Wszystko
o samochodach

Aktualności / Akcje serwisowe

Usterka w samochodzie. Te modele wymagają wizyty w serwisie

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Pixabay.com Poduszki powietrzne, paski rozrządu i felgi do naprawy. Sześciu producentów wykryło wady w 15 modelach aut i poinformowało Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. W Polsce dotyczy to około 3 tys. pojazdów.

Akcja serwisowa Mercedesa

Jak informuje producent, w 100 egzemplarzach klasy s (BR 223) połączenie wewnętrznych drążków kierowniczych może nie wytrzymać obciążeń podczas jazdy, co może skutkować ich wyłamaniem lub wyrwaniem, powodując tym samym niesterowność pojazdu.

Właściciele felernych aut zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany wewnętrznych drążków kierowniczych.

Ujawniono też wady w pojazdach klasy c (BR 205), glc (BR 253) oraz elektrycznych eqc (BR 293). W pojazdach wadliwy okazał się układ kierowniczy, a dokładnie wiązka przewodów modułu sterującego układem kierowniczym. Montaż nieodpowiedniej wiązki może prowadzić do utraty elektrycznego wspomagania kierownicy, co może przyczynić się do zwiększenia ryzyka wypadku.

Na polskim rynku kampania naprawcza dotyczy 677 pojazdów, których właściciele otrzymają pisemne wezwania do ASO Mercedesa, gdzie wadliwa wiązka zostanie wymieniona.

Problem dotyczy Także modelu Sprinter (typ 907/910). W autach wyprodukowanych w Niemczech może dojść do nieszczelności przewodu hamulcowego oraz wycieku płynu hamulcowego. Jeśli tak się stanie, droga hamowania zostanie wydłużona, a utrzymanie auta na pasie ruchu utrudnione. Usterka dotyczy 283 pojazdów. Ich właściciele zostaną wezwani do ASO, gdzie zostanie przeprowadzona niezbędna naprawa.

Akcja serwisowa Toyoty

W samochodach marki Toyota ProAce, wyprodukowanych we Francji od 07.10.2016 r. do 27.04.2019 r., może dojść do przedwczesnego zużycia paska rozrządu. Może to skutkować uszkodzeniem silnika. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce podczas jazdy, silnik może zgasnąć, zwiększając ryzyko kolizji.

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 748 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu uszczelnienia pokrywy układu rozrządu oraz wymiany paska rozrządu, kół zębatych wału korbowego i wałka rozrządu oraz pompy paliwa wysokiego ciśnienia.

Akcja serwisowa Opla

Opel powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki OPEL Corsa F RM 2020 wyprodukowanych w Hiszpanii, w świadectwie zgodności mogła zostać podana nieprawidłowa wartość współczynnika odsadzenia obręczy koła tj. ET32  zamiast ET38. Montaż felg z nieprawidłową wartością odsadzenia koła może doprowadzić do zetknięcia opony z nadwoziem, skutkując utratą sterowności pojazdu i zwiększając ryzyko wypadku.Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 313 samochodów.

Przedsiębiorca zaprasza właścicieli samochodów objętych kampanią do kontaktu z wybranym autoryzowanym serwisem w celu wymiany świadectwa zgodności (jeśli właściciel nadal je posiada). Jeśli właściciel pojazdu zakupił już felgi z nieprawidłową wartością odsadzenia koła, oferowany jest mu zwrot poniesionych kosztów lub zastąpienie  felg nowymi o odpowiednim rozmiarze.

Akcja serwisowa Volvo

W samochodach marki Volvo, modele: V60, V60CC, V90, V90CC, XC60 oraz XC90 z roku modelowego 2021, jednostka sterująca systemu SRS (Supplementary Restraint System) może nie być prawidłowo przymocowana do nadwozia samochodu, co oznacza że system nie zadziała podczas zderzenia, zwiększając ryzyko obrażeń.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 161 pojazdów. Przedsiębiorca powiadomi właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Volvo w celu sprawdzenia mocowania jednostki sterującej systemu SRS oraz, jeśli to konieczne, dokręcenia śrub mocujących.

Zobacz także. Opel Ultimate. Jakie wyposażenie?

Akcja serwisowa Fiata

W samochodach marki Fiat 500 BEW, wyprodukowanych w Polsce, z powodu nieprawidłowego oprogramowania centralki poduszki powietrznej, może wystąpić nieprawidłowe wskazanie stanu aktywacji / dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera ustawionego przez kierowcę. Niezgodne wskazanie może zwiększyć ryzyko obrażeń pasażera podczas kolizji lub wypadku.

Kampanii naprawczej podlega 20 samochodów .Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu przeprogramowania centralki sterującej poduszkami powietrznymi.

Akcja serwisowa Chryslera

W samochodach marki Chrysler Town & Country rocznik 2008 – 2010 (RT), wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, emblemat na obudowie poduszki powietrznej kierowcy może ulec poluzowaniu lub oderwaniu. W razie kolizji, w której dojdzie do wystrzału poduszki powietrznej, emblemat może zostać wyrzucony z dużą siłą, raniąc osoby przebywające w pojeździe.

Kampanii naprawczej podlega 878 samochodów.Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu zdemontowania uszkodzonego emblematu.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości