Trójmodelowa rodzinka

Janusz Steinbarth
Prawie niespostrzeżenie Hyundai w Polsce wskoczył do pierwszej dziesiątki najczęściej kupowanych aut. Pomogły mu w tym modele serii „i”.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Na zajęcie wysokiej pozycji firma mocno pracowała przez ostatnie lata. Hyundai zawsze miał dobre notowania na rynku USA, nieco słabsze w krajach Europy zachodniej. W Polsce przez długie lata był marką egzotyczną, ale od końca ubiegłego wieku szybko zaczął nadrabiać zaległości. Dziś pomaga mu w tym fabryka w Czechach, w której produkowany jest kompaktowy i30.

Sytuacja tak szybko się zmienia, iż auta Hyundaia zajmują już 3,8 proc. polskiego rynku i 10. lokatę pod względem liczby sprzedanych aut. Wystarczy powiedzieć, iż od początku roku do końca września Hyundai dostarczył polskim klientom 9.070 pojazdów, o ponad 28 proc. więcej niż przed rokiem.

Oferowane u nas popularne modele Hyundaia reprezentują rodzinę "i", a więc aut innowacyjnych, ekologicznych i projektowanych pod europejskiego odbiorcę. Mówiąc najkrócej to pojazdy ciekawe stylistycznie, wygodne, wykończone dobrymi materiałami i ekonomiczne. Ten ostatni aspekt nabrał dziś ogromnego znaczenia. Popularność mniejszych, ekonomicznych samochodów oraz lepsze warunki podatkowe zmuszają producentów do stosowania technologii oferowanych odbiorcy w atrakcyjnej cenie.

Do wspomnianej rodziny "i" zalicza się kompaktowy i30 i i30CW (kombi), mniejszy i20 (segment B) oraz najmniejszy i10 (segment A).

Najpopularniejszym na naszym rynku jest Hyundai i30, produkowany w odmianie hatchback i kombi. Dzięki niemu firma wkroczyła w trudny, konkurencyjny europejski segment kompaktów. Przy pierwszym kontakcie z autem zaskakuje jego obszerne wnętrze. Nie tylko przednie fotele zapewniają odpowiedni komfort jazdy, także pasażerowie o słusznym wzroście nie mają powodów do narzekania zajmując kanapę z tyłu.

Znaczna ilość miejsca w środku to zasługa dużego rozstawu osi (265 cm, 270 cm dla i30cw). Bagażnik ma objętość 340 litrów, ale po całkowitym złożeniu tylnej kanapy można powiększyć go do 1.250 litrów. Warto wspomnieć o standardowym wyposażeniu nie tylko w system audio (radio, CD i MP3), ale również w wejścia USB i AUX, dzięki którym podłączymy iPoda lub słuchawki. W podstawowej wersji jest również zamek centralny, immobilizer, elektrycznie sterowane szyby z przodu. O bezpieczeństwo pasażerów dbają przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny.
Hyundai

i30 oferowany jest z silnikami benzynowymi: 1.4 /109 KM 1.6/126 KM i 2.0/143 KM oraz
dieslami: 1.6/90 lub 115 KM i 2.0/140 KM.

Wysokie rabaty czynią z tego auta najlepszą ofertę w segmencie C. W najtańszej wersji 1.4 Base kosztuje zaledwie 39.990 zł netto. Okazuje się, iż klienci coraz częściej wybierają wersję kombi, która w nomenklaturze Hyundaia nosi oznaczenie CW. Kupując to auto na firmę otrzymujemy zwrot podatku VAT w pełnej wysokości (22 %). Samochód rejestrowany jest na 5 osób i wersji Base 1.4/109 KM kosztuje tylko 32.799 zł.

Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Mniejszym od kompaktu jest Hyundai i 20 (segment B). W jego nadwoziu też odnajdziemy kreskę stylistyczną i30. Rozstaw osi wynosi 253 cm, takie wymiary "zastrzeżone były" niedawno dla segmentu C. To oznacza, że samochodem można przemieszczać się wygodnie nie tylko po mieście, ale także na dłuższych trasach. i20 jest dłuższy i szerszy od poprzedniego modelu Getz, co zapewnia lepsze trzymanie się nawierzchni.

Bagażnik tego samochodu liczy prawie 300 litrów, to niezły wynik w tym segmencie. Jego powiększenie, dzięki składanej i dzielonej w proporcji 40/60 kanapie, a także niska krawędź czynią z Hyundaia auto praktyczne. Wnętrze nowego modelu wykonane jest z przyjemniejszych materiałów tapicerskich i lepszych plastików.

Samochód dostępny jest w wersjach benzynowych 1.2 (78 KM), 1.4 (100 KM), 1.6 (126 KM) oraz wysokoprężnych 1.4 (75 lub 90 KM), W najtańszej 1.2 Classic 3-drzwiowej kosztuje w promocji 34.990 zł. Kupując go na firmę zapłacimy 28.680 zł netto.

Trzeci model z serii i to Hyundai i10, miejski, pojemny mikrovan o niskich kosztach utrzymania. Został zaprojektowany z myślą o europejskim odbiorcy o przeciętnych zarobkach. Niewielkie wymiary zewnętrzne połączone ze znaczną pojemnością użytkową zapewniają jego doskonałą mobilność w mieście.

Mimo stosunkowo niewielkich rozmiarów (długość 356 cm) Hyundai i10 może pochwalić się największym w klasie rozstawem osi (238 cm), co umożliwiło opracowanie przestronnego wnętrza dla 5 osób.

Mikrovan może być wyposażony w silnik benzynowy 1.1/66 KM lub 1.2/78 KM, lub turbodiesla 1.1 CRDI 75 KM. W wersji 1.1 Classic kosztuje w promocji 28.990 zł.
Warto przypomnieć, iż najmniejsze modele i10 i i 20 objęte są gwarancją 3-letnią, zaś większy i30 taka samą plus 2-letnią na układ napędowy (bez limitu km).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty