Toyota ViRA. Mniejszy brat RAV4 na targach Tokyo Auto Salon

(mm/ip)
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA.
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota

Toyota, twórca segmentu SUV-ów z samonośnym nadwoziem za sprawą RAV4, od pewnego czasu w interesujący sposób walczy o młodszych klientów. Najpierw był szalony AYGO ze znakiem X na przedzie, o designie inspirowanym estetyką J-pop i ogromnych możliwościach indywidualnego projektowania wyglądu nadwozia. Po nim pojawił się Yaris utrzymany w podobnej estetyce. Potem przyszedł czas się nowy hybrydowy koncept – pięciodrzwiowy crossover C-HR o odważnej stylistyce i kompaktowych rozmiarach, który już na początku roku wejdzie do sprzedaży także w Polsce. Toyota pomyślała też o młodych miłośnikach wyścigów i driftu, którzy niedługo doczekają się produkcyjnej wersji sportowego S-FR, mniejszego brata GT86. A już za kilka dni czeka nas kolejna sensacja od Toyoty – crossover segmentu B.

Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym
Po sukcesie, jakim okazał się kompaktowy crossover C-HR, Toyota nie spoczęła na laurach i zabrała się za opracowanie jeszcze mniejszego auta na podniesionym nadwoziu. Oto Toyota ViRA / Fot. Toyota

Toyota ViRA Concept to samochód dla tych, którzy lubią na innych kierowców patrzeć z góry, ale nie mają wiele do wożenia – ani nadmiaru gotówki. Jeśli ten trzydrzwiowy crossover zostanie zaakceptowany do produkcji, będzie niebezpiecznym konkurentem dla Nissana Juke. ViRA łączy cechy dwóch hitów Toyoty – Yarisa i RAV4, z domieszką drapieżności rodem z GT86, któremu nowy koncept zawdzięcza sportowy profil coupe.

Gwarantem sukcesu ma być również Vitz,y napęd hybrydowy Toyoty, wzięty z nowego Priusa, czyli połączenie silnika benzynowego 1.8 z elektrycznym o łącznej mocy 122 KM. Prius IV, który zadebiutuje w Polsce w pierwszej połowie tego roku, zużywa średnio tylko 3 l/ 100 km. Wiele wskazuje na to, że maleńki crossover wykaże się jeszcze niższym spalaniem. Na niektórych rynkach auto nosi nazwę ViTZ. ViRA jest więc połączeniem pierwszych dwóch liter z obu nazw: ViTZ oraz RAV4.

Samochód zadebiutuje na targach Tokyo Auto Salon 15 stycznia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty