Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Toyota Yaris Cross. Nowy SUV z napędem 4x4 w segmencie B

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Kierowcy korzystający z samochodów głównie w miastach coraz częściej sięgają po SUV-y, wybierając kompaktowe, zwinne i oszczędne modele, dostosowane do warunków panujących w miejskim środowisku. Narastający problem smogu sprawia, że coraz częściej ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze auta jest jego niskoemisyjność. Jednocześnie kierowcy oczekują aut o eleganckiej, wyróżniającej się stylistyce oraz praktycznych rozwiązaniach, które ułatwiają prowadzenie aktywnego stylu życia. Hybrydowy Yaris Cross – zupełnie nowy model w gamie Toyoty – został zaprojektowany zgodnie z tymi oczekiwaniami.

Konstrukcja oraz stylistyka nowego Yarisa Cross powstały w Europie z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Auto spełnia oczekiwania europejskich kierowców zainteresowanych coraz popularniejszym segmentem B-SUV. Będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), razem z nową generacją Yarisa. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w 2021 roku.

Toyota Yaris Cross. Rasowa hybryda, rasowy SUV

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota Toyota jako pierwsza wprowadziła technologię hybrydową do segmentu B, kiedy to w 2012 roku zadebiutował Yaris Hybrid. To doświadczenie sprawia, że Yaris Cross z napędem hybrydowym 4. generacji jest autem o świetnych osiągach i wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Nowy SUV został oparty na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej płycie podłogowej oraz innowacyjnym rozwiązaniom samochód ma zwartą konstrukcję oraz przestronne wnętrze.

Yaris Cross to klasyczny SUV, którego twórcy korzystali z 25-letniego doświadczenia Toyoty w produkcji tego rodzaju samochodów. Toyota RAV4 – pierwszy w historii SUV z nadwoziem samonośnym – jest dziś najpopularniejszym przedstawicielem tego segmentu na świecie i należy do ścisłej czołówki najczęściej kupowanych samochodów. Kilka lat temu dołączyła do niego Toyota C-HR, wyróżniająca się odważną stylistyką i wydajnym napędem. Za sprawą nowego Yarisa Cross w ofercie Toyoty znajdzie się kompletna linia SUV-ów z segmentów B, C i D.

Yaris Cross. Nowy napęd hybrydowy

Yaris Cross w pełni wykorzystuje atuty napędu hybrydowego 4. generacji. W 2012 roku Toyota jako pierwsza wprowadziła technologię hybrydową do segmentu B. Yaris Hybrid odniósł spektakularny rynkowy sukces, stając się jedną z najpopularniejszych hybryd w Europie. Od momentu wejścia na rynek sprzedaż hybrydowego Yarisa w regionie przekroczyła pół miliona egzemplarzy. Oszczędny miejski hatchback Toyoty odegrał ważną rolę w zwiększaniu świadomości atutów technologii hybrydowej oraz jej popularyzacji wśród szerokich grup kierowców.

Nowy Yaris i Yaris Cross korzystają z najnowszej technologii hybrydowej Toyoty. Ich napęd hybrydowy z silnikiem 1.5 to mniejsza wersja układów opartych na silnikach 2.0 i 2.5, które znalazły zastosowanie w nowych modelach Corolli, RAV4, Camry i Toyoty C-HR. Jest oparty na 1.5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym, pracującym w cyklu Atkinsona, którego precyzyjnie opracowana konstrukcja pozwoliła ograniczyć tarcie i mechaniczne straty energii oraz zoptymalizować szybkość spalania mieszanki. Silnik uzyskuje wysoki moment obrotowy już przy niewielkich prędkościach obrotowych oraz bardzo niskie zużycie paliwa. Wydajność cieplna jednostki wynosi 40% – więcej niż porównywalnych silników wysokoprężnych. To przekłada się wysoką wydajność napędu oraz niewielką emisję CO2.

Nowy Yaris Cross ma moc 116 KM. W wersji na przednią oś emituje poniżej 90 g/km CO2*, zaś model wyposażony w Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota inteligentny system napędu 4x4 (AWD-i) generuje poniżej 100 g/km CO2*. Inżynierowie poświęcili szczególną uwagę dystrybucji mocy, sprawiając, że napęd jest bardzo elastyczny.

* Dane według Correlated NEDC. Wyniki uzyskane w cyklu WLTP wynoszą nawet poniżej 120 g/km dla wersji FWD i poniżej 135g/km dla wersji AWD-i. Samochód jest w trakcie homologacji, więc ostateczne wyniki emisji CO2 mogą się nieco różnić.

Yaris Cross. Platforma GA-B

Yaris Cross został oparty na nowej platformie GA-B, podobnie jak spokrewniony z nim miejski hatchback Toyota Yaris. Architektura TNGA zapewnia wysoki poziom sztywności nadwozia i dobrze wyważoną konstrukcję, co przekłada się na bardzo dobre właściwości jezdne.

Yaris Cross. Idealny SUV do miasta?

Pomimo niewielkich rozmiarów, Yaris Cross jest rasowym SUV-em o wysokiej pozycji za kierownicą i przestronnym, praktycznym wnętrzu. Jego kompaktowa sylwetka ułatwia poruszanie się po ciasnych ulicach miasta. Samochód na podwyższone zawieszenie, większe koła i opony oraz masywną, charakterystyczną dla SUV-ów stylistykę.

Rozstaw osi jest taki sam jak w nowym Yarisie (2 560 mm), lecz nadwozie zostało poszerzone o 20 mm i wydłużone o 240 mm. Przedni zwis jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm w porównaniu z hatchbackiem. Prześwit zwiększono o 30 mm, a wysokość auta wzrosła o 90 mm.

Tab1 Yaris Cross wymiary

Yaris Cross. Przestronny i praktyczny

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota Jak przystało na SUV-a, Yaris Cross przestronnym i praktycznym samochodem. Elektrycznie otwierana tylna klapa ułatwia włożenie bagaży z tyłu auta, kiedy ręce są zajęte. Ruchoma podwójna podłoga w bagażniku albo tworzy bezpieczny schowek na dnie, albo pozwala zapakować do auta spore przedmioty. Co więcej, pokrywa podłogi bagażnika składa się z dwóch części, dzięki czemu można uzyskać zarówno schowek, jak i uzyskać więcej miejsca na pakunki. Do wyposażenia bagażnika należą także elastyczne linki do mocowania przedmiotów.

Redakcja poleca: Kodeks drogowy. Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu

Przy rozłożonej tylnej kanapie i rozwiniętej rolecie bagażnik ma znaczną pojemność. Oparcia kanapy składają się w proporcjach 40:20:40, dając duże możliwości konfiguracji bagażnika w zależności od ilości i liczby pasażerów.

Yaris Cross. Inteligentny napęd AWD-i

Jedną z cech, które definiują Yarisa Cross jako klasycznego SUV-a jest dostępność napędu na cztery koła, realizowanego przez inteligentny układ AWD-i. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w tym segmencie. AWD-i rozbudowuje napęd hybrydowy o dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Ich współpraca zapewnia wyjątkową przyczepność i stabilność w trudnych warunkach, na śliskiej nawierzchni bądź na luźnym podłożu. Elektryczny system AWD-i jest mniejszy i lżejszy niż mechaniczny napęd 4x4, dzięki czemu Yaris Cross Hybrid AWD-i zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2 niż jakikolwiek inny B-SUV z napędem na wszystkie koła.

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota Układ AWD-i napędza tylną oś podczas ruszania i przyspieszania. Standardowo podczas jazdy Yaris Cross jest napędzany na przednią oś, jednak na śliskiej lub miękkiej nawierzchni automatycznie włącza się dodatkowy silnik z tyłu. Dzieje się tak na przykład podczas deszczu, na śniegu i lodzie czy też na piaszczystych drogach.

Yaris Cross Zaawansowane systemy wsparcia kierowcy

Fundamentem wysokiego poziomu bezpieczeństwa Yarisa Cross jest platforma GA-B, która zapewnia wyjątkową sztywność nadwozia. Konstrukcja auta oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa sprawiają, że nowy model spełnia najwyższe standardy niezależnych organizacji sprawdzających samochody w testach zderzeniowych.

Auto jest wyposażone w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz zaawansowane funkcje wspierania kierowcy, które pomagają zapobiegać kolizjom w wielu różnych sytuacjach na drodze poprzez wczesne ostrzeganie kierowcy oraz automatyczne ingerencje układu hamulcowego i kierowniczego w razie ryzyka wypadku.

Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie i spodziewa się, że nowy model zajmie przynajmniej 8% rynku subkompaktowych SUV-ów. Samochód będzie powstawał w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji.

Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota

Toyota Yaris Cross

Yaris Cross został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Będzie produkowany we Francji w liczbie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie. Debiut na europejskim rynku nastąpi w 2021 roku.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Autorek (gość)

    Ładny hit sprzedażowy się zapowiada

  • Lungos (gość)

    No jednak toyota potrafi zaskoczyć, coś czuję że ta wersja yaris będzie najczęściej wybierana

  • straszne badziewie (gość)

    co oni znowu wymyslili ?

  • Arek (gość)

    Akurat jest to kolejna odmiana yarisa, więc na pewno będzie niezawodna jak każda inna. A taki miejski crossover to dobry pomysł, na pewno znajdzie się na niego sporo chętnych

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Toyota Yaris zdjęcia

Toyota Yaris dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Toyota Yaris Cena

Części dla marki Toyota

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

578 zł