Ulubone marki konsumentów. Ranking Forbesa

Mariusz Michalak
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Kierowcy kochają swoje samochody – kolejnym tego potwierdzeniem jest bardzo wysoka, 6. pozycja marki Toyota w nowym rankingu magazynu Forbes stu najbardziej ukochanych marek Amerykanów. Toyota zajęła pierwsze miejsce wśród marek motoryzacyjnych, wyprzedzając Hondę, Subaru, Teslę, Mercedesa i Mazdę. Znalazła się też wyżej niż Apple, Nintendo czy Spotify.

Magazyn Forbes postanowił sprawdzić, jak dobrze – i jak odpowiedzialnie – marki obsługują swoich amerykańskich klientów. Aby to zrobić, redakcja nawiązała współpracę z HundredX, firmą analityczną z Dallas w Teksasie, która opracowała innowacyjny sposób zbierania opinii o doświadczeniach klientów. Nowy ranking został oparty na unikalnych badaniach emocjonalnej relacji konsumentów z ich ulubionymi markami, zrealizowanych przez firmę HundredX we współpracy z Forbesem. Toyota zajęła w nich szóste miejsce w zestawieniu 100 ulubionych marek i pozycję lidera branży motoryzacyjnej.

Toyota wypadła znacznie lepiej od pozostałych marek motoryzacyjnych w niemal wszystkich aspektach badania, na przykład tego, jak istotną rolę odgrywa w życiu swoich użytkowników. Pod względem wskaźnika rekomendacji marki (Net Promoter Score) Toyotę wyprzedził tylko Lexus. W podziale na grupy wiekowe, Toyota wypadła zdecydowanie lepiej niż inne marki motoryzacyjne niemal we wszystkich grupach. 97% respondentów stwierdziło, że Toyota odpowiada na potrzeby konsumentów.

Amerykańscy respondenci w spontanicznych odpowiedziach wskazali na takie atuty marki Toyota jak jakość, niezawodność i wysoki poziom profesjonalizmu. W tej ostatniej kwestii Toyota wypadła o 28% lepiej od konkurentów i o 12% lepiej od swojej branży. Na pytanie, czy kupiliby kolejną Toyotę, 80% respondentów odpowiedziało twierdząco.

Wysoki poziom obsługi klienta jako atut Toyoty liczył się dla 35% respondentów. 25% z nich podkreśliło natomiast, że dla nich ważne jest zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji napędów, największy producent hybryd i konsekwentny promotor bezemisyjnej wodorowej motoryzacji. W ostatnich dniach marka zaprezentowała kompleksową strategię rozwoju gamy bateryjnych samochodów elektrycznych, zapowiadając wprowadzenie do końca dekady 30 modeli BEV i osiągnięcie rocznej sprzedaży 3,5 miliona samochodów elektrycznych.

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej także w innych rankingach magazynu Forbes. Na tegorocznej liście największych na świecie przedsiębiorstw Forbes Global 2000 znalazła się na 12. miejscu, zaś w rankingu The World’s Most Valuable Brands 2020 Toyota zajęła 11. miejsce, również wyprzedzając wszystkie inne marki samochodowe.

Metodologia badania

W badaniu HundredX i Forbesa konsumenci wskazywali do 75 marek, które są dla nich ważne, spośród ponad 2000 opcji, po czym dzielili się swoimi opiniami i doświadczeniami z tymi markami. Ranking jest wynikiem informacji zwrotnych od 110 000 klientów na temat ponad 2,8 miliona interakcji z różnymi markami w ciągu ostatniego roku, dając wgląd w to, które marki dobrze sobie radzą w relacjach z klientami, zarówno ogólnie, jak i w podziale na różne grupy demograficzne. Ten format pozwala ludziom wybierać firmy, które znają, a następnie informować o tym, co jest dla nich ważne. Może to być jakość, wygoda, szybkość, zaufanie lub inne czynniki. Lista jest obliczana na podstawie zagregowanych i anonimowych danych z podwójnie ślepej próby.

 

1
Costco
Superstores
Issaquah
Washington
United States
2
In-N-Out Burger
Quick, Fast, Casual
Irvine
California
United States
3
Chick-fil-A
Quick, Fast, Casual
Atlanta
Georgia
United States
4
Publix Super Markets
Grocery
Lakeland
Florida
United States
5
Trader Joe's
Grocery
Monrovia
California
United States
6
Toyota
Auto Brands
Toyota
 
Japan
7
Honda
Auto Brands
Tokyo
 
Japan
8
Marriott
Hotels
Bethesda
Maryland
United States
9
Apple
Electronics
Cupertino
California
United States
10
Subaru
Auto Brands
Tokyo
 
Japan
11
Nordstrom
Department Stores
Seattle
Washington
United States
12
Wawa
Convenience Stores
Wawa
Pennsylvania
United States
13
Sony
Electronics
Tokyo
 
Japan
14
Nintendo
Electronics
Kyoto
 
Japan
15
Vans
Apparel, Footwear, Accessories
Denver
Colorado
United States
16
Target
Superstores
Minneapolis
Minnesota
United States
17
HomeGoods
Home & Furnishings
Framingham
Massachusetts
United States
18
Bath & Body Works
Fashion, Apparel, Shoes
Columbus
Ohio
United States
19
H-E-B
Grocery
San Antonio
Texas
United States
20
Dr. Pepper
Beverages
Burlington
Massachusetts
United States

Źródło: Forbes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty