Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota RAV4. Tak wygląda nowa generacja

Mariusz Michalak
Toyota RAV4Nowy RAV4 piątej generacji będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Oferowana będzie nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.Fot. Toyota
Toyota RAV4Nowy RAV4 piątej generacji będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Oferowana będzie nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.Fot. Toyota
Jest to pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture. Auto przeszło nie tylko zmainy stylistyczne.

Długość – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny i uzyskanie wyższego komfortu wnętrza. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny.

Nowy RAV4 piątej generacji będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Oferowana będzie nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

W stosunku do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy, w szczególności dzięki usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła zastosowanych w nowym RAV4. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty