Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Supra. Legendarne coupe po tuningu

Mariusz Michalak
Toyota GR Supra Performance LineSupra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.Fot. TRD
Toyota GR Supra Performance LineSupra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.Fot. TRD
W roku 7 premier najbardziej gorącym debiutem japońskiej marki jest nowa Supra. Piąta generacja legendarnego coupé nie mogła umknąć uwadze specom z japońskiego oddziału Toyota Racing Development. W Osace Toyota pokazała koncept GR Supra Performance Line ze znaczkiem TRD.

Fabryczna firma tuningowa Toyota Racing Development, działająca równolegle w Japonii i USA, specjalizuje się w opracowywaniu sportowych i terenowych pakietów do seryjnych modeli, a także w przygotowywaniu samochodów Toyoty do rajdów i wyścigów. Potężne sportowe doświadczenie zaowocowało także w przypadku tuningu nowego coupé Toyoty. GR Supra Performance Line nie tylko świetnie wygląda, ale też jeszcze lepiej jeździ – w pełni korzystając ze świetnego rozkładu masy i proporcji rozstawu osi do rozstawu kół.

Supra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego – tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.

Nowa Supra zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu tego roku. Dwumiejscowe coupé inspirowane samochodami wyścigowymi ma klasyczny układ z silnikiem z przodu i napędem na tył. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik R6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym sięgającym 500 Nm. Krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sprawiają, że konstrukcja auta ma złote proporcje 1,55. Zapewnia to wyjątkową zwinność i świetne właściwości jezdne. Samochód był testowany m.in. na torze Nürburgring pod okiem prezydenta Toyoty, Akio Toyody. Piąta generacja Supry to pierwszy globalny model z serii GR, wyprodukowany przez Toyota Gazoo Racing – do tej pory sportowa marka Toyoty tworzyła dostępne na wybranych rynkach, usportowione wersje seryjnych modeli, czego przykładem w Europie jest Yaris GRMN o mocy 212 KM.

Zobacz także: Seat Ibiza w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty