up! - "maluch" od Volkswagena

(az/ip)
Volkswagen pochwalił się swoim nowym, małym, miejskim samochodem - up!. Na minimalnej powierzchni zaoferowano maksymalną ilość miejsca. W Europie auto będzie można kupić w grudniu.

Z długością 3,54 m i szerokości 1,64 m model up! należy do najmniejszych

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość auta składają się zaskakująco małe zwisy przedni i tylny oraz bardzo duży rozstaw osi (2,42 m).

Rozstaw osi oraz przesunięcie silnika do przodu pozwala na dobre wykorzystanie przestrzeni. W tym kompaktowym aucie bez problemu pomieszczą się cztery osoby. O dużej ilości miejsca świadczy także bagażnik, którego pojemność wynosi 251 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 951 litrów.

**CZYTAJ TAKŻE

Samochód do miasta Premiera nowego VW Up! na targach we Frankfurcie

**

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

Wnętrze zaprojektowano czysto i przejrzyście. Szczególnie atrakcyjna jest deska rozdzielcza. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozie. Nowością jest także system maps + more + Personal Infotainment Device (PID). Pozwala on na sterowanie nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową. Na ekranie wyświetlane są także informacje dotyczące samochodu np. z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód).

Pod maską up! kryje się trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji o pojemności jednego litra. Dostępny jest w dwóch wariantach, o mocy 60KM i 75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology wynosi 4,2l / 100KM (60KM) i 4,3l / 100km (75KM). Silniki emitują poniżej 100g/km CO2. W późniejszym terminie Volkswagen planuje wzbogacić ofertę o jednostkę zasilaną gazem (68 KM, średnie zużycie gazu 3,2 kg /100km), a w

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

2013 roku zaplanowany jest model z napędem elektrycznym.

Up! jako pierwszy "maluch" posiada funkcję awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia.

**CZYTAJ TAKŻE

VW E-Up!Elektryczny VW E-up! będzie produkowany w Bratysławie

**

W pierwszej kolejności up! trafi do Europy i sukcesywnie będzie pojawiać się na innych kontynentach. Od grudnia klienci będą mogli wybrać jedną z trzech wersji wyposażenia: podstawową o nazwie" take up!", komfortową "move up!" i najwyższą "high up!". W momencie wprowadzania na rynek Volkswagen oferować będzie dodatkowo dwie wersję "up! black" i "up! white", które bazują na wersji "high up!."

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

**więcej zdjęć VW up! w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty