Toyota Avensis najczęściej jest kojarzona z autem przedstawiciela handlowego. Model, który pod koniec lat 90. XX wieku zastąpił Carinę, niezmiennie pozostaje jednym z najpopularniejszych aut segmentu D w Polsce. Dowodem tego jest osiągnięcie wyniku najlepiej sprzedającego się samochodu klasy średniej w 2011 roku wśród klientów indywidualnych.
**CZYTAJ TAKŻE
Toyota oczyszczona z zarzutów**
Chcąc utrzymać ten trend, Toyota przeprowadziła pierwszy lifting trzeciej generacji tego auta. W przedniej części nadwozia pojawił się większy wlot powietrza w zderzaku, zaś reflektory przeprojektowano w taki sposób, by wkomponować w nie światła do jazdy dziennej typu LED. Wszystkie te zmiany były podyktowane nową linią stylistyczną wszystkich aut japońskiej marki, którą nazwano "Keen Look". Z tyłu zmiany są już bardziej subtelne. Nowe są m.in. przetłoczenia nadkoli, jak również delikatnie zmieniony kształt zderzaka oraz reflektorów.
Zmiany objęły także kabinę pasażerską. W ofercie pojawiły się nowe materiały tapicerki, zaś zegary i tablica rozdzielcza otrzymały białe podświetlenie, dzięki czemu wskaźniki stały się bardziej czytelne. Dodatkowo dotychczasowa tapicerka z wersji Sol, oferowana jest teraz w podstawowej wersji Luna. W wyższych wersjach wyposażenia wprowadzona została alcantara ze skórą. W najwyższej wersji wyposażenia Prestige dostępna jest tapicerka skórzana w trzech wersjach kolorystycznych. Z kolei zegary i tablica rozdzielcza otrzymały białe podświetlenie, dzięki czemu wskaźniki stały się bardziej czytelne.
Wśród najważniejszych zmian technicznych możemy wymienić m.in. 28 nowych spawów w tylnej części nadwozia, co przyczyniło się do zwiększenia jego sztywności, szczególnie w wersji kombi. Zmiany wprowadzono także w układzie kierowniczym. Jego przełożenie zostało zmniejszone o 4 mm na każdy obrót.
Podobnie jak w wersji sprzed zmian, w ofercie silnikowej Avensisa znajdują się trzy jednostki benzynowe Valvematic (1.6 132 KM, 1.8 147 KM, 2.0 152 KM), oraz dwie jednostki Diesla D-4D i D-CAT (2.0 124 KM, oraz 2.2 150 i 177 KM). Najczęściej wybieranym silnikiem przez Klientów w Europie był motor 2.0 D-4D. To właśnie w tej jednostce inżynierowie japońskiej firmy przeprowadzili najwięcej modyfikacji. 310 Nm jest dostępne obecnie już od 1600 obr./min, zaś średnie zużycie paliwa spadło z 5.4 do 4.5 l/ 100 km.
W ofercie nadal dostępne są trzy rodzaje skrzyń biegów: 6-stopniowa manualna, 6-stopniowa automatyczna, oraz bezstopniowa typu CVT.
Ceny nowej Toyoty Avensis rozpoczyna się od 82 900 zł.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?