Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38659 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Wyścigi

Toyota TS050 Hybrid po modernizacji. Debiut na torze Monza

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota TS050 Hybrid 

W rozpoczynającym się sezonie FIA WEC Toyota wystawi trzy samochody. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López poprowadzą auto z numerem #7, a Sébastien Buemi i Anthony Davidson, mistrzowie świata 2014, oraz Kazuki Nakajima siądą za kierownicą bolidu #8. W 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps oraz w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans wystartuje trzeci team z numerem #9 w składzie Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre.

Fot. Toyota Toyota Gazoo Racing zademonstrowała nową wersję wyścigowego samochodu Toyota TS050 Hybrid, który wystartuje w sezonie 2017 FIA World Endurance Championship (WEC).

W rozpoczynającym się sezonie FIA WEC Toyota wystawi trzy samochody. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López poprowadzą auto z numerem #7, a Sébastien Buemi i Anthony Davidson, mistrzowie świata 2014, oraz Kazuki Nakajima siądą za kierownicą bolidu #8. W 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps oraz w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans wystartuje trzeci team z numerem #9 w składzie Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre.

Celem Toyota Gazoo Racing jest pierwsze w historii marki zwycięstwo w wyścigu w Le Mans. Z myślą o tym centra techniczne w Kolonii i Higashi-Fuji udoskonaliły niemal wszystkie elementy TS050 Hybrid. Prototyp na 2017 rok jest napędzany układem hybrydowym z 2,4-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6. W ośrodku Higashi-Fuji opracowano nową wersję tej jednostki, optymalizując jej wydajność cieplną przez zwiększenie stopnia sprężania. Zmiany objęły komory spalania, blok silnika i głowice cylindrów.

Zoptymalizowany został także napęd hybrydowy. Silniki/generatory są mniejsze i lżejsze, zaś akumulator litowo-jonowy został usprawniony. Zespół Toyota Motorsport GmbH z Kolonii ulepszył również całe podwozie, ściśle współpracując z kolegami z Higashi-Fuji. Udoskonalenia opracowane do TS050 Hybrid zostaną wkrótce wykorzystane w seryjnych samochodach hybrydowych Toyoty.

Redakcja poleca:

5 lat więzienia za jazdę bez prawa jazdy?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć
Punkty karne kierowcy sprawdzą w sieci

Regulacje FIA na sezon 2017 Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC) wymagają obniżenia efektywności aerodynamicznej, aby ze względów bezpieczeństwa wydłużyć średni czas jednego okrążenia w Le Mans. Wymagane jest podniesienie przedniego spojlera o 15 mm oraz węższy tylny dyfuzor. Aby spełnić te wymagania,Toyota Gazoo Racing zmodyfikowała charakterystykę aerodynamiczną samochodów przy użyciu takich metod jak obliczeniowa mechanika płynów CFD i tunele aerodynamiczne. Najbardziej zauważalne modyfikacje to podniesiony przód i ostro podcięte boki auta.

Według nowych regulacji, zespoły muszą się ograniczyć do dwóch konfiguracji aerodynamicznych w ciągu sezonu, o jedną mniej niż w 2016 roku. Zużycie opon w 6-godzinnych wyścigach jest limitowane do czterech zestawów oraz dwóch zapasowych opon. Pozostałe zmiany w przepisach także służą poprawie bezpieczeństwa. Boczne lusterka muszą mieć większy zakres pola widoczności, zaś samochody hybrydowe mają zostać wyposażone w sygnalizatory świetlne informujące o prawidłowej pracy napędu. Jeśli w czasie jazdy zielona lampka zgaśnie, samochód zostanie skierowany do pit stopu na naprawę.

TS050 Hybrid w specyfikacji na 2017 rok pokonał już ponad 30 tys. km podczas pięciu testów na torach Paul Ricard, Motorland Aragon i Portimao, obejmujących 30-godzinny test długodystansowy. Toyota Gazoo Racing z udoskonalonym samochodem oraz nowym zespołem kierowców przygotowuje się do otwierającego sezon 6-godzinnego wyścigu w Silverstone 16 kwietnia.

Redakcja poleca: Rajdowa kapsuła. Marzenie wielu fanów motorsportu

Toyota TS050 Hybrid 

W rozpoczynającym się sezonie FIA WEC Toyota wystawi trzy samochody. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López poprowadzą auto z numerem #7, a Sébastien Buemi i Anthony Davidson, mistrzowie świata 2014, oraz Kazuki Nakajima siądą za kierownicą bolidu #8. W 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps oraz w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans wystartuje trzeci team z numerem #9 w składzie Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre.

Fot. Toyota

Toyota TS050 Hybrid

W rozpoczynającym się sezonie FIA WEC Toyota wystawi trzy samochody. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López poprowadzą auto z numerem #7, a Sébastien Buemi i Anthony Davidson, mistrzowie świata 2014, oraz Kazuki Nakajima siądą za kierownicą bolidu #8. W 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps oraz w słynnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans wystartuje trzeci team z numerem #9 w składzie Stéphane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota zdjęcia

Toyota dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Toyota Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł