja Premium, zawierająca m.in. przednie i tylne lampy w technologii LED, czujniki deszczu i zmierzchu, tempomat, osłony zderzaków, felgi aluminiowe, automatyczną regulację świateł głównych, system „Inteligentny kluczyk” oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele, skórzane elementy wykończenia, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz system multimedialny z ekranem dotykowym 7’’ i kamerą cofania.

Wersja Style zawiera dodatkowo elementy wykończenia wnętrza ze skóry Soft Velvet, czarną podsufitkę, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe aluminiowe felgi. Klienci mogą wybrać materiałową tapicerkę z elementami skóry naturalnej i syntetycznej Soft Velvet albo skórzane obicia Club w kolorze Light Beige lub Dark Rose za niewielką dopłatą.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test włoskiej nowości
- Czy funkcjonalność sedanów jest ograniczona?
- Przyjazny kierowcy system multimedialny. Czy to możliwe?

Dla najbardziej wymagających klientów została przygotowana wersja Prestige, która oferuje zaawansowane układy bezpieczeństwa - kamerę 360° (PVM), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). Ponadto wersja ta zawiera siedzenia z ekskluzywnej skóry Elegance w kolorze Light Beige, Dark Rose lub Deep Black, spryskiwacze reflektorów i podgrzewane wycieraczki.

Dla wszystkich wersji dostępny jest pakiet Safety, na który składają się najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego oparte na współpracy radaru i kamery. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA + SC), aktywny tempomat (ACC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), system monitorujący zmęczenie kierowcy (SWS) oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Za hybrydową Toyotę zapłacić trzeba od 134 900 zł. Dla przypomnienia za RAV 4 z silnikiem benzynowym 2.0 Valvematic trzeba zapłacić tyle samo co z wysokoprężnym 2.0 D-4D o mocy 143 KM - od 108 900 zł.

Toyota RAV 4 Hybrid i konkurenci

Marka/model

Toyota RAV4 Hybrid Premium

Lexus NX 300h Elite  Mitsubishi Outlander 2016 Intense+

Cena (zł)

 134 900 zł

 175 100 zł  205 990 zł

Typ nadwozia/liczba drzwi

 SUV/5

 SUV/5  SUV/5

Liczba miejsc

 5  5  5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

 4605/1845/1675 4630/1870/1645  4695/1800/1680

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

 1570/1570

 1580/1580  1540/1540

Rozstaw osi (mm)

 2660  2660  2670

Masa własna (kg)

 1625

 1715  1810

Pojemność bagażnika (l)

 501  555  463

Pojemność zbiornika paliwa (l)

 56  56  45

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

 benzyna  benzyna  benzyna

Pojemność (cm3)

 2494  2494  1998

Liczba cylindrów

 4  4  4

Napędzana oś

 przednia

 przednia  4x4

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

 automatyczna/bezstopniowa  automatyczna/bezstopniowa  automatyczna/bezstopniowa

Osiągi

Silnik spalinowy -moc (KM) przy obr./min

 155 KM przy 5700 obr./min.  155 KM przy 5700 obr./min.  121 KM przy 4500 obr./min.

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

 210 Nm przy 4200 obr./min.  210 Nm przy 4200 obr./min  195 Nm przy 4100 obr./min

Silnik/silniki elektryczny – moc (kW)

 105  105 i 50  60 i 60

Moment obrotowy (Nm)

 270

 270 i 139  137 i 195

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

 8,3  9,3  11,0

Prędkość maksymalna (km/h)

 185  180  170

Średnie spalanie (l/100 km)

 5,1  5,0  1,9

Emisja CO2 (g/km)

 118  116  44

Toyota RAV4 Hybrid 

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

Fot. Toyota

Toyota RAV4 Hybrid

Wariant hybrydowy to silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra, który został połączony z motorem elektrycznym. Motor spalinowy dostarcza 155 KM i 206 Nm, jednostka elektryczna 143 KM i 270 Nm, natomiast łączna moc systemowa to 197 KM.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Włodek (gość)

    Jak widzę wcale nie wypada tak tragicznie na tle konkurentów. Cena według mnie do zaakceptowania i adekwatna do wyposażenia oraz napędu. RAV4 nieco się zmieniła i wygląda teraz korzystniej niż starsze roczniki. Jeśli spalanie również będzie takie jak podaje producent to warto pomyśleć o tym aucie.

  • Czarek (gość)

    no nareszcie jakieś wiarygodne rozpiski spalania. o ile się nie mylę to najmocniejsza rav4 jaka do tej pory wyszła na rynek a w dodatku z tak niskim spalaniem

  • kamil (gość)

    musze sie przejechac do piaseczna na pulaska, ciekaw jestem czy maja tam ten model i czy mozna sie przejechac na jezdzie probnej

  • Ali (gość)

    Rav4 to jedne z fajniejszych aut z jakimi miałem styczność. Auto trzyma się dobrze drogi, ma mocny silnik i spokojnie można ze bez stresu wjeżdżać nim w teren. Wersja hybrydowa wydaje się również być bardzo dobrze dopracowana. Dla mnie jednak cena jest trochę zbyt wysoka, ale myślę, że jak hybrydy staną się standardem cena to się trochę zmieni.

  • Janek (gość)

    Jeżdżę od maja 2016 rav hybrid fwd . 1.zuzycie paliwa w mieście ,bez prób ścigania się, mieści się w 6l 2.na autostradzie od 120km/g robi się wir w baku. 3.tragicznie skrzypią hamulce w końcowym momencie hamowania przed zatrzymaniem,s sprawdziłem kilka egzemplarzy raf hybrid,to samo nawet w nx300h, jakas wada 4.nawigacja dziadostwo za 4000 zł dodatkowe. 5.przekladnia- skrzynia nie nadaje się do jazdy w górach, nawet przycisk Sport nie wiele daje. 6.a poza tym samochód fajny Janek

  • Dzidek (gość)

    Od 2 grudnia 2026 będę jeździł jako właściciel RAV4 HYBRYDA bardzo mnie ciekawi jak będzie się sprawował ten sprzęt-- jazdy testowe i wypożyczenie na sobotę i niedzielę -- przy przejechaniu około 350 km -- odczucie pozytywne

  • Dzidek (gość)

    Dzidek do komentarza j/w wkradł się błąd w dacie ma BYĆ 2 GRUDNIA 2016 R

  • Marcin (gość)

    do samego auta , jakości , osiągów - nie czepiam się ( użytkuję nową RAV od 2 miesięcy ) ale jeśli chcecie auto potraktować jako rodzinne + hak i np kamping - zapomnijcie ! Hak montowany jest w niebagatelnej sumie ok. 3000 tyś PLN ale homologacja auta pozwala tylko na 800 kg , czyli na przyczepkę z pontonem ( ! ) . Mało tego większość dealerów Toyoty o tym wie a pompują ludzi w balona i tak , przestrzegam !!

  • Marcin (gość)

    do samego auta , jakości , osiągów - nie czepiam się ( użytkuję nową RAV od 2 miesięcy ) ale jeśli chcecie auto potraktować jako rodzinne + hak i np kamping - zapomnijcie ! Hak montowany jest w niebagatelnej sumie ok. 3000 tyś PLN ale homologacja auta pozwala tylko na 800 kg , czyli na przyczepkę z pontonem ( ! ) . Mało tego większość dealerów Toyoty o tym wie a pompują ludzi w balona i tak , przestrzegam !!

  • Marcin (gość)

    do samego auta , jakości , osiągów - nie czepiam się ( użytkuję nową RAV od 2 miesięcy ) ale jeśli chcecie auto potraktować jako rodzinne + hak i np kamping - zapomnijcie ! Hak montowany jest w niebagatelnej sumie ok. 3000 tyś PLN ale homologacja auta pozwala tylko na 800 kg , czyli na przyczepkę z pontonem ( ! ) . Mało tego większość dealerów Toyoty o tym wie a pompują ludzi w balona i tak , przestrzegam !!

  • Marcin (gość)

    do samego auta , jakości , osiągów - nie czepiam się ( użytkuję nową RAV od 2 miesięcy ) ale jeśli chcecie auto potraktować jako rodzinne + hak i np kamping - zapomnijcie ! Hak montowany jest w niebagatelnej sumie ok. 3000 tyś PLN ale homologacja auta pozwala tylko na 800 kg , czyli na przyczepkę z pontonem ( ! ) . Mało tego większość dealerów Toyoty o tym wie a pompują ludzi w balona i tak , przestrzegam !!

  • mm (gość)

    do Marcin, też mam rav 4 hybrid, z napędem na jedna oś ma 800 kg, 4x4 ma chyba 2 razy więcej uciągu, jak kupujesz z zamiarem takim to chyba wystarczy sprawdzić dane w folderze...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości