Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Toyota Tacoma TRD Pro. Debiut w Chicago

Data publikacji: Autor: (ip)

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD) / Fot. Toyota Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD).

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD) / Fot. Toyota Samochód oparty został na modelu Tacoma TRD Off-Road 4x4 Double Cab Short Bed z 24-zaworowym, 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Układ sterowania zaworami dolotowymi VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) umożliwia pracę silnika w oszczędnym cyklu Atkinsona, również zawory wydechowe sterowane są elektronicznie za pomocą systemu VVT-I. Pojazd wyposażono w szereg specjalnych podzespołów i rozwiązań, zapewniających znakomite możliwości jazdy w ekstremalnych warunkach i zdolność pokonywania przeszkód terenowych, a przy tym nadających pickupowi wyjątkowy wygląd.

Własności trakcyjne uzyskano wyposażając układ przeniesienia napędu w system rozłączanego napędu wszystkich kół 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu Auto LSD (Automatic Limited-Slip Differential) i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Standardowe wyposażenie stanowi pakiet holowniczy z zaczepem Class-IV, chłodnicami oleju i płynu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (w wersji z przekładnią automatyczną – również obiegu sprzęgła hydrokinetycznego), alternator 130 A, złącza elektryczne i mechanizm kontroli toru jazdy przyczepy TSC (Trailer-Sway Control).

W wersji z przekładnią automatyczną zastosowano zaawansowane funkcje wspomagające jazdę w bardzo trudnym terenie. System Toyota Multi-terrain Select udostępnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół. Podczas jazdy z małą prędkością funkcja Crawl Control (CRAWL) inteligentnie sterującą przepustnicą i hamulcami, co pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu. Ruszanie pod górę ułatwia system Hill Start Assist Control (HAC).

Zobacz także: Audi Q7 po tuningu ABT Sportsline

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD) / Fot. Toyota Wersję z przekładnią manualną zaopatrzono w system Active Traction Control (A-TRAC), kontrolujący trakcję poszczególnych kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS. Zmodyfikowane zawieszenie wyposażono w dostrojone przez TRD 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem (z przodu ze sprężynami coil-over) oraz starannie dostrojone resory TRD. Koła o zwiększonym o 1 cal rozstawie z 16-calowymi, czarnymi felgami ze stopów lekkich zaopatrzono we wzmocnione kevlarem opony Goodyear Wrangler All-Terrain.

Standardowym wyposażeniem są światła przeciwmgielne Rigid Industries na diodach LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Reflektory i lampy tylne zyskały czarną oprawę, czarny jest też chwyt powietrza na masce, nakładki błotników i zabezpieczająca przednią część spodu pojazdu  płyta z 6,5-milimetrowej blachy aluminiowej.

 Fotele w czarnej, skórzanej tapicerce z logo TRD Pro na zagłówkach wyposażono w podgrzewanie. Skórą pokryta jest również wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania telefonem i wysokiej jakości systemem audio Entune zintegrowanym z nawigacją. Analogowe przyrządy uzupełniono wielofunkcyjnym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, który oprócz informacji takich jak temperatura zewnętrzna, przebieg czy zużycie paliwa może też pokazywać inklinometr i wskaźnik przechyłu. Podobnie jak wszystkie modele Tacoma, wersja TRD Pro ma zainstalowany na przedniej szybie uchwyt dla kamery GoPro HERO.

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro będzie dostępna w trzech kolorach nadwozia: Cement, Barcelona Red Metallic oraz Super White i trafi na rynek jesienią tego roku. Założona w 1954 roku firma TRD (Toyota Racing Development) zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów japońskiego koncernu i od niemal pół wieku tworzy dla nich akcesoria tuningowe. Model Tacoma TRD Pro będzie montowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing, Texas, Inc. (TMMTX) w San Antonio.

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD) / Fot. Toyota

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD) / Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Fiodor (gość)

    Naprawdę rasowe auto. Ja wybrałbym wersję manualna, ale może to kwestia gustu lub przyzwyczajeń. Myślę, że 3,5 l w benzynie spokojnie wystarczy w tym modelu. Toyota się postarała, chętnie pojeździłbym takim modelem.

  • Romero (gość)

    Sporo się zmieniła z wyglądu ta nowa Tacoma. Prawdziwe auto z charakterem, auto które nie boi się żadnych warunków drogowych. Z napędem 4x4 to auto może bez wątpienia dostarczyć sporo emocji z jazdy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Tacoma dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł