Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Technologia

Toyota zastosuję biosyntetyczną gumę w swoich autach

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Fot. Toyota W przyszłym miesiącu Toyota stanie się pierwszym na świecie producentem samochodów, wykorzystującym biohydrynę, nowo opracowaną gumę ekologiczną. W maju pierwsze samochody japońskiego producenta otrzymają wykonane z nowego tworzywa przewody układu wspomagania i wężyki czujników podciśnienia. Do końca tego roku nowe wężyki zostaną wprowadzone do wszystkich samochodów Toyoty produkowanych w Japonii.

Fot. Toyota Toyota stale szuka nowych rozwiązań, które zmniejszą wpływ motoryzacji na środowisko i ograniczą nasze uzależnienie od ropy i gazu. Guma biohydrynowa wynaleziona przez Toyotę we współpracy z Zeon Corporation i Sumitomo Riko Co., Ltd. powstaje przy użyciu epichlorohydryny pochodzenia roślinnego, zamiast podobnej substancji uzyskiwanej z ropy, która obecnie jest powszechnie stosowana w branży motoryzacyjnej. Rośliny w czasie wzrostu zużywają dwutlenek węgla, dlatego wykorzystanie biomasy w tworzywach sztucznych powoduje obniżenie wpływu ich produkcji i utylizacji na środowisko. W przypadku nowych przewodów gumowych Toyoty ich ślad węglowy będzie niższy o 20% w porównaniu do wężyków wytwarzanych z ropy.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!

W produkcji gumy biohydrynowej stosuje się zaawansowane metody łączenia substancji pochodzenia roślinnego i naftowego na poziomie molekularnym. Dzięki temu nowy materiał spełnia najwyższe standardy pod względem odporności na oleje, wysoką temperaturę i starzenie się, obowiązujące producentów elementów układu napędowego i kierowniczego samochodów. Guma biohydrynowa nie ustępuje konwencjonalnemu syntetykowi również pod względem jakości i możliwości masowej produkcji. Dlatego niedługo Toyota wprowadzi nowy materiał do produkcji także innych elementów gumowych, np. przewodów hamulcowych czy paliwowych.

 Wykorzystanie gumy biohydrynowej w samochodach to krok do realizacji ambitnego planu Toyota Environmental Challenge 2050. W październiku 2015 roku Toyota ogłosiła, że w ciągu następnych 35 lat zredukuje emisję dwutlenku węgla związaną z całą działalnością firmy niemal do zera. Oznacza to masową produkcję samochodów bezemisyjnych oraz taką organizację produkcji, administracji i logistyki firmy, a także wykorzystywanych przez koncern źródeł energii, aby radykalnie zmniejszyć ich wpływ na środowisko.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gienio

    W takich drobnych szczegółach doskonale widać, że Toyota chce stać marką kojarzoną z ekologią, przykład biosyntetycznej gumy mówi sam za siebie. Mnie się taka polityka podoba, ciekawe jak bedzie z wytrzymałością tego materiału.

  • Kornik (gość)

    Podejrzewam, że koncern przeprowadził jakieś testy tej gumy przecież chyba nie eksperymentują w tak zaawansowanym stadium. Uważam, że wszystkie pomysły, które mogą przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczeń i dbałości o ekologię są wartę polecenia i stosowania.

  • Toyota vs. Ekologia (gość)

    Z jednej strony paplanie o wielkiej ekologii, a z drugiej produkcja milionów samochodów hybrydowych - proponuję poczytać sobie jak obciąża środowisko naturalne produkcja i utylizacja baterii z takich aut. Podobno już mniejszy wpływ na ekologię ma jeżdżenie starą benzynową V8-ką. Ale cóż - PR i marketing robią swoje, a lud jak wiadomo wszystki kupi...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości