Samochód trafi do polskich salonów w listopadzie. Auto tak jak model sprzed liftingu będzie dostępne jako pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan. W Fordzie Focusie po modernizacji w oczy rzuca się przede wszystkim nowy przód z dużymi reflektorami i wielką osłoną chłodnicy. Wcześniej podobnie zmieniono stylistykę Fiesty i innych modeli Forda.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Forda Focusa III po liftingu
W kabinie w oczy rzuca się przede wszystkim mniejsza liczba przycisków na konsoli środkowej. Obsługa klimatyzacji, radia i innych systemów pokładowych ma dzięki temu być prostsza. Poprawiono też wygłuszenie kabiny Forda Focusa.
W gamie silnikowej Forda Focusa III pojawiły się nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem - benzynowe 1.5 EcoBoost i wysokoprężne 1.5 TDCi. Wypadły z niej jednostki 1.6 EcoBoost, a silnik 2.0 TDCi jest oferowany tylko w jednej stupięćdziesięciokonnej wersji.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Forda Focusa III po liftingu
Silnik 1.5 EcoBoost jest dostępny w dwóch wersjach - mocy 150 i 182 KM. Od 2015 r. można będzie do niego zamówić nową sześciobiegową przekładnię automatyczną. Inne jednostki napędowe opcjonalnie są dostępne z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową Powershift. Silnik 1.5 TDCi jest dostępny w trzech wersjach - 95, 105 i 120 KM. W przeciwieństwie do jednostki 1.6 TDCi spełnia wymagania normy emisji spalin Euro VI.
Kliknij, aby powiększyć cennik Forda Focusa III po liftingu
Zawieszenie Forda Focusa (kolumny MacPhersona z przodu, układ wielowahaczowy z tyłu) jest sztywniejsze, dzięki czemu chwalony za właściwości jezdne kompakt ma prowadzić się jeszcze lepiej. Zmiany przeszło też nadwozie, dzięki czemu w zakrętach samochód dłużej ma pozostawać neutralny. Lepsze czucie auta ma też zapewniać zmodyfikowany układ wspomagania kierownicy.
Ceny Forda Focusa III po liftingu startują od 57990 zł za pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1.6 Ti-VCT. To wolnossąca jednostka bez bezpośredniego wtrysku paliwa, ale za to z układem zmiennych faz rozrządu. Aby kupić kombi trzeba dopłacić 3000 zł, a sedana - 1000 zł.
Wersje wyposażeniowe zmodernizowanego Forda Focusa są trzy: Trend, Trend Sport i Titanium. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację manualną, radio CD/MP3, ABS, układ stabilizacji toru jazdy ESC z kontrolą trakcji, układ ułatwiający ruszanie pod górę, sześć poduszek i kurtyn powietrznych, system monitorowania ciśnienia w oponach, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby z przodu.
Auto można też wyposażyć w nowoczesne systemy multimedialne i wspomagające kierowcę. Jest to m.in. SYNC2, który obejmuje ośmiocalowy kolorowy ekran oraz system sterowania głosem, co umożliwia posługiwanie się radiem, nawigacją, klimatyzacją czy telefonem komórkowym. Oczywiście bez odrywania rąk od kierownicy.
Do Forda Focusa można też zamówić systemu wspomagające parkowanie równoległe i prostopadłe. Samochód prawie wszystko robi sam - kierowca musi tylko operować skrzynią biegów oraz hamulcem i gazem. Na liście wyposażenia dodatkowego są też czujniki, które ułatwiają wyjazd tyłem z miejsca parkingowego. Ostrzegają przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku, system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, który w razie potrzeby przyhamuje za kierowcę czy aktywny tempomat, utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego pojazdu.
Inną nowinką są reflektory bi-ksenonowe, doświetlające zakręty i zmieniające kąt padania światła, gdy Ford Focus zbliża się do innych pojazdów.
(DKO)
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?