Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ulepszony Ford Focus III - przód a la Aston Martin i nowe silniki z turbo (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Ford Focus Mk3 po liftingu
Ford Focus Mk3 po liftingu
Ford pokazał Focusa trzeciej generacji po liftingu. Kompaktowy model przypomina teraz mniejszą Fiestę. Jego gama silnikowa powiększy się o turbodoładowane silniki - benzynowe i wysokoprężne. Do europejskich salonów ulepszony Focus trafi w drugim półroczu.
Ford Focus Mk3 po liftingu
Ford Focus Mk3 po liftingu

Ford Focus jest jednym z najpopularniejszych współczesnych kompaktów. Od 1998 r. na drogi wyjechało już 12 mln egzemplarzy tego modelu. Produkowana od czterech lat trzecia generacja Focusa była przez pierwszych dziewięć miesięcy 2013 r. najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Teraz samochód odmłodzono.

Ford Focus Mk3 po liftingu ma nowy przód, przypominający stylistykę Astona Martina, miejskiej Fiesty i nowego Mondeo, który do Europy trafi w tym roku. Focus ma też nowy tylny pas i węższe lampy. Duże zmiany przeszedł też kokpit Focusa. Liczbę przycisków na konsoli środkowej zmniejszono, dzięki czemu obsługa pokładowej elektronika powinna być łatwiejsza. Teraz kierowcy mają powody do narzekania, bo przycisków jest dużo i są małe.

W ulepszonym Fordzie Focusie zastosowano system SYNC 2, służący do sterowania pokładowymi multimediami, nawigacją GPS czy klimatyzacją. Ma on ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy i funkcję sterowania głosem.

Inne nowinki elektroniczne to ulepszony system wspomagający parkowanie równoległe i - po raz pierwszy - także prostopadłe. Ford Focus może też być wyposażony w systemy czujników, które ułatwiają wyjazd z miejsca parkingowego. Inżynierowie Forda unowocześnili także systemu wykrywające niebezpieczeństwo najechania na tył innego pojazdu i automatycznie uruchamiające hamulce. Dostępny jest także inteligentny tempomat utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu.

Poprawiono także działanie elektroniki sterującej adaptacyjnymi reflektorami bi-ksenonowymi i systemem doświetlania zakrętów, która wykrywa obiekty na drodze i modyfikuje kąt padania światła. Na te ustawienia wpływ mają także kąt skrętu kół i prędkość pojazdu.

Inżynierowie Forda uzyskali bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie poprzez zwiększenie sztywności strukturalnej z przodu, modyfikację geometrii zawieszenia, zwiększenie sztywności poprzecznej tulei zawieszenia, modyfikację amortyzatorów oraz zastosowanie nowego elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP. Zmianom poddano również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, dzięki czemu przednie koła przekazują kierowcy więcej informacji z nawierzchni.

Jako pierwszy model w Europie, Ford Focus oferowany będzie z nowym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (150 KM oraz 180 KM) oraz nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM oraz 120 KM). Oba silniki mają bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Przedstawiciele Forda przekonują, że w 150-konnym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCi udało się o 14 proc. zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo.

Nadal dostępna będzie też gama wolnossących silników benzynowych 1.6 TI-VCT z wielopunktowym wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu.

Gama nowych układów napędowych (silniki i skrzynie biegów) modelu Ford Focus Mk3 2014

  • 1,0 l EcoBoost benzynowy 100 KM pięciobiegowa manualna
  • 1,0 l EcoBoost benzynowy 125 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,0 l EcoBoost benzynowy 125 KM sześciobiegowa automatyczna (2015)
  • 1,5 l EcoBoost benzynowy 150 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,5 l EcoBoost benzynowy 150 KM sześciobiegowa automatyczna (2015)
  • 1,5 l EcoBoost benzynowy 180 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,5 l EcoBoost benzynowy 180 KM sześciobiegowa automatyczna (2015)
  • 1,6 l TI-VCT benzynowy 85 KM pięciobiegowa manualna
  • 1,6 l TI-VCT benzynowy 105 KM pięciobiegowa manualna
  • 1,6 l TI-VCT benzynowy 125 KM pięciobiegowa manualna
  • 1,6 l TI-VCT benzynowy 125 KM sześciobiegowa automatyczna PowerShift
  • 1,5 l TDCi diesel 95 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,5 l TDCi diesel 120 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,5 l ECOnetic diesel 105 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,5 l TDCi diesel 120 KM sześciobiegowa automatyczna PowerShift (2015)
  • 1,6 l TDCi diesel 95 KM sześciobiegowa manualna
  • 1,6 l TDCi diesel 115 KM sześciobiegowa manualna
  • 2,0 l TDCi diesel 150 KM sześciobiegowa manualna
  • 2,0 l TDCi diesel 150 KM sześciobiegowa automatyczna PowerShift

(DKO) 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty