- Pandę produkujemy od 2003 roku, jest to już zatem 8 lat, choć projektanci okres produkcji jednego modelu szacują na 5 lat - mówi Zdzisław Arlet, dyrektor tyskiej fabryki. Dodaje jednak, że 2012 rok to data planowanego, a nie rzeczywistego zakończenia produkcji.
**CZYTAJ TAKŻE
Nowa Lancia YpsilonNissan Micra kontra Lancia Ypsilon**
- Przykład Fiata Seicento, w którego przypadku data zakończenia produkcji była przesuwana sześć razy, pokazuje, że w praktyce bywa różnie - mówi.
Moce przerobowe linii są jednak stałe, dlatego chcąc zwiększyć produkcję jednego modelu, trzeba zmniejszyć produkcję drugiego. Nowych Lancii rocznie ma zjeżdżać z taśmy 120 tys. modeli (produkcja pandy to ok. 200 tys. samochodów rocznie). Dyrekcja zakładu uspokaja, że nie przełoży się to na zmniejszenie zatrudnienia. - Lancii będzie mniej, ale jest to samochód bardziej pracochłonny niż Panda, dlatego nie ma powodów do zwolnień grupowych - zapewnia Arlet.
Nowa Lancia Ypsilon ma być luksusowym wozem miejskim. - To samochód dla osób, które chcą się wyróżniać i cenią sobie luksus - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy fabryki Fiata w Tychach. Nowy Ypsilon będzie dostępny w 3 wersjach silnika (0,9 i 1,2 benzyna oraz 1,3 diesel). Został wyposażony w system parkowania magic parking oraz stop&go, ograniczający zużycie paliwa i emisję spalin na postojach. Najtańsza wersja Lancii Ypsilon na rynku będzie kosztować 44 tys. 900 zł i w przeciwieństwie do swoich poprzedników, ma być pięciodrzwiowa.
Źródło: Dziennik Zachodni
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?