Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Toyota. Ten pojazd nie potrzebuje kierowcy

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

TRI-P4 korzysta z atutów zbudowanego na modułowej platformie GA-L nowego Lexusa LS 500h – sztywnego podwozia i układu kierowniczego nowej generacji.

Fot. Toyota Na targach Consumer Electronics Show w Las Vegas zadebiutuje TRI-P4, nowy samochód Toyoty do testowania autonomicznej jazdy, opracowany przez Toyota Research Institute. P4 został zbudowany na bazie Lexusa LS 500h piątej generacji. Samochód posłuży do dalszego doskonalenia systemów autonomicznej jazdy Guardian i Chauffeur.

Pojazd otrzymał dwie dodatkowe kamery monitorujące otoczenie po bokach oraz dwa nowe czujniki obrazu, skierowane do przodu i do tyłu, które opracowano specjalnie do samochodów autonomicznych. System radarowy został zoptymalizowany pod kątem pola widzenia, szczególnie jeśli chodzi o monitorowanie bliskiego otoczenia samochodu. System LIDAR z ośmioma głowicami skanującymi został udoskonalony w stosunku do poprzedniego modelu. Do opracowania stylistyki prototypowego samochodu TRI ponownie nawiązało współpracę ze studiem projektowym Toyoty, Calty Design Research.

P4 stanowi znacznie usprawnione narzędzie do testów niż jego poprzednik. Dysponuje większą mocą obliczeniową, a jego systemy mogą operować na większej liczbie algorytmów równocześnie, dlatego szybciej się uczy. Efektywniej opracowuje dane z czujników i szybciej reaguje na otoczenie. System komputerów i czujników czerpie energię elektryczną wyłącznie z akumulatora hybrydowego samochodu – dodatkowa bateria 12 V służy jedynie jako zapasowe zabezpieczenie.

Zobacz także: Luksusowa marka rezygnuje z silników Diesla

„Przy rozwijaniu systemu Chauffeur koncentrujemy się na osiągnięciu pełnej autonomii, gdzie człowiek w ogóle nie jest potrzebny do kontrolowania samochodu” – powiedział Ryan Eustice, wiceprezydent TRI. – „System Guardian jest projektowany, aby wspierać kierowcę w bezpiecznej jeździe, a nie go zastępować. Wprowadzenie nowego prototypu P4 pozwoli nam przyspieszyć rozwój obu systemów. Samochód dołączy do naszej floty aut testowych już wiosną”.

TRI-P4 korzysta z atutów zbudowanego na modułowej platformie GA-L nowego Lexusa LS 500h – sztywnego podwozia i układu kierowniczego nowej generacji.

Prototyp P4 zostanie zaprezentowany podczas konferencji prasowej Toyoty na targach CES 7 stycznia. Niewielka seria P4 zostanie wyprodukowana na bazie seryjnych Lexusów LS 500h w Prototype Development Center, ośrodku badań i rozwoju Toyota Motor North America. Samochody zostaną dostarczone inżynierom Toyota Research Institute wiosną tego roku.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

TRI-P4 korzysta z atutów zbudowanego na modułowej platformie GA-L nowego Lexusa LS 500h – sztywnego podwozia i układu kierowniczego nowej generacji.

Fot. Toyota

TRI-P4 korzysta z atutów zbudowanego na modułowej platformie GA-L nowego Lexusa LS 500h – sztywnego podwozia i układu kierowniczego nowej generacji.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Bartass (gość)

    Przecież to lexus jest, a nie toyota

  • Dwie monety (gość)

    Przeczytaj jeszcze raz,to dowiesz się dlaczego Lexus

  • Nortysz (gość)

    Toyota kładzie mocny nacisk na rozwój technologii w samochodach. Z ich sprzedażą aut a co za tym idzie funduszami jakimi dysponują, ten prototyp szybko przemieni się w produkcję seryjną.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł