Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Triumph Rocket III

Data publikacji: Autor: (boro)

Wyspiarze chcą podbić świat najnowszym monsterem Triumpha. Anglicy zbudowali motocykl o jak dotychczas rekordowej pojemności 2,3 litra. waży 320 kg.

Ten trzycylindrowy silnik rzędowy umieszczony wzdłużnie jest centralnym punktem maszyny. Motocykl nie złamał jednak kolejnej bariery- gabarytów. Ma przyzwoite 1,69 m rozstawu osi i 2,48 m długości całkowitej, to tyle co dwucylindrowe cruisery japońskie o pojemnościach w granicach 1,5 litra. Rekordowa natomiast jest tylna opona. Ma aż 240 mm szerokości. Triumph również lokuje nowy produkt w kategorii cruiserów, ale to chyba trochę zbyt delikatne stwierdzenie. Bardziej pasuje do niego miano power cruisera, bo dotychczas żaden z dwucylindrowych monsterów nie miał przyśpieszenia od 0-100 km/h w granicach 2,8 sekundy. Jednak ta pojemność i moc 140 KM wręcz wymusza sportowe zacięcie.
Sylwetka utrzymana jest w angielskiej klasycznej tonacji, którą Wyspiarze w tego rodzaju motocyklach kultywują już od niemal półwiecza. Po raz pierwszy mamy jednak do czynienia z silnikiem umieszczonym wzdłużnie. Dotychczas nie jest znana cena tego motocykla, ale możemy przypuszczać, że Rocket III będzie kosztować ok. 80 tys. zł. Będzie to jedna z najciekawszych propozycji na 2004 rok.

Dane techniczne

Pojemność 2294 ccm
Moc 140 KM/5700 obr./min
Max. moment obr. 200Nm/2500 obr./min
Wys. siedzenia 740 mm
Rozstaw osi 1690 mm
Długość 2480 mm
Ogumienie przód 150/80/70
Ogumienie tył 240/50/16
Skrzynia 5 biegów
Napęd tylnego koła wałek kardana

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości