Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

TUV 2017. Najbardziej awaryjne auta

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl

Fot. Archiwum Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TUV) zaprezentowało nowy raport awaryjności. Jak go sporządzono i które auta okazały się najbardziej awaryjne?

Ranking aut, tworzony rokrocznie przez niemiecki TÜV nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli. Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania stwierdzone jedynie podczas obowiązkowych, okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut.

TÜV grupuje auta według wieku i określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im niższy, tym model bardziej niezawodny. Instytucja bierze pod uwagę wykryte podczas przeglądów usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Samochody dzieli na następujące grupy: dwu- i trzyletnie, cztero- i pięcioletnie, sześcio- i siedmioletnie, ośmio- i dziewięcioletnie oraz dziesięcio- i jedenastoletnie.

Nie wszyscy właściciele samochodów znajdą swoje auta w tabelach raportu TÜV. Zaskoczeni brakiem konkretnego modelu mogą być również ci, którzy planują zakup używanego samochodu i chcieli by sprawdzić jego pozycję w rankingu awaryjności. Twórcy zestawienia biorą bowiem pod uwagę tylko te modele, które przyjechały na kontrolne badania techniczne w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy. Jeśli ten warunek nie został spełniony auto po prostu nie jest klasyfikowane w raporcie TÜV. Chodzi nie tylko o te pojazdy, które z racji swej elitarności obecne są na rynku w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Problem dotyczy również samochodów popularnych na innych rynkach europejskich, ale nie oferowanych oficjalnie w Niemczech albo cieszących się na tamtym rynku mizerną popularnością.

Raport TUV 2017. Najbardziej awaryjne auta

Auta 2-3 letnie

Miejsce Model Odsetek aut z awariami
1. Kia Sportage 11,5%
2. Kia Sorento 11,2%
3. Chevrolet Captiva 11%
4. Chevrolet Spark 10,6%
5. Fiat Punto 10,5%

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • charlie (gość)

    a tu jest źródło: http://www.tuv.com/media/01_presse_2/all_languages_pressemeldungen/tuev_report_2017/Maengelriesen_und_Maengelzwerge_AutoBild_TUeV_Report_2017.pdf

  • Mikołaj (gość)

    ...wy durnie-co wy "badacie"/sprawdzacie !?

  • Maciej (gość)

    Widać, że TUV jest sponsorowany bo auta 4-5 letnie, które widnieją w tym rankingu wśród mechaników uznawane są za jedne z bardziej niezawodnych. A gdzie w rankingu auta posiadające tragiczne silniki tfsi? no gdzie? :)

  • bo (gość)

    Niemiecki ranking i...wszystko jasne :) Szrotwagenów nie ma w rankingu bo nie wytrzymują roku :)))

  • Oskar (gość)

    Najtańsze francuskie koreańskie i jeszcze inne podobne wynalazki są najbardziej awaryjne. Najmniej awaryjne są japońskie Toyoty i choć nie wszystkie przyciągają wzrok jednak po długoletniej bezawaryjnej jeździe łatwo się do nich przekonać.

  • Tom (gość)

    Artykuł sponsorowany i wynik do przewidzenia. Już od dawna wiadomo, że najsolidniejsze są japońce ze wskazaniem na Toyoty. Corolla a nawet Carina to były auta nie do zajechania a nie te niemieckie niedoróbki.

  • Max (gość)

    Od lat cieszę z jazdy Toyotą, w tym niechlubnym rankingu jak widać jej nie ma. Obecnie jeżdżę Avensis 2,0 D-4D 143 KM i sprawdza się bardzo dobrze w każdych warunkach

  • Logan (gość)

    Ble, ble - 10 lat dacią logan- 150 tys. km przebiegu i żadnych kłopotów z mechaniką - sorry: cewka zapłonowa za 99 zł (zamiennik) - oryginalna zaczęła wariować po 100 tys. km. Tylne błotniki ruda zaczęła brać w ósmym roku eksploatacji, ale gwarancja na blachy i tak była tylko na 6 lat. Tyle w temacie awaryjności Dacii...

  • kasia (gość)

    Najbardziej solidne są japońskie marki. Dobra klasę ma Corolla, warto się przyjrzeć temu modelowi zwłaszcza w hybrydzie na czerniakowskiej w chodzeniu można taką podziwiać

  • TED (gość)

    przebieg /awaryjnosc /lata /marka cztery tabele trudno zestawic bedzie jasne co i jak a nie groch z kapusta

  • Ania (gość)

    Mam 4 letniego chevroleta spark, jeszcze nic od nowości sie nie popsuło!

  • Mati (gość)

    Mam pug 308 1,6 thp nic się nie dzieje auto ma 9 lat, wcześniej miałem 307 2.0 benzynie 12 lat można powiedzieć samochód idealny żadnej korozji żadnych problemów z silnikiem ani automatyczną skrzynią a jak miałem Skodę grupy śmieć wagen która miała słynny i nie zawodny silnik TDI i 6 lat to więcej stałem niż jeździłem co za syf

  • LubiczKrakow (gość)

    Czasem warto po prostu zadbać o auto. Przykładowo mało kto używa dodatku do paliwa dla przeczyszczenia układu wtrysku - a jest to jedna z ważniejszych kwestii w dobrym działaniu auta. Mogę tutaj polecić dobry środek od K2 (https://k2.com.pl/produkty/k2-diesel-50-ml)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości