Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36832 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motosport / Rajdy

Tytuł mistrzowski na pożegnanie Volkswagena

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen Już po zakończeniu 12 rundy mistrzostw, Volkswagen ogłosił, że po tegorocznym sezonie definitywnie kończy czteroletni program WRC. Zanim w świat poszła oficjalna informacja niemieckiego koncernu na ten temat, załoga Ogier/Ingrassia wygrała szósty rajd w tym sezonie,  czwarty z rzędu. Pozostałe dwie załogi VW – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila  i Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger wygrały dotąd w tym roku po jednym rajdzie. Volkswagen jest drugim (wcześniej udało się to tylko Citroënowi) producentem w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, który przez cztery kolejne lata z rzędu zdobywał mistrzowskie tytuły we wszystkich trzech klasyfikacjach – producentów, kierowców i pilotów.

Triumfem w Rajdzie Wielkiej Brytanii Volkswagen nie tylko ukoronował udany sezon, ale cztery kolejne niezwykle udane lata w WRC. 42 zwycięstwa w 51 rajdach sprawiają, że od chwili swojego debiutu w Rajdzie Monte Carlo w 2013 roku model Polo R WRC jest autem, które odniosło najwięcej sukcesów w historii mistrzostw świata. Łącznie World Rally Car z Wolfsburga ma na swoim koncie 85 miejsc na podium.

Redakcja poleca:

Używane BMW serii 3 E90 (2005 - 2012)
Inspekcja Transportu Drogowego jednak do likwidacji?
Kolejne podwyżki dla kierowców

Rozgrywany na terenie Walii Rajd Wielkiej Brytanii odbywał się w tym roku dwa tygodnie wcześniej niż zwykle i panowały na nim zarówno typowe, jaki i nietypowe warunki atmosferyczne dla tej rundy mistrzostw. Typowe były poranne mgły i śliskie, a nawet błotniste drogi szutrowe, nietypowe zaś – mało deszczu, przebłyski słońca i temperatury powyżej 10 stopni Celsjusza. Nawierzchnia na 22 odcinkach specjalnych okazała się, jak to w Walii, bardzo śliska. Od pierwszego oesu załoga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie, wykorzystując minimalną przewagę jaką w tych warunkach drogowych dawało jej to, że jako prowadząca w klasyfikacji generalnej wyruszała na trasę pierwsza. Jednak zwycięstwa nie dostali w prezencie – ich największymi konkurentami okazali się Estończycy Ott Tänak i Raigo Mölder (Ford Fieste RS WRC). Pojedynek między producentami opon – Michelinem, którego produktów używa Volkswagen, a firmą D-Mack używanym m.in. prze załogę Forda – został rozstrzygnięty na korzyść Michelina. Francuska marka mogła dzięki temu cieszyć się ze swojego 301. zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen „To fantastyczne zwycięstwo. Ogromnie się cieszę, że mogłem dzięki niemu zapewnić naszemu wspaniałemu zespołowi tytuł w klasyfikacji producentów. Trzeba było naprawdę ciężkiej pracy, żeby na tej ekstremalnie śliskiej nawierzchni w Walii utrzymać przewagę aż do mety. Ott Tänk nie odpuszczał, więc przez cały weekend Julien i ja musieliśmy jechać na maksimum możliwości. Ale daliśmy radę. Patrząc wstecz, muszę przyznać, że przez ostatnie cztery lata przeszliśmy wszyscy niesamowitą drogę. Taka seria sukcesów to na pewno rzecz niezwykła – zwłaszcza w sporcie samochodowym, gdzie rolę gra tak wiele różnych czynników. Jestem bardzo szczęśliwy, że kiedyś zdecydowałem się na starty w barwach Volkswagena, kiedy jeszcze nikt nie wiedział jaki ta przygoda będzie miała przebieg” – powiedział na mecie Sebastien Ogier.

„To prawdziwie mistrzowska robota w wykonaniu Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi i wspaniały dzień dla Volkswagena. Świętować czwarty rok z rzędu zdobycie wszystkich trzech tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata to na pewno nie jest rzecz oczywista i cały zespół musiał włożyć mnóstwo pracy, by ten sukces okazał się możliwy. Jestem niezwykle dumny z całego teamu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy, logistycy, działy komunikacji i marketingu, dział medyczny, zespoły – cateringowy i meteorologiczny, aż po administrację i menedżerów zespołu – wszyscy dali z siebie to, co najlepsze. Ich oddanie dla Volkswagena i duch współpracy nie mają sobie równych” – tłumaczy Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Wyniki Rajdu Wielkiej Brytanii:

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 14m 30,2s
2. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford +10,2s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai +1m 35,4s
4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai +1m 54,9s
5. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën +2m 35,2s
6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai +4m 02,6s
7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen +4m 28,3s
8. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford +4m 38,3s
9. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën +7m 12,2s
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford +8m 19,3s

Klasyfikacja WRC po 12. rundach (z 13)

Kierowcy:
1. Sébastien Ogier 247
2. Thierry Neuville 143
3. Andreas Mikkelsen 129
4. Hayden Paddon 126
5. Dani Sordo 119
6. Jari-Matti Latvala 110
7. Mads Østberg 94
8. Ott Tänak 82
9. Kris Meeke 64
10. Craig Breen 36

Producenci:
1. Volkswagen Motorsport 355
2. Hyundai Motorsport 285
3. M-Sport 154
4. Volkswagen Motorsport II 138
5. Hyundai Motorsport N 136
6. DMACK 92
7. Jipocar Czech National Team 18
8. Yazeed Racing 4

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii Volkswagen postawił kropkę nad „i” w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) zdobywając tytuł w kategorii producentów. Wales Rally GB wygrali Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Polo R WRC, którzy już podczas poprzedniej rundy – Rajdu Katalonii zapewnili sobie czwarty tytuł z rzędu.

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Hania (gość)

    Czy Volkswagen mógłby skończyć truć ? Ilość tlenków azotu, które generują te diesle jest przerażająca!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen zdjęcia

Volkswagen dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł