Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Upał i mróz

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. DaimlerChrysler Zanim auto wprowadzone zostanie do seryjnej produkcji przechodzi szereg testów. Sprawdzana jest m.in. wytrzymałość samochodu na skrajne temperatury.

W największym na świecie specjalnym tunelu w Wiedniu badaniom takim poddano prototyp Mercedesa-Benz klasy R. Fot. DaimlerChrysler

 

Pojazd na zmianę zamrażano w temperaturze minus 30 stopni Celsjusza, po czym nagrzewano do plus 40 stopni. Cały proces trwał siedem godzin. Dodatkowo samochód wystawiany był na podmuchy powietrza o prędkości 300 km/h.

 

Wiedeński tunel należący do firmy RTA Fahrzeugversuchsanlage jest połączeniem tunelu aerodynamicznego i komory zmiennych temperatur. Ma 140 Fot. DaimlerChrysler m długości, 50 m szerokości i 20 m wysokości. Można w nim badać urządzenia, pojazdy i instalacje w celu określenia współczynnika oporu powietrza (Cx) oraz wytrzymałości na skrajnie różne warunki atmosferyczne m.in. temperatury od -50 do +60 stopni Celsjusza, śnieżyce, huraganowe wiatry.

 

Mercedes klasy R oferuje miejsce dla czterech osób z możliwością dostawienia dwóch dodatkowych siedzeń. Auto wyposażono w wysokoprężny silnik V6 o mocy 218 KM. Współpracuje on z 7-stopniową skrzynią automatyczną. Samochód ma napęd na wszystkie koła.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości