Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36842 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Toyota Supra. Używane auto sprzedane za zawrotną kwotę

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Toyota Supra 

Tym razem pod młotek poszła Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition. Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil. 

Fot. Toyota Ceny Toyoty Supry A80 nie przestają rosnąć. Kilka miesięcy temu na aukcji domu RM Sotheby's za ponad 173 tys. dolarów sprzedano egzemplarz Supry z 1994 roku. A teraz ktoś zdecydował się wydać 176 tys. dolarów, czyli ponad 660 tys. zł, na auto z 1997 roku, wystawione przez firmę Barrett-Jackson. Taka kwota wystarczy, by kupić dwie nowe Toyoty GR Supry w najmocniejszej wersji, zapas paliwa i kilka kompletów opon.

Tym razem pod młotek poszła Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition. Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil. Rekordowa Supra to auto w niezwykle poszukiwanej specyfikacji - z najmocniejszym, turbodoładowanym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Co więcej, samochód jest niemal w takim stanie, w jakim wyjechał z fabryki - jedyne modyfikacje objęły wydech i sprężyny obniżające zawieszenie. Wystawione auto to jeden z 376 egzemplarzy Anniversary Edition z dachem targa oraz czarnym lakierem.

Jak zauważa amerykański portal Road Show, w 1997 roku samochód kosztował 39 900 dolarów. Biorąc pod uwagę inflację, dzisiaj jego cena wynosiłaby niecałe 63 700 dolarów, czyli około 240 tys. złotych. To oznacza, że Supra podrożała prawie trzykrotnie, jednocześnie zyskując ponad 112 tys. przejechanych kilometrów!

Zobacz także; Używany Opel Corsa. Czy warto kupić?

Supra 4. generacji - czy jak kto woli MK4 lub A80 - była nastawiona na osiągi znacznie bardziej niż poprzednie generacje modelu. Inżynierowie Toyoty redukowali masę jak się dało - dach, miski olejowe silnika i skrzyni biegów, elementy konstrukcji czy zawieszenia wykonano z aluminium. Co więcej, kierownica była zrobiona z lżejszego magnezu, a zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego. W efekcie Toyota Supra schudła o około 90 kilogramów.

Pod maskę coupé trafiały dwa udane, 6-cylindrowe silniki 3.0 z rodziny JZ - wolnossący 2JZ-GE i doładowany dwiema turbosprężarkami 2JZ-GTE. Fabrycznie wytwarzały odpowiednio 223 i 330 KM. W mocniejszej wersji Supra była w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie mniejszym niż 5 s. Oba motory wsławiły się ogromną podatnością na tuning, którą dodatkowo spopularyzował film Szybcy i Wściekli. Pokusie łatwych modyfikacji nie oparło się wielu właścicieli, dlatego na rynki bardzo trudno znaleźć dzisiaj Suprę A80 w fabrycznym stanie. A egzemplarze z najmocniejszym silnikiem i manualną skrzynią są już prawdziwym rarytasem. Stąd właśnie ekstremalnie wysokie ceny takich aut.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Toyota Supra 

Tym razem pod młotek poszła Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition. Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil. 

Fot. Toyota

Toyota Supra

Tym razem pod młotek poszła Toyota Supra w oferowanej tylko w 1997 roku wersji Anniversary Edition. Samochód miał do tej pory dwóch właścicieli, którzy w sumie przejechali nim 69 891 mil.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota Supra zdjęcia

Toyota Supra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Supra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł