Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36848 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Wiadomości / Technologia

Toyota. Testy auta bez kierowcy na miejskich drogach publicznych w Europie

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli.
Celem jest zbadanie wpływu różnorodnych ludzkich zachowań na zautomatyzowane systemy jazdy.

Fot. Toyota Zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli. Celem jest zbadanie wpływu różnorodnych ludzkich zachowań na zautomatyzowane systemy jazdy.

Toyota ogłasza rozpoczęcie programu testów zautomatyzowanej jazdy (AD – Automated Drive) na drogach publicznych w Europie. Po udanych symulacjach i próbach na zamkniętych torach, Toyota przenosi opracowane przez siebie systemy automatycznej jazdy do rzeczywistego otoczenia miejskiego - tętniącego życiem centrum Brukseli w Belgii. Testowy pojazd, Lexus LS, będzie poruszać się po stałej trasie w stolicy Unii Europejskiej przez 13 miesięcy.

„Centrum badawczo-rozwojowe Toyota Motor Europe w Brukseli jest regionalnym centrum doskonalenia technik komputerowych, które sprawiają, że komputery „widzą” i „rozumieją” otoczenie. Głównym celem tego pilotażowego programu jest zbadanie złożonych i nieprzewidywalnych ludzkich zachowań oraz ich wpływu na wymagania wobec automatycznych systemów jazdy. Głównym celem Toyoty jest zredukowanie liczby ofiar wypadków drogowych do zera. Dlatego kluczowe jest zrozumienie ludzkiego zachowania w odpowiedzi na złożoność i zróżnicowanie populacji w środowisku miejskim, jakim jest Bruksela, europejska stolica, zamieszkiwana przez obywateli 184 różnych narodowości. Po udanych próbach na drogach publicznych w Japonii i USA, teraz system zostanie sprawdzony w europejskich warunkach” – powiedział Gerard Killmann, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Toyota Motor Europe.

Zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli.
Celem jest zbadanie wpływu różnorodnych ludzkich zachowań na zautomatyzowane systemy jazdy.

Fot. Toyota „Region stołeczny Brukseli, a w szczególności Brussels Mobility, są zaangażowane w najnowsze osiągnięcia technologiczne, dotyczące zautomatyzowanych pojazdów. Jesteśmy świadomi potencjału tej technologii, jako rozwiązania dla miejskiej mobilności, a jednocześnie priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo. Uwzględniliśmy to w naszym nowym Regionalnym Planie Mobilności, o nazwie „Dobry Ruch” oraz w jednym z 50 działań, które wykonaliśmy, by urzeczywistnić naszą wizję: przewidzieć automatyzację pojazdów. Nasze ambitne, strategiczne badanie, dotyczące przejścia na zautomatyzowane pojazdy, determinuje kolejne kroki, niezbędne do stworzenia mocnych ram oraz ich rozwoju. Możemy być dumni z tego, że nasze miasto i region są miejscem badań w środowisku naturalnym dla tego rodzaju nowoczesnych rozwiązań z zakresu mobilności. Zdecydowanie wspieramy innowacje, dotyczące mobilności, co jest widoczne na arenie międzynarodowej.” – powiedział Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Lexus LS to seryjny pojazd, który będzie poruszać się po otwartych drogach. Jedyną różnicą jest zamontowany na jego dachu pakiet czujników, w tym LIDAR, radary, kamery i precyzyjny system pozycjonowania. Dla bezpieczeństwa, w samochodzie obecny jest operator, nadzorujący pracę urządzenia - kierowca, który może interweniować i w dowolnym momencie wyłączyć system automatycznej jazdy, przejmując kontrolę nad samochodem. Wprowadzenie pojazdu na publiczne drogi poprzedziły miesiące przygotowań: walidacja systemu automatycznej jazdy, szkolenia kierowców, analiza tras i zaangażowanie władz w uzyskanie niezbędnych zezwoleń.

Zautomatyzowany pojazd będzie również zbierać dane dla projektu L3Pilot, w który jest zaangażowana Toyota, wraz z 34 innymi partnerami - w tym głównymi producentami i dostawcami samochodów, instytutami badawczymi i władzami. L3Pilot to czteroletni, europejski projekt, rozpoczęty w 2017 roku i częściowo finansowany przez Komisję Europejską. Projekt przeciera szlak prowadzonym na dużą skalę, drogowym testom systemów automatycznej jazdy, obejmującym około 1000 kierowców w 100 samochodach i 10 krajach Europy. Toyota skoncentruje się na badaniu zachowań użytkowników i bezpiecznej eksploatacji systemów w złożonych i zróżnicowanych, miejskich środowiskach.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli.
Celem jest zbadanie wpływu różnorodnych ludzkich zachowań na zautomatyzowane systemy jazdy.

Fot. Toyota

Zautomatyzowany pojazd z kierowcą, czuwającym nad bezpieczeństwem testów, będzie jeździć w centrum Brukseli.
Celem jest zbadanie wpływu różnorodnych ludzkich zachowań na zautomatyzowane systemy jazdy.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Andrzej (gość)

    Przyszłość jest już raczej jasna

  • norbert (gość)

    No i w tak innowacyjne rozwiązania toyoty jestem w stanie uwierzyć, jedyna innowacyjna marka na rynku

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł