Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36832 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Unowocześnione silniki Energy dCi w Renault

Data publikacji: Autor: (ip)

Renault Master, Fot: Renault Od roku 2013 w samochodach Master montowane będą unowocześnione silniki Renault Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125. Te nowe konstrukcje znacznie poprawią zużycie paliwa (nawet o 1 litr na 100 km) przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 (nawet do 26 g CO2 na km) . Już dziś Master wyróżnia się doskonałymi parametrami w tym zakresie, spalając 7,4 litra paliwa na 100 km i emitując 195 g CO2 na km.

Takie parametry to efekt dwuetapowego procesu. W zeszłym roku inżynierowie odpowiadający za układy przeniesienia napędu Renault Master, Fot: Renaultogłosili, że udało im się zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra na 100 km1. Następnie najlepsze już wówczas na rynku parametry zostały uzupełnione o technologię Stop&Start oraz funkcję odzyskiwania energii, jaka towarzyszy hamowaniu i zwalnianiu.

Układ Stop&Start, który wyłącza silnik, gdy kierowca zatrzyma pojazd, odcina całkowicie dopływ paliwa oraz emisję CO2 i substancji szkodliwych. Taka technologia przynosi największe korzyści w warunkach jazdy miejskiej. Technologie te przyczyniają się do oszczędności rzędu nawet 0,4 litra na 100 km oraz do zmniejszenia emisji CO2 o 10 g na km, co oznacza,
że standardowy van L2H2 o mocy 125 KM emituje zaledwie 195 g CO2 na km i spala jedynie 7,4 litra paliwa na 100 km.

Układ Energy Smart Management, czyli inteligentne zarządzanie energią, to układ, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii towarzyszącej hamowaniu i zwalnianiu. Dzięki temu alternator jest wykorzystywany tylko w fazie optymalnego poboru.

We Francji można składać zamówienia na podstawowe wersje  New Master Energy dCi 100 i 125. Nowe modele kosztują o 300 EUR (plus VAT) więcej niż ich konwencjonalne odpowiedniki (bez układu Stop&Start), lecz inwestycja w nową technologię zwraca się po około półtora roku. W Polsce silniki z układem Stop&Start dostępne są dla nadwozia typu furgon oraz podwozie z podwójną kabiną, a dopłata wynosi 2 000 zł brutto.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • FX (gość)

    We Francji dopłata to 300 euro w Polsce 2 tys zł. Chciałem zapytać wg. jakiego przelicznika generalny importer przelicza euro do złotówki ?? 6,66? Szkoda że nie dodano do artykułu że ta wspaniałą technologia ma żywotność 150 tyś km (jak i większość tego co się nazywa DCI) i na dodatek jest absurdalnie droga w naprawach.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Master dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Master opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Master Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł