Obecnie poziom emisji dwutlenku węgla na jeden rejestrowany przez producenta samochód wynosi 130 g/km, W 2021 roku średnia emisja każdego producenta ma wynieść 95 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. W praktyce oznacza to, że dopuszczalne będzie produkowanie aut z paliwożernymi silnikami, ale w zamian na rynek musi trafić mały pojazd, który zrównoważy wysoką emisję.
Unia Europejska uchwaliła bardziej drastyczne ograniczenia emisji dwutlenku węgla do 2030 r., niż proponowała Komisja Europejska. Do 2030 roku producenci aut osobowych mają obniżyć emisję tego gazu nie o 30 proc., ale aż 37, 5 proc., natomiast w przypadku pojazdów dostawczych - o 32 proc.
W przypadku przekroczenia norm, konieczne będzie zapłacenie kary za każdy zarejestrowany samochód. Ile? . 5 euro za pierwszy gram ponad limit, 15 za drugi, 25 za trzeci i 95 za każdy kolejny.
Zdaniem ekspertów to może spowodować wzrost ceny popularnych samochodów już w roku 2020 o 10-20 proc.Według Herberta Diessa, szefa Grupy Volkswagena, do 2030 roku samochody mogą podrożeć nawet o jedną trzecią
Zobacz także: Testujmy Mazdę 6
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?