Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Technologia

Tuning Opla Corsy

Data publikacji: Autor: Joanna Kalinowska

fot. Leszek Małkowski Młodzi kierowcy dążą do zmiany wyglądu zewnętrznego i zwiększenia osiągów auta. Są jednak wyjątki od tej reguły.

Młodzi kierowcy w ogromnej większości dążą do zmiany wyglądu zewnętrznego i zwiększenia osiągów swojego samochodu, mniejszy akcent kładąc na inne aspekty. Są jednak wyjątki od tej reguły.

 

fot. Leszek Ma³kowski Właściciel opisywanego Opla Corsy zabrał się do tuningowania swojego auta w sposób wysoce dojrzały. Nie bawił się w przyozdabianie nadwozia, praktycznie poza wymianą tylnych kanap. Nie wyciskał ostatnich potów z silnika 1.4 16V z roku 1999 ( 88 KM, 120 Nm), za to zmodyfikował zawieszenie i układ hamulcowy.

Znacznie twardsze zawieszenie pochodzi z mało znanej w Polsce brytyjskiej firmy SPAX, jest regulowane i wyposażone w olejowe amortyzatory. Zapewnia teoretycznie obniżenie nadwozia o 40 mm, ale w tym konkretnym przypadku „zaledwie” o 30 mm, ze względu na zmniejszenie masy poprzez wymontowanie tylnych foteli i zdjęcie całej tapicerki. W zawieszeniu zmieniono również stabilizator przedni na znacznie mocniejszy, firmy EIBACH. Dzięki tym zabiegom znacznie poprawiła się stabilność jazdy i ogólnie tzw. trzymanie się drogi. Obniżył się za to komfort jazdy, co w przypadku młodego użytkownika nie ma zasadniczego znaczenia.

 

fot. Leszek Ma³kowski Rozpory wahaczy tylnych i kolumn zawieszenia przedniego firmy Wiechers Sport poprawiły sztywność nadwozia. Hamulce tylne pozostały nie zmienione, natomiast przednie są zupełnie inne – tarcze wentylowane o średnicy 256 mm pochodzą z Opla Astry GSi, natomiast jarzma i zaciski z Opla Vectry A. Elastyczne przewody hamulcowe zastąpiono wyczynowymi przewodami teflonowymi w oplocie stalowym firmy Sparco.

 

fot. Leszek Ma³kowski Zewnętrznym przejawem tuningu są 15 calowe obręcze kół firmy Team Dynamics (model Tornado) z oponami 195/50 Dunlop SP Sport 01 indeks „V” przód i „H” tył.

 

Lampy tylne różnią się od oryginałów tylko kolorem klosza - jest biały, kolorowe są natomiast odbłyśniki.

Producentem lamp jest niemiecka firma MHW.

 

 

fot. Leszek Ma³kowski Wewnątrz pojazdu zamontowano kubełkowy fotel kierowcy, podobny do tych używanych w profesjonalnych samochodach rajdowych.

Kielichowa kierownica firmy Sparco ustawiona pod nieco innym kątem niż fabryczna oraz 3 – punktowe pasy bezpieczeństwa firmy Sabelt dopełniają obrazu sportowych zamiłowań właściciela auta. W przyszłości ma on zamiar wyposażyć Corsę w silnik dwulitrowy od Opla Astry GSi, albo dotychczasową jednostkę zaopatrzyć w turbosprężarkę z chłodnicą powietrza.

 

Jakie jest wrażenie z jazdy takim udziwnionym małym samochodzikiem? Po pierwsze – w środku jest bardzo głośno, bo zostały zdjęte wszelkie wyciszenia. Po drugie – jest tak twardo, jakby się siedziało wprost na desce do prasowania. Ale te wszystkie niewygody rekompensuje to, że autko jest szybkie, zwinne, bardzo ładnie „zbiera się” w zakrętach i wyraźnie jest posłuszne swojemu kierowcy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości