Trzeci etap Rajdu Japonii, znacznie krótszy od dwóch poprzednich, składał się z ośmiu odcinków specjalnych, z których aż sześć wytyczono na trasach o długości poniżej 5 km. Zawodnicy opuścili park serwisowy o świcie, kierując się w stronę miejscowości Sunagawa, położonej o 70 km na północ od Sapporo. Przez cały dzień aż do mety nie był przewidziany ani jeden serwis.
Dwie załogi Citroëna dążyły w ostatnim etapie rajdu do zupełnie różnych celów. Sébastien Ogier, zajmujący trzecią pozycję ze stratą 5,4 s. do lidera, walczył z Petterem Solbergiem i Mikko Hirvonenem o zwycięstwo. Sébastien Loeb, szósty, ze stratą 37,9 s., starał się raczej ograniczać ryzyko i zapewnić sobie punkty przybliżające go do
siódmego tytułu Mistrza Świata.
Po krótkim odcinku Bizan zawodnicy mieli do pokonania 18-kilometrowy OS 20 (Naekawa). Właśnie wtedy Sébastien Ogier zaatakował. Kierowca Citroëna C4 WRC z numerem startowym 2 wygrał ten odcinek z przewagą pozwalającą mu odzyskać prowadzenie w rajdzie, które wcześniej stracił na OS3. "Trasa była tam prawie sucha. Skorzystałem z lepszych warunków na drodze niż w dwa pierwsze dni. To była właściwa chwila na atak, nie mogłem czekać dłużej" - komentował nowy lider.
Na OS23 Naekawa 2 Sébastien Ogier zdołał powiększyć swoją przewagę (OS23). 11,3 s., jakie zyskał wobec Pettera Solberga, wydawało się niemal przepaścią, biorąc pod uwagę, jak małe różnice czasowe dzieliły zawodników z
czołówki na całej dotychczasowej trasie. "Teraz trzeba będzie zachować pełną koncentrację aż do mety" - oceniał lider. - "Zostają nam do pokonania trzy odcinki - co prawda krótkie, ale na każdym z nich można popełnić błąd i wszystko stracić".
Jednak trzy ostatnie oesy rajdu nie przyniosły więcej zmian w klasyfikacji generalnej. Załoga Ogier/Ingrassia pewnie dotarła do mety i stanęła na najwyższym stopniu podium. "Jestem niezwykle szczęśliwy. Wygrałem drugi rajd w tym sezonie, pierwszy w barwach Citroën Total World Rally Team" - mówił na mecie szczęśliwy Ogier. - "Nie mógłbym wymarzyć sobie lepszego podziękowania dla zespołu za okazane mi zaufanie. W ten weekend wszystko szło po naszej myśli. Przyznam, że nie polubiłem tras tego rajdu, ale udało mi się przyjąć styl jazdy, który okazał się tu skuteczny. Mam wrażenie, że start w tym rajdzie jest ważnym krokiem naprzód w mojej karierze."
O zrobieniu ważnego kroku naprzód może też mówić Sébastien Loeb, który w niedzielnym etapie wygrał trzy odcinki specjalne, na mecie zajął piąte miejsce i zdobył cenne punkty. "Nie byłem w stanie walczyć tutaj o zwycięstwo, ale cieszę się z kolejnych 10 punktów w tabeli. Przewaga 43 punktów na trzy rajdy przed końcem sezonu to dla mnie nadal dość komfortowa sytuacja. Przed Rajdem Francji obliczenia są bardzo proste: jeżeli zwyciężę, zostanę mistrzem bez względu na wyniki moich rywali.
Wyniki Rajdu Japonii:
1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 3h10:26,4
2. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +15,7
3. Latvala / Anttila Ford Focus +26,0
4. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35,2
5. Loeb / Elena Citroën C4 +53,3
6. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:13,5
7. H. Solberg / Minor Ford Focus +3:03,1
8. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:17,9
9. Ketomaa / Stenberg Ford Fiesta +14:47,1
10. Prokop / Tomanek Ford Fiesta +15:20,8
Klasyfikacja kierowców:
1. Sébastien Loeb - 201 pkt., 2. Sébastien Ogier - 158, 3. Jari-Matti Latvala - 132, 4. Petter Solberg - 120, 5. Dani Sordo - 107, 6. Mikko Hirvonen - 92, 7. Matthew Wilson - 56, 8. Henning Solberg - 319.
Klasyfikacja konstruktorów:
1. Citroën Total WRT - 345, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT - 250, 3. Citroën Junior Team - 183, 4. Stobart Msport Ford - 130, 5. Munchi’s Ford - 46.
Kolejna runda: Rajd Francji, 1-3 października.
**Zobacz także:
Kajetanowicz wygrał Rajd WarszawskiHołowczyc w BMW**
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?