Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tuning samochodów japońskich - Honda, Toyota, Mitsubishi

Wojciech Frelichowski
Tuning samochodów japońskich - Honda, Toyota, Mitsubishi
Tuning samochodów japońskich - Honda, Toyota, Mitsubishi
Firm specjalizujących się w przeróbkach japońskich samochodów nie jest zbyt dużo. Za to w internecie handel akcesoriami tuningowymi do tych aut kwitnie.
Tuning samochodów japońskich - Honda, Toyota, Mitsubishi
Tuning samochodów japońskich - Honda, Toyota, Mitsubishi

Oferta pakietów stylizacyjnych przeznaczonych do samochodów japońskich to głównie przednie spoilery i nakładki na progi. Duże możliwości są w przypadku chiptuningu silników wysokoprężnych. Do tego można jeszcze coś znaleźć wśród pakietów stylizacyjnych wnętrza. Natomiast zestawy optyczne dla tylnej partii nadwozia dostępne są tylko dla wybranych marek, głównie Hondy, Mitsubishi i Toyoty. Zresztą większość tunerów specjalizuje się w przeróbkach właśnie tych samochodów.

- Wynika to również z coraz większej oferty producentów. Wcześniej rynek był opanowany głównie przez akcesoria do aut niemieckich - wyjaśnia Marcin Czarnecki z firmy G-Tec Tuning z Lublina. Jak mówi, największą popularnością cieszą się części do Hondy i Mistubishi.

Kompakty i klasa średnia
Największy wybór części i akcesoriów tuningowych dotyczy samochodów kompaktowych i klasy średniej, bo właśnie takie auta są najczęściej rasowane. Na przykład wśród Hond są to przede wszystkim modele Civic (głównie VI i VII generacji) i Accord (V i VI generacja), a także sportowe NSX i Prelude.

Jeśli chodzi o Toyoty, to do tuningu trafiają przeważnie modele Corolla (VIII i IX generacja) oraz sportowa Supra. Z kolei wśród Mitsubishi najczęściej przerabiany jest model Lancer (począwszy od VI generacji), Colt (od IV generacji) i sportowy Eclipse (od II generacji). Oczywiście modyfikować można także inne modele, na przykład Toyotę Avensis drugiej generacji, której wygląd jest bardzo pospolity. - Już samo obniżenie nadwozia i założenie atrakcyjnych alufelg z oponami o niskim profilu da niezły rezultat. Ale możliwości jest znacznie więcej, wszystko zależy od zasobności portfela - podkreśla Marek Popławski z firmy S-Car z Trójmiasta.

Nowy grill, wycieraczka i reflektory
Duża część posiadaczy samochodów japońskich wymienia fabryczne atrapy na elementy tuningowane. Nowy grill musi być wypełniony drobną siatką o wzorze plastra miodu, ale przede wszystkim nie może być loga producenta auta. To taki tuningowy szyk. Podobnie jak montowanie jednej, centralnie umieszczonej wycieraczki przedniej szyby. Ten wzorzec przejęto z samochodów wyczynowych.

Istotną kwestią jest również oświetlenie. Do niedawna niemal obowiązkowa była wymiana tylnych lamp na efektowne klosze typu lexus z przeźroczystego szkła. Ich obiegowa nazwa nawiązuje do stylu, który przed laty zaprezentował Lexus, luksusowa marka należąca do Toyoty. Obecnie wielu kierowców za punkt honoru stawia sobie montaż przednich reflektorów ksenonowych oraz diodowych lamp do jazd dziennej.

Chromy do Land Cruisera
Osobną grupą japońskich samochodów, które poddawane są przeróbkom stanowią SUV-y, pikapy i terenówki. Te auta zyskują najczęściej tzw. orurowanie nadwozia. Niektórzy montują je jako zabezpieczenie nadwozia przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie. Jednak większość kierowców traktuje te elementy jako ozdoby.
Dobre orurowanie jest wykonane ze stali nierdzewnej i ręcznie polerowane. Na rynku jest też wiele konstrukcji wykonanych ze zwykłej stali, którą poddaje się niklowaniu lub chromowaniu.

Najczęściej tuningowane auta z Japonii
Honda Civic
Honda Accord
Mitsubishi Lancer
Toyota Corolla
Toyota Supra
Toyota RAV-4
Mitsubishi Colt

Przykładowe oferty akcesoriów tuningowych
Model: Honda Accord VII/Mitsubishi Lancer/Toyota Avensis II
- alufelgi 18 cali (komplet): 1890-4880 zł/1600-5900 zł/1550-5490 zł
- spoiler przedni: 270-910 zł/250-560 zł/220-790 zł
- spoiler tylny: 150-340 zł/160-600 zł/110-460 zł
- nakładki na progi (komplet): 50-250 zł/120-280 zł/160-280 zł
- sportowy tłumik: 620-1280 zł/350-1490 zł/390-760 zł
- sportowe sprężyny (komplet): 410-890 zł/590-1350 zł/800-1470 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty