Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota. Te modele sprzedają się najlepiej

Mariusz Michalak
Toyota zakończyła czwarty miesiąc 2021 roku na silnej pozycji lidera polskiego rynku. W kwietniu zanotowała 7 053 rejestracji, o 2250 aut więcej niż marka zajmująca drugie miejsce. Od początku roku do klientów trafiło 27 446 aut Toyoty, o 46,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W okresie od stycznia do kwietnia udział Toyoty w rynku wyniósł 17,4%.

Najchętniej wybierane modele Toyoty

Corolla jest zdecydowanym faworytem polskich klientów. W kwietniu powiększyła swoją przewagę nad pozostałymi samochodami na rynku, rejestrując 2 288 samochodów. Na drugim miejscu już po raz kolejny znalazł się Yaris z wynikiem 1 653 aut. RAV4 uzyskał w minionym miesiącu piąty wynik (1 079 aut), natomiast Toyota C-HR była ósmym najpopularniejszym samochodem w kraju (776 aut).

Patrząc na wyniki od stycznia do kwietnia, Corolla (8 834 aut) i Yaris (6 806 aut) umocniły się na pozycji liderów polskiego rynku. W Top10 najpopularniejszych modeli znalazły się jeszcze dwie Toyoty – RAV4 jest piąte (3 529 aut), a Toyota C-HR szósta (3 453 auta).

Wiele modeli Toyoty już tradycyjnie zajmuje dominujące pozycje w swoich segmentach. Należą do nich obok Corolli i Yarisa także AYGO (431 aut), Toyota C-HR i RAV4. Camry jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem średniej wielkości (305 aut).

Co druga nowa Toyota jest hybrydą

Hybrydy stanowią już 51% wszystkich samochodów sprzedanych przez Toyotę w tym roku. Dla porównania, w 2020 roku ich udział w sprzedaży marki wyniósł 47%. Od stycznia do kwietnia klienci marki kupili 15 511 aut hybrydowych, co stanowi więcej niż połowę hybryd sprzedanych w całym 2020 roku. Popularność hybryd marki w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku – konsekwentnego wzrostu nie zakłóciła nawet pandemia.

Najchętniej wybieranym modelem hybrydowym jest Corolla Hybrid (6 188 aut). Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid (3 104 auta), zaś trzecie RAV4 Hybrid (3 020 aut). Yaris Hybrid trafił do klientów w liczbie 1 822 egzemplarzy.

Nowy Hilux napędza sprzedaż dostawczych Toyot

Toyota Hilux zanotowała w kwietniu znaczny skok sprzedaży i awans na pierwsze miejsce w segmencie, co jest efektem wejścia na rynek nowego modelu. W ciągu miesiąca zarejestrowano 154 egzemplarze, co przekłada się na 44,5-procentowy udział segmencie. Od początku roku na drogi trafiło 308 nowych Hiluxów – ten wynik daje Toyocie drugie miejsce w klasie pick-upów.

Rosnąca popularność aut użytkowych Toyoty to również w dużej mierze zasługa modelu PROACE City. Od 6 miesięcy model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych vanów. W kwietniu zarejestrowano 485 egzemplarzy, a od początku roku 1 975 aut, aż o 385% więcej niż w pierwszych czterech miesiącach roku 2020. Udział PROACE’a City w segmencie wyniósł po czterech miesiącach 23%.

Średniej wielkości van PROACE zakończył kwiecień na bardzo dobrym, trzecim miejscu z wynikiem 221 rejestracji, awansując z miesiąca na miesiąc o jedną pozycję. Liczba 762 rejestracji od początku roku przełożyła się na wzrost udziału w segmencie o 0,3 pp. do 13,6%

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty