Tipo to jeden z najpopularniejszych modeli w historii Fiata. Włosi produkowali go między 1988 a 1995 rokiem, jako następcę Ritmo. Samochód był wówczas jednak dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback.
Nowe Tipo nie przypomina żadnego z dotychczasowych modeli Fiata, a już na pewno niewiele wspólnego ma ze swoim poprzednikiem. Przede wszystkim dlatego, że jest sedanem. Skąd zatem wspólna nazwa? Wprowadzając nowy model na rynek, producent postanowił skorzystać ze sprawdzonego zabiegu: użycia dla nowego auta historycznej nazwy samochodu, który przed laty był bardzo popularny. Podobnie zrobili m.in. Skoda z nowym Rapidem, czy Volkswagen z Jettą.
Nowe Tipo reprezentuje Fiata w segmencie aut kompaktowych. Aby w nim zaistnieć, producent musiał się mocno postarać. Dlatego samochód został zbudowany od podstaw. Pracował nad nim zespół złożony z ponad 2000 ekspertów. Już na pierwszy rzut oka widać, że Tipo znacząco urósł względem modeli Albea i Linea. To odpowiedź konstruktorów na zarzuty wobec wymienionych modeli, których nadwozia były wąskie, a przez to mało estetyczne. Tipo ma 4,53 m długości, 1,79 m szerokości i 1,49 m wysokości. Rozstaw osi to 264 cm. Na uwagę zasługuje wielki jak na tę klasę bagażnik, mieszczący aż 520 litrów ładunku.
Podstawowa wersja nowego Tipo kosztuje 42 600 zł. Samochód otrzymuje w stanadardzie m.in. klimatyzację oraz radio UConnect z portami USB oraz AUX. Fiat nie zapomniał o ciekawych opcjach. Za dodatkowe 1500 zł można dokupić do bazowego Tipo system multimedialny Uconnect z dotykowym, 5-calowym ekranem i funkcją Bluetooth do zestawu głośnomówiącego. Z kolei do Tipo w wersjach Pop, Easy oraz Lounge można zamówić kamerę cofania i nawigację opracowaną we współpracy z firmą TomTom.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?