Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota Yaris Cross. Polska premiera

Stanisław Rochowicz
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?Fot. Toyota
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?Fot. Toyota
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?

Wraz z Yarisem Cross Toyota debiutuje w segmencie B-SUV. Auto jest dostępne z układem hybrydowym czwartej generacji i inteligentnym elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i. Kompaktowe rozmiary i oszczędny napęd hybrydowy połączone z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności sięgającej nawet 397 l sprawiają, że jest to prawdziwie uniwersalny samochód zarówno do miasta, jak i na wakacyjne wyjazdy. Nowy model wyróżniają nowoczesne technologie multimediów, łączności, bezpieczeństwa i komfortu.

1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy.
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?
Fot. Toyota

Yaris Cross to na wskroś europejski pojazd, który jednocześnie kontynuuje tradycję Yarisa oraz historię SUV-ów z samonośnym nadwoziem, zapoczątkowaną w 1994 roku przez Toyotę RAV4. Każda z generacji Yarisa wniosła na europejski rynek rewolucyjne zmiany – pierwsza otrzymała tytuł Samochodu Roku 2000, druga była pierwszym miejskim pojazdem, który zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Trzecia generacja wprowadziła do segmentu B napęd hybrydowy, zaś Yaris czwartej generacji zaprojektowany w architekturze TNGA to kolejny europejski Samochód Roku w dorobku Toyoty.

Nowy Yaris Cross spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku, a klienci są skłonni w pełni wykorzystać jego atuty – technologię hybrydową, elektryczny napęd na cztery koła AWD-i, świetne właściwości jezdne, bogate wyposażenie i nowoczesne technologie. Od początku przedsprzedaży Toyota otrzymała 450 zamówień na nowy model, z których 75 procent dotyczy odmiany hybrydowej. Co drugi hybrydowy Yaris Cross zarezerwowany do tej pory ma napęd AWD-i. Najpopularniejszym wariantem wyposażenia jest limitowana wersja Premiere Edition, zaś aż 71 procent zamówionych aut jest skonfigurowanych w najwyższych wersjach.

Yaris Cross. Pięć wersji wyposażenia

1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy.
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?
Fot. Toyota

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition. Dla każdej wersji można wybierać spośród bogatej gamy opcji kolorystycznych nadwozia. Paleta ta obejmuje 8 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Już w podstawowej wersji Active samochód dysponuje systemem multimedialnym Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, USB, Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Wersja ta obejmuje także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji, zawierający m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, która pojawiła się po raz pierwszy w Yarisie czwartej generacji jesienią ubiegłego roku.

Ponadto kierowca ma do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, elektryczne, podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik, a także światła LED do jazdy dziennej. Do opcjonalnego wyposażenia należy m.in. nowy zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate oraz 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.

Yaris Cross w wersji Active kosztuje od 74 900 zł lub od 799 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE, zaś z napędem hybrydowym od 88 900 zł.

Yaris Cross. Wersje Adventure i Premiere Edition

1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy.
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?
Fot. Toyota

Odmiana Adventure to jedna z trzech najwyższych wersji wyposażenia. Podkreśla ona charakter Yarisa Cross jako prawdziwego SUV-a, który powstał z myślą zarówno o jeździe po mieście, jak i z dala od asfaltu. Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym – napędzającym przednią oś lub z napędem na cztery koła AWD-i. Wyróżnia go dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, ciemnoszare, 18-calowe felgi aluminiowe, czarna podsufitka oraz dedykowana tapicerka z elementami skóry i złotymi przeszyciami. Auto otrzymało nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym Full HD, który można wzbogacić o nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami. Yaris Cross Hybrid w wersji Adventure jest dostępny od 115 900 zł lub od 1 160 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE.

Premiere Edition to najwyższa wersja Yarisa Cross, którą wyróżniają elektrycznie unoszone i otwierane bezdotykowo drzwi bagażnika, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz skórzana tapicerka z perforacją. Auto w tej wersji ma wszystkie udogodnienia odmiany Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL. Auto w tej wersji kosztuje od 122 900 zł i będzie dostępne wyłącznie w 2021 roku. W Leasingu KINTO ONE raty zaczynają się od 1 231 zł netto miesięcznie.

Yaris Cross. Nowy hybrydowy SUV z napędem AWD-i

1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy.
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż nowego miejskiego SUV-a Toyoty, a do dnia dzisiejszego klienci zamówili już 450 egzemplarzy, z czego 75 procent to hybrydy. Na swoje auta będa musieli jednak poczekać aż do października. Ceny Yarisa Cross zaczynają się od 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł. Czy ten nowy SUV segmentu B podbije nasze serca?
Fot. Toyota

Yaris Cross został zaprojektowany na tej samej co Yaris hatchback modułowej platformie GA-B z serii TNGA. Architektura TNGA zapewnia wysoki poziom sztywności nadwozia i dobrze wyważoną konstrukcję, co przekłada się na bardzo dobre właściwości jezdne.

Nowy SUV jest o 24 cm dłuższy od Yarisa, o 6 cm wyższy i ma większy prześwit. Ze względu na to, że Yaris Cross jest bardziej masywny, otrzymał nowe, wzmocnione zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji. W aucie o długości 4 180 mm wygospodarowano przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności do 397 l, który może otrzymać podwójną, dzieloną podłogę oraz zaczepy na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40. Dzięki temu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Gama napędów obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na silniku 1.5 o łącznej mocy 116 KM. Napędy do Yarisa Cross, podobnie jak do Yarisa hatchbacka produkowane są w Polsce.

Yarisa Cross wyróżnia na tle segmentu inteligentny elektryczny napęd na cztery koła AWD-i. W tym rozwiązaniu układ hybrydowy jest wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwia poruszanie się po nierównych drogach. Wersja AWD-i otrzymuje zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Konstrukcja oraz stylistyka nowego Yarisa Cross powstały w Europie z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Auto spełnia oczekiwania europejskich kierowców zainteresowanych coraz popularniejszym segmentem B-SUV. Będzie produkowane w fabryce Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), razem z nową generacją Yarisa. Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie.

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty