Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Trzysta na godzinę!

Data publikacji: Autor: Andrzej Świątek

 Piła na równi z Los Angeles była organizatorem wyścigów modeli samochodowych na uwięzi.

W tym samym czasie modelarze startowali w tych miastach w eliminacjach do Grand Prix Świata. Do Los Angeles przyjechało jednak 135 zawodników, do Piły zaś 45. Przypuszczać należy, że decydowały o tym również atrakcje bliskiego Los Angeles - Hollywood.

 

Pilski tor wyścigowy nie był jednak gorszy od amerykańskiego. Zbudowany dzięki modelarzowi Augustynowi Wegerze, grupie entuzjastów modelarstwa i przychylności Aeroklubu Ziemi Pilskiej, uzyskał „szwajcarski certyfikat“ międzynarodowej organizacji modelarskiej, który pozwala na nim przeprowadzać zawody o randze międzynarodowej.

 

W minioną sobotę i niedzielę spotkali się na pilskiej „Miniformule 1“ zawodnicy z Polski, Niemiec, Ukrainy, Węgier, Szwajcarii i Litwy. Wystartowali z 47 modelami, w pięciu kategoriach pojemności silników (od 1,5 do 10 cm sześc.), osiągających na torze (w kształcie koła, o średnicy 20 metrów) zawrotne prędkości od 260 do ponad 300 km/h! – Na pilskim torze rekord ten ustanowiony został w ubiegłym roku i wynosi 330 km/h – pochwalił się Augustyn Wegera.

 

Niestety, podczas tegorocznych eliminacji do Mistrzostw Świata, które były jednocześnie zawodami o Grand Prix Polski, rekord prędkości nie został pobity. Najszybszy pojazd pojechał o 10 km/h wolniej. Zawodnicy jednak zadowoleni byli z osiągniętych przez ich bolidy prędkości, jak i z organizacji zawodów. – Jest to ważne, ponieważ Piła będzie miejscem organizacji Mistrzostw Europy modeli samochodowych na uwięzi. Odbędą się one za dwa lata – poinformował Augustyn Wegera. Pilski modelarz ma więc powody do zadowolenia. Drugim jest to, że na tegorocznych sierpniowych startach najlepszych zawodników świata w Tallinie zajął czwarte miejsce, osiągając w klasie modeli 5 cm sześc. prędkość 301 km/h., o dwa kilometry mniej od najlepszego, należącego do Fina.

 

Wyniki Eliminacji Grand Prix Świata i Grand Prix Polski na pilskim torze: w klasie 1,5 cm sześc. Lothar Rumkehl (Niemcy); 2,5 cm szesc. Wiktor Kierbicz (Polska, Bytów); 3,5 cm sześc. Arturas Pilwelis (Litwa); 5 cm sześc. Edward Stelling (Litwa); 10 cm sześc. Harald Arlautzki (Niemcy). Drużynowo pierwsze miejsce zajęła ekipa z Polski.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości