Ulepszony Volkswagen Polo - nowe silniki, bogatsze wyposażenie (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Volkswagen Polo V po liftingu
Volkswagen Polo V po liftingu
Produkowany od 2009 r. Volkswagen Polo piątej generacji przeszedł lifting. Nadwozie nie zmieniło się znacząco, ale pojawiły się nowe silniki, układ wspomagania kierownicy i lepsze wyposażenie.
Volkswagen Polo V po liftingu
Volkswagen Polo V po liftingu

Volkswagen Polo V po liftingu trafi do salonów wiosną. Miejski kompakt Volkswagena po modernizacji ma nowe zderzaki i listwy z przodu i z tyłu. Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec te zmiany. Wymiary VW Polo zmieniły się nieznacznie - auto ma 3,97 m długości, 2,47 m rozstawu osi, 1,68 m szerokości (bez lusterek) i 1,45 m wysokości. Bagażnik ma 280 l pojemności, którą można zwiększyć do 951 l. Polo będzie pierwszym samochodem segmentu B, do którego będzie można zamówić przednie reflektory wykonane wyłącznie w technologii LED.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Volkswagena Polo V po liftingu

Volkswagen Polo V po liftingu
Volkswagen Polo V po liftingu

Większe zmiany widać w kabinie. Volkswagen Polo ma nową deskę rozdzielczą z dużym ekranem dotykowym na konsoli środkowej i inaczej ułożonymi przełącznikami.

Ulepszony VW Polo ma nowe elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, będzie można także zamówić zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. Można wybrać między normalnym i sportowym trybem pracy zawieszenia. W tym drugim jest ono oczywiście twardsze. Miejski Volkswagen będzie też wyposażony w szereg systemów wspierających kierowcę, np. układ zapobiegający uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu i utrzymujący stałą odległość, a także system ostrzegający przed nieplanowaną zmianą pasa.

Silniki benzynowe:
- trzycylindrowe 1.0 MPI 60 i 75 KM,
- czterocylindrowe z turbo i bezpośrednim wtryskiem 1.2 TSI 90 i 110 KM.

W drugiej połowie 2014 r. na rynek trafi też VW Polo BlueMotion z nowym trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 KM. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. To pierwszy trzycylindrowy silnik z serii TSI. Producent zapowiada, że średnie zużycie paliwa dla tej jednostki napędowej wynosi 4,1 l/100 km. W ofercie ma też pojawić się VW Polo BlueGT z silnikiem 1.4 TSI 150 KM z systemem ACT, który wyłącza dwa z czterech cylindrów, gdy jednostka napędowa nie jest poddawana dużym obciążeniom. w planach jest także modernizacja VW Polo GTI, a w jej ramach wzmocnienie obecnego silnika 1.4 TSI 180 KM do 192 KM.

Silniki wysokoprężne:
- trzycylindrowy z turbo i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TDI 75, 90 i 105 KM.

Nowy silnik 1.4 TDI zastąpi jednostkę 1.6 TDI montowaną obecnie w VW Polo. Przedstawiciele niemieckiego koncernu przekonują, że nowe silniki osiągają maksymalny moment obrotowy już przy 1500 obr./min., co znacząco poprawia ich elastyczność. Zastosowane w nich wałki rozrządu i dwumasowe koło zamachowe zmniejszają wibracje, a pokrywa silnika dobrze tłumi hałas trzycylindrowego motoru. Silnik 1.4 TDI ma osiągać zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,4 l/100 km.

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy emisji Euro 6, można je wyposażyć w system start-stop i układ odzyskiwania energii przy hamowaniu.

(DKO) 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty