Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Toyota Yaris po liftingu. Nie tylko nowy wygląd

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Toyota Yaris 

Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową. 

Fot. Toyota Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową. Auto zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie.

Nowy projekt przodu i tyłu ma mocniej zarysowaną strukturę z naciskiem na linie poziome, podkreślające niskie położenie środka ciężkości. Przeprojektowano też obudowy zintegrowanych świateł przeciwmgielnych. Lampy LED do jazdy dziennej wyposażono w światłowody. Zaprojektowane na nowo lampy z tyłu rozciągają się od błotników aż na pokrywę, która także ma nowy wygląd. Zależnie od wersji wyposażeniowej, tylne lampy mogą mieć światła stop z diodami LED oraz światła pozycyjne ze światłowodami.

Paletę kolorów nadwozia Yarisa uzupełniono o dwa nowe – Nebula Blue i Tokyo Red, zwiększając liczbę dostępnych odcieni do 10. W ofercie pojawiły się trzy nowe wzory kół: 15-calowe srebrne kołpaki, wieloramienne 15-calowe obręcze ze stopów oraz polerowane 16-calowe koła.

Zmiany we wnętrzu

Zmiany we wnętrzu objęły nowe kolory i detale wykończenia oraz nowe wzory tapicerki, a także bardziej ergonomiczny projekt deski rozdzielczej. Zestaw przyrządów na tablicy rozdzielczej ma nowy układ z dwoma analogowymi wskaźnikami po bokach nowego kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego o przekątnej 4,2 cala. Trójramienna kierownica ma nowy wygląd dzięki wstawkom w kolorze Piano Black. Inne zmiany obejmują nowe nawiewy, błękitne podświetlenie wskaźników oraz łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu sterowanie różnymi funkcjami za pomocą ekranu multimedialnego i przycisków na konsoli centralnej.

W wersji podstawowej szara tablica rozdzielcza komponuje się z nową tapicerką z czarnej tkaniny. W wersji Premium tkanina tapicerki ma fakturę o kolorze przechodzącym od czerni do szarości, zaś tablica przyrządów i miękkie, górne wykończenie drzwi są ciemnoszare i mają fakturę skóry. W wersji Premium z pakietem Style tę samą tapicerkę połączono z czarnym wykończeniem tablicy przyrządów i drzwi.

Nowa jednostka napędowa

Toyota Yaris 

Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową. 

Fot. Toyota Silnik 1.33 l został zastąpiony przez silnik benzynowy 1.5 l. W porównaniu do poprzednika jednostka ta ma o 10 procent więcej mocy i momentu obrotowego, jest przy tym o 12 procent oszczędniejsza i ma najniższą w tej klasie emisję CO2 (od 75 g/km).

Wolnossący silnik o pojemności 1496 cm3 ma moc 111 KM (82 kW) i moment obrotowy 136 Nm przy 4400 obr./min. W porównaniu do jednostki 1.33 l, nowa jednostka rozpędza auto do 100 km/h o 0,8 sekundy szybciej (11,0 zamiast 11,8). Przy wyprzedzaniu na piątym biegu od 80 do 120 km/h zyskujemy ponad jedną sekundę (17,6 zamiast 18,8 s).

W modelu hybrydowym projektanci skupili się na jeszcze cichszej jeździe, szczególnie podczas przyspieszania. Udało się to osiągnąć dzięki nowym mocowaniom silnika, ogranicznikowi przechyłów, przednim półosiom, ramie pomocniczej oraz zmodyfikowanemu układowi dolotowemu powietrza. Oprócz tego w układzie wydechowym zastosowano nowy tłumik pośredni.

Redakcja poleca:

W których województwach kradzionych jest najwięcej aut?
Drogi wewnętrzne. Co wolno kierowcy?
Będą nowe limity prędkości?

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense jest dostępny we wszystkich wersjach Yarisa. Pakiet obejmuje system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), automatyczne światła drogowe (AHB) i funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a także, w średnich i wyższych wersjach wyposażenia, funkcję rozpoznawania znaków drogowych.

Nowe wersje: Selection i Dynamic

Toyota Yaris 

Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową. 

Fot. Toyota W ubiegłym roku na rynek trafiła limitowana edycja Selection, która cieszy się ogromną popularnością. Obecnie zyskuje ona status odrębnej wersji wyposażenia, która wprowadza większy wybór kompozycji kolorystycznych nadwozia. Opcja ta została stworzona z myślą o młodszych klientach, dla których ważny jest styl i indywidualny charakter. Cztery odsłony – na początku Selection Sapphire i Selection Passion, a od lata tego roku Selection Pure i Selection Platinium – będą łączone z kontrastowym, czarnym wykończeniem dachu i innych wybranych elementów.

W nowej wersji Dynamic znajdziemy błyszczący, czarny grill, tylne lampy zespolone LED, tylny spojler, nowe 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (w wersji hybrydowej), chromowany pas wzdłuż dolnej krawędzi okien oraz chromowane wykończenie nakładek drzwi. W kabinie czarna tapicerka wykonana jest częściowo ze skóry, a wyloty nawiewów ozdobiono satynowo chromowanymi ramkami.

W wersji Selection kolorystyka wykończenia wnętrza jest dopasowana do kolorów nadwozia: niebieski towarzyszy połączeniu niebieskiego i czarnego lakieru, burgund – czerwonego i czarnego, ciepły szary – brązowego i czarnego, zaś czarny – białego i czarnego. Detale kolorystyczne obejmują tablicę przyrządów i wykończenie drzwi, a także wstawki w oparciach foteli oraz krawędzie oparć i siedzeń. W wersji Dynamic wnętrze jest czarne, z częściowo skórzaną tapicerką.

Warto wiedzieć: Elektryczny samochód w Polsce. Czy ma to sens?

Źródło: TVN Turbo/x-news

Toyota Yaris 

Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową. 

Fot. Toyota

Toyota Yaris

Zmiany objęły 900 przeprojektowanych części, kosztowały 90 milionów euro. Nabywcy mogą liczyć nie tylko na nowy wygląd, ale również i nową jednostkę napędową.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Klon (gość)

    Yarisy to idealne miejskie samochody za rozsądne pieniądze. Oczywiście można kupić taniej koreańczyka o podobnych gabarytach, ale nigdy nie będzie sprawiał tyle pozytywnych wrażeń z jazdy i małej awaryjności jak Yaris. Dla mnie to jeden z najbardziej udanych modeli Toyoty.

  • Igor (gość)

    Fajny ten nowy. Niby niewiele się zmieniło w wyglądzie, a jednak robi różnicę. No i silnik mocniejszy. Ja mam w swoim Yarisie 99KM i też daje radę, ale mocniejszy zawsze by się przydał.

  • zdzislaw pokutka (gość)

    dobrze sie tym jezdzi, no ale 90 mln euro wydac na nowe zderzaki i piankę na kokpicie? nawet przetloczenie na blotniku tylnym jest identyczne jak w pierwotnej wersji! A ten "nowy" silnik 1.5 to przerobiony 1.33. jesli to wszystko naprawdę kosztowalo tyle pieniedzy, to moim zdaniem efekt jest nieadekwatny do inwestycji...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości