Hanna Dzikowska, regionalny dyrektor ochrony środowiska w Gdańsku, podpisała tzw. decyzję środowiskową dla projektu i budowy drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork - Słupsk. Decyzja pozytywna jest dla przebiegu korytarzem II wariantu niebieskiego z podwariantem jasnoniebieskim (szczegóły na mapce).
- Odcinek liczy 40 km i będzie przebiegał głównie przez tereny rolne, ale też tereny Natura 2000, bądź w ich sąsiedztwie - wyjaśnia Hanna Dzikowska. - Realizacja inwestycji doprowadzi do zaburzenia przyrody obszaru Natura 2000 "Dolina Łupawy". Konkretnie - zniszczone zostaną fragmenty chronionych siedlisk przyrodniczych, jest też możliwość wystąpienia zmian w jakości wód rzeki Łupawy i tymczasowe ograniczenie szlaku migracyjnego ryb z doliny Łupawy.
Aby ograniczyć szkody, dyrekcja nałożyła na inwestora, czyli GDDKiA w Gdańsku, liczne obowiązki, które będą uwzględnione w projekcie budowlanym, a następnie na etapie budowy i eksploatacji drogi. Inwestor będzie musiał zbudować m.in. ekrany dźwiękochłonne, w okolicy dolin rzek zastosować szczelny system odwodnienia drogi. Należy także zbudować 39 różnego rodzaju przejść dla zwierząt. Drogowcy będą musieli stworzyć również sześć stanowisk zastępczych dla bociana białego i zbiorniki zastępcze dla płazów z uwagi na przewidywane zniszczenie ich siedlisk.
- Decyzja RDOŚ otwiera możliwość realizacji drogi S6 na całym odcinku na terenie województwa pomorskiego - dodaje Hanna Dzikowska.
W GDDKiA nie kryją zadowolenia z wydania decyzji.
- Dla odcinka ze Słupska do Lęborka będziemy przygotowywać przetarg na wykonanie koncepcji programowej, a później przetarg według zasad "projektuj i buduj" - wyjaśnia Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. Koszt projektu to około 1,7 mld zł (wraz z rozbudową obwodnicy Słupska).
Decyzję środowiskową dla innego, 61-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej z Trójmiasta do Lęborka wydano już pod koniec maja. - Trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy na sporządzenie koncepcji programowej dla odcinka drogi między Lęborkiem a Gdynią - mówi Michalski. - Potrwa to około miesiąca. Droga mogłaby powstać do 2020 r.
Źródło: Dziennik Bałtycki
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?