Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

TUR. Nowy pojazd dla kontrrterrorystów. Jak jest wyposażony?

Mariusz Michalak / Policja.pl
TUR VI/LTO jest produkowany przez AMZ Kutno na bazie pojazdu MAN TGM 4x4. Konstrukcja należy do rodziny pojazdów TUR, które w podstawowych wersjach są przeznaczone dla wojska. Wersja VI/LTO została zbudowana z uwzględnieniem specjalnych potrzeb pododdziałów kontrterrorystycznych Policji. Fot. Policja.pl
TUR VI/LTO jest produkowany przez AMZ Kutno na bazie pojazdu MAN TGM 4x4. Konstrukcja należy do rodziny pojazdów TUR, które w podstawowych wersjach są przeznaczone dla wojska. Wersja VI/LTO została zbudowana z uwzględnieniem specjalnych potrzeb pododdziałów kontrterrorystycznych Policji. Fot. Policja.pl
Śląscy kontrterroryści otrzymali nowy sprzęt do zadań specjalnych- lekki transporter opancerzony TUR VI/LTO. Wcześniej pojazdy tego typu użytkowane były jedynie przez wyselekcjonowane jednostki wojskowe.

TUR VI/LTO jest produkowany przez AMZ Kutno na bazie pojazdu MAN TGM 4x4. Konstrukcja należy do rodziny pojazdów TUR, które w podstawowych wersjach są przeznaczone dla wojska. Wersja VI/LTO została zbudowana z uwzględnieniem specjalnych potrzeb pododdziałów kontrterrorystycznych Policji.

TUR VI/LTO jest produkowany przez AMZ Kutno na bazie pojazdu MAN TGM 4x4. Konstrukcja należy do rodziny pojazdów TUR, które w podstawowych wersjach są
TUR VI/LTO jest produkowany przez AMZ Kutno na bazie pojazdu MAN TGM 4x4. Konstrukcja należy do rodziny pojazdów TUR, które w podstawowych wersjach są przeznaczone dla wojska. Wersja VI/LTO została zbudowana z uwzględnieniem specjalnych potrzeb pododdziałów kontrterrorystycznych Policji.

Fot. Policja.pl

Pojazd, chociaż znajduje się kategorii lekkich transporterów opancerzonych, do lekkich nie należy. Jego masa to rzeczywista to prawie 13, a dopuszczalna masa całkowita 15 ton. Transporter ma ponad 6,5 metra długości i  przeszło 2,5 metra szerokości. Pod maską umieszczono czterosuwowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik firmy MAN-a o pojemności 6,8 litra i mocy 326 koni mechanicznych. Pojazd jest przygotowany do przewozu 8-osobowej załogi.

Oprócz ochrony przed wybuchem, ostrzałem i pożarem, załoga transportera jest także zabezpieczona przed bojowymi środkami trującymi, środkami biologicznymi i pyłem promieniotwórczym. Gwarantuje to odpowiedni poziom szczelności kapsuły i możliwość włączenia w razie potrzeby systemu filtracyjnego.

TUR posiada czworo drzwi bocznych i drzwi tylne. Grupa szturmowa może być także przewożona w pozycji stojącej, na dostosowanych stopniach bocznych, co umożliwia prowadzenie ognia w trakcie jazdy. Na dachu pojazdu znajduje się właz, którego pokrywę również jak drzwi można zablokować w pozycji 90 stopni.

Koła transportera mają wkładki masywowe, umożliwiające jazdę na dystansie 40 km z prędkością przynajmniej 40 km/h, po przestrzeleniu lub przebiciu opon i spadku ciśnienia do zera. Umożliwia to skuteczną ewakuację załogi nawet wtedy, gdy koła zostaną przestrzelone. Poza tym TUR VI został wyposażony w wyciągarkę o sile uciągu ponad 9 ton oraz w taran - wzmocniony przedni zderzak, pozwalający na przepchnięcie przeszkody o masie nawet pół tony.

TUR VI/LTO został zakupiony za prawie 3 mln złotych w ramach „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2017–2020” i przeszedł pomyślnie wymagane badania m.in. balistyczne i trakcyjne w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.

Zobacz także: Testujemy hybrydy Renault

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty